M32 versnellingsbak olie verversen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum M32 versnellingsbak olie verversen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367107
    martinopel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 February 2013

      beste lezers ,

      Mijn auto is een vectra 2.2 met een m32 bak bouwjaar 2008 kmstand 143***

      ik wild mijn olie vervangen van een m32 versnellingsbak . Ik lees op vele website dat het niet goed is om dit te doen , nu is mijn vraag kan het kwaad .

      2e vraag is welke olie moet ik hebben als het geen kwaad kan .

      #18367117
      Jan-WillemK
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 July 2014

        Waarom zou olie vervangen een slecht idee zijn? Lijkt mij dat verse olie geen kwaad kan. Soms hoor je wel problemen bij het spoelen/flushen van automaatbakken, omdat er dan juist slijtagedeeltjes en verontreiniging loskomen.

        Voor de juiste olie zou ik even contact opnemen met de lokale automaterialen handel of kijk even op een website van een oliehandel.  Vaak kun je met het invullen van je kenteken dan precies zien hoeveel van welke olie erin moet.

        #18367120
        martinopel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 February 2013

          Ik was uiteraard vergeten dat het een schakelbak was  . Op vele website staat dat er geadviseerd wordt om de olie  elke 50*** en 100*** te verversen om de lagers en al te verlengen tegen defecte . Omdat de orginele opel olie dun wordt door de temperateur en niet goed zou smeren.

          Met andere woorden het zou geen kwaad kunnen dat er iets in de soep loopt wanneer ik deze ververs uiteraard als ik op advies de goede olie erbij doe

           

          #18367154
          Jan-WillemK
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 July 2014

            Inderdaad, op tijd verversen met de juiste olie kan geen kwaad. :good:

            #18367489
            martinopel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 February 2013

              Ik heb vandaag mijn olie vervangen , alleen is er maar 1,2 l eruit gekomen vind dit vrij weinig . Vanuit onder heb ik de dop los gehaald daar kwam niet al te veel uit de rest heb ik met een pomp eruit gepompt . Nu heb ik  weer 1.2 l erin gedaan kan het kwaad. Als er toch nog oude olie inzit  kreeg er op geen manier meer eruit :help:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.