Waar ga je deze zomer op vakantie met je vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Waar ga je deze zomer op vakantie met je vectra

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17932732
    Marcel.G
      Lid sinds:
      11 August 2010

      Wij gaan dit jaar lekker twee weken naar Italië.
      Doen het wel in twee dagen ivm de kleine meid.
      Wil overnachten net voor Zwitserland dus als iemand nog een leuk hotel weet daar in de buurt ik hoor het graag.

      #17932733
      opel-limbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2007

        Eind september 1 week naar Kroatië, daarna nog een week naar Oostenrijk.

        Greets Roel

        #17932734
        Darkspy
          Lid sinds:
          17 February 2012

          @Erwin1987 wrote:

          Oostenrijk en italie.

          Erwin

          Erwin ? Waar in Oostenrijk en wanneer ? Ik van 18 augustus tot 25 augustus @ Gerlos(Tirol)
          Nog meer mensen die rond deze datum in Oostenrijk te vinden zijn ?
          Ik ga met mijn Opel Vectra-B 2.0 twijfel of ik gewoon winterbanden onder moet houden en na vakantie op zomerbanden zetten en nieuwe velgen erop zettenXD

          :hmmz Men vriendin zet me wel aan het denken zeg. :hmmz

          #17932735
          Erwin1987
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 September 2009

            @Darkspy wrote:

            @Erwin1987 wrote:

            Oostenrijk en italie.

            Erwin

            Erwin ? Waar in Oostenrijk en wanneer ? Ik van 18 augustus tot 25 augustus @ Gerlos(Tirol)
            Nog meer mensen die rond deze datum in Oostenrijk te vinden zijn ?
            Ik ga met mijn Opel Vectra-B 2.0 twijfel of ik gewoon winterbanden onder moet houden en na vakantie op zomerbanden zetten en nieuwe velgen erop zettenXD

            :hmmz Men vriendin zet me wel aan het denken zeg. :hmmz

            nassereith.

            Erwin

            #17932736
            DeKleineMan
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 May 2007

              Ik zal binnekort de route hierop zetten die wij gaan rijden en gelijk even kijken hoeveel km het gaat worden.
              Ik heb namelijk al veel verhalen gehoord dat het daar super mooi is . Alleen jammer dat we eerst 28 uur moeten varen naar Finland.

              Harold

              Zonde vind ik….die 28 uur op de boot. Wij zijn bovenin Denemarken (Hirtshals) op de boot gestapt waar je met 8 uurtjes rijden staat vanuit midden Nederland. Vanuit Hirtshals de (snel)boot gepakt naar Kristiansand (3.15 uur varen) of naar Larvik (3.45 uur varen). En kost je 5 a 6 tientjes met 2 personen en een personenauto. Natuurlijk moet je dan meer kilometers rijden, maar dit is echt duizend malen mooier dan op die boot zitten. Maarjah dat is mijn mening he ;)

              Hoe lang doe je over de hele trip? Lijkt mij dus ook ontzettend gaaf een keer te doen Oww heb je de punten in googlemaps opgeslagen? Dan kan ik ze exporteren naar me Tom Tom

              Wij hebben er 3.5 week over gedaan. Maar dan hadden we ook een erg druk bezet programma. Bijna elke dag reizen. We hebben 3 x 2 nachten op dezelfde camping overnacht en voor de rest op elke camping maar 1 nachtje gestaan. Ook hebben we veel gebruik gemaakt van die trekkershutjes. Kosten zo’n 30 a 35 euro per nacht. Scheelt je natuurlijk de tent opzetten en afbreken en het is heerlijk warm. Vooral in het noorden waar het 3 graden was overdag. En dat in eind juni.
              Ik ben idd bezig geweest om de route in googlemaps te krijgen. Maar omdat ik bijna het hele alfabet aan plaatsen had ingevoerd en googlemaps het niet meer aan kon liep de boel vast. Kon nog net een printscreen maken.

              Trollstigen en Preikestolen is idd erg fraai en indrukwekkend,
              evenals de hoogvlakte Hardangervida, maar ook het Geiranger Fjord vind ik zeer indrukwekkend !
              Heb daar goeie herinneringen aan en kom daar graag, en krijg d’r erg veel zin in weer bij het zien van de foto’s van DeKleineMan !
              Noorwegen heeft overigens veel mooi routes, (en bezienswaardigheden, en zowiezo een overweldigend mooie natuur) ik weet ze allemaal niet zo bij naam, zou is aan me pa moeten vragen, maar paar jaar terug gedaan voor ’t laatst, midden in de zomer tussen de sneeuwwallen doorrijden, bij route naar europa’s grootste gletsjer, zeer indrukwekkend. Was nog een andere route, maar die was toen gesloten, ivm aardverschuivings gevaar ivm. overmatige regenval in die periode.

              Jah klopt. Om door die hoogvlaktes te rijden is echt super! Aan de GeirangerFjord hebben we nog 2 nachtjes gestaan. Erg indrukwekkend zoals je al zegt. Verder zijn de Lofoten en de Vesteralen eilanden echt super! Vooral als je dan ook nog walvissen en orca’s te zien krijgt.
              De laatste kilometers naar de Noordkaap zijn minder mooi. Lange wegen door kale vlaktes. Waar weinig te zien is (op rendieren na) Maarjah als je al zo ver bent….is het zonde om terug te gaan ;)

              Als iemand nog info nodig heeft….vraag gerust. We hebben een dagboek bij gehouden deze vakantie dus heb info zat. Wat betreft routes, tolwegen, overtochten, campings of de kosten hier van enz enz.
              Hier nog een paar pics om dit hele verhaal af te sluiten:
              Stegastein:

              Andenes:

              Andenes:

              Laksforsen:

              Geirangerfjord:

              Geirangerfjord:

              Hoogvlakte:

              Verdens Ende:

              Flåm:

              #17932737
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Ook dit jaar mag de V6 zich weer bewijzen op de volgende lange trips:
                Val Thorens 2x waarschijnlijk
                Oschersleben (Opeltreffen)
                Livorno (Italie)
                Bolthenhagen (Oostzee DLD)

                #17932738
                Jerremy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 October 2004

                  Boohh, mooie foto’s De Kleine man ! :thumbup Duit in het zakje van mijn kant;
                  Geiranger 2004, hadden daar een huisje met uitzicht op Fjord met uitzonderlijk mooi weer (22+ grad.celcius) :wub
                  De goeie ouwe tijd, toen de cruise liners van Costa nog bleven drijven en Capt. Schettino nog geen macho-waaghals was.. :jerry

                  Na al aantal keren in Bergen te zijn geweest en altijd regen (plaats met de meeste regendagen per jaar in Noorwegen) kwamen we zo aan toen we onze rondreis door Noorwegen begonnen..

                  #17932739
                  DeKleineMan
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 May 2007

                    Mooie foto’s, Jerremy. Mooi weer zo te zien :D Toen wij aan de Geirangerfjord stonden kwam de volgende dag de Queen Mary2 aanvaren. Één van de grootste passagiers schepen van de wereld. Gigantisch wat groot!!! Helaas heb ik geen foto van bovenaf. Dan kon je de verhouding nog beter zien….

                    En dat mooie weer in Bergen is zeldzaam! Toen wij er waren kwam het ook met bakken uit de lucht…..

                    Hier nog een plaatje van de Preikestolen. Waar ik met mn vriendin op het puntje zit…. 604 meter boven het water!

                    #17932740
                    Jerremy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 October 2004

                      Thanks, jouw foto’s mogen er anders ook zijn ! Helemaal top :thumbup Ja idd. QM II is idd groot, en 1 vd grootste, alleen the Oasis o/t Seas van RCCL moet ze voor zich dulden, maar QMII is wel mooier ! Maar klopt, dagen zonneschijn in Bergen schijnen in een jaar op 1 hand te tellen te zijn.. Ook een mooi land (stad/staat, of metropol eigenlijk, en hoort bij China nu), alleen niet echt bereikbaar om ff met een Opeljte heen te rijden voor vakantie, maar ooit hoop ik er met me Opeltje wel te kunnen rijden als ik er woon.. Hong Kong… Een Metropol met een van de meest fantastische geografische liggingen, m.i. kan geen andere stad daar tegenop, stad en natuur zo harmonieus, als bijv. Repulse Bay.. heb er jaren geleden me hart verloren… :wub Alleen nog ff door sparen een woning (appartement op weet ik hoeveel hoog) kan je daar zowat niet tot eigendom maken, zo duur, een auto bezitten kost net zoveel als hier in NL 4 middenklassers op naam hebben. king:



                      #17932741
                      CJX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 December 2011

                        Dit jaar in de Mei-vakantie eerst met de sleurhut naar “de Paal” in Bergeijk.

                        Begin Juli twee weekjes naar camping “Le moulin de la Pique” in de franse Dordogne.
                        Kijken hoe de 2,2 direct het doet, ten opzichte van de vorige 2,2 Dti, in de bergen.

                        En… Oppassen met de benzine in Frankrijk.
                        Ik ga gewoon super tanken, want op die bio-benzine die ze daar verkopen loopt de direct niet goed.

                        #18355071
                        timsvectra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 December 2017

                          Even aanwakkeren dan maar…. Slovenië met de Vectra Station. :smiley-car:

                          Iemand nog leuke tips? Uiteraard gaan wij ook een paar dagen naar Ljubljana.

                          #18355084
                          Marcel
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 April 2018

                            Drie maanden naar Dalfsen (starnbosch) met caravan. Volgend jaar hopelijk weer buitenland als mn zoon 1 is geweest. B-)  

                            #18355107
                            opelomega
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 September 2009

                              Wij gaan naar Kroatië om daar drie weken te verblijven. Helaas heb ik mijn caravan daar achtergelaten omdat mij omega me in de steek liet op 50 kilometer van de camping. Het is dan de bedoeling dat de caravan weer mee naar huis gaat lekker achter de Vectra 2.2 indirect.

                              Kunnen weer volgende jaar naar Spanje Salou of omstreken. Lekker veel kilometers maken. Maar weet wel dat als ik terug ben in Nederland misschien toch maar een nieuwe complete koppelingsplaat met bij behoren ga in bouwen, zodat de reis naar Spanje vloeiend zal verlopen. Ik heb nog geen idee hoelang deze er al in zit maar staan niet graag stil in de Franse bergen.

                              :yahoo: :bye:

                              #18355110
                              Jan-WillemK
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 July 2014

                                Aankomende zomer gaan we met de Vectra naar Toscane. :applause02:

                                Een kleine 2 maanden geleden nog met de Vectra op wintersport geweest in Puy-St. Vincent (Frankrijk), en dat beviel goed met onze dochter van 9 maanden. Heerlijk zoveel ruimte in de auto! Dus deze zomer maar weer een verre autoreis op de planning. De sneeuwkettingen waren overigens wel hard nodig daar haha, altijd leuk :)

                                Opel in de sneeuw

                                #18355169
                                Oxford
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 April 2015

                                  2 weken Kirchzarten, Zwarte woud Duitsland.20150801_140300

                                  #18355542
                                  signum1.9cdti110kw
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 April 2018

                                    wij gaan met de Signum 1.9 cdti eerdaags 2018 naar Spanje Miami Platja, :yahoo: erg mooi daar. we doen 4 dagen om heen te komen dus proberen zoveel als mogelijk de tol te vermijden en lekker rustig aan daar te komen, de RN wegen zijn er perfect voor en je ziet nog eens wat en hotels genoeg onderweg, dan 14 dagen daar en terug weer langs een andere route en weer rustig aan met diverse stops onderweg waaronder Parijs hebben 6 dagen om thuis te komen dus wordt genieten. wensen iedereen een heerlijke storingsvrije vakantie  :praying02:

                                    #18355899
                                    SICKY
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 July 2004

                                      Ik ga deze zomer met de vectra c en de kip caravan naar spanje blanes .Voorheen altijd gedaan met omega 2.2 . Ben benieuwd hoe het deze zomer rijd met het span .

                                      #18355901
                                      marson
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 June 2009

                                        dit jaar zoals elk jaar naar zuid zwitserland-noord italië voorheen met de zafira A met een 2,2 diesel nu voor de tweede keer met een vectra c1 2,2 direkt.

                                        beide trekken de 1460 kg zware caravan prima.

                                        ieder jaar weer een feestje, ik vertel niet precies wanneer want we gaan de goden (dievengilde) natuurlijk niet verzoeken  :yahoo:   :yahoo:   :bye:

                                        maar ik heb er zin in om met de vectra en caravan de reis zoals al vele jaren eerder te maken ( zijn al tijden bezig met de voorpret)

                                         

                                        groetjes sonny

                                         

                                        #18357059
                                        Michel44B
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          8 June 2018

                                          <p style=”text-align: left;”>Ik ga lekker richting Hongarije 1200km rijden</p>

                                          #18359479
                                          stiggel
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            15 November 2010

                                            Net terug uit Saint-Jean-Du-Gard (Zuid-Frankrijk).
                                            De maximaal beladen Vectra (2009; 306.000 km. 1.9 CDTi)  heeft zich prima gehouden met 1.600 kg. Eriba Nova op de haak :good:
                                            Zou ik er volgend jaar (en 35K verder) nog steeds mee op vakantie kunnen???

                                            IMG_20180723_133659

                                          20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.