Olie versnellingsbak 6-bak

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Olie versnellingsbak 6-bak

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365173
    Jan-WillemK
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 July 2014

      Hallo,

      Vandaag de vectra wat aandacht gegeven om weer een jaartje apk-waardig te zijn. Onder andere een gescheurde aandrijfas hoes vervangen. Omdat de keerring van de bak ook een beetje lekte, deze ook gelijk maar vervangen.

      Betreft een vectra 2.0T met een handmatige 6-bak, type F40.

      Bij aftappen van de oude olie bleek er ruim 2.8 liter uit de bak te komen. Er wordt echter opgegeven bij de autohandel en internet dat er maar 2.2 liter in hoort te gaan…  Dit heb ik er dan ook maar in gedaan. Iemand ook zoiets ervaren? Misschien dat er ooit al eens olie is vervangen en toen teveel is bijgevuld. Olie was overigens rood en niet meer helemaal helder, het leek wel ATF olie?

      Er is nu MPM mtf 75w80 in gegaan, deze is geel en stinkt als een …  :wacko:

       

      #18365179
      pjotter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2013

        [quote quote=18365173]Hallo, Vandaag de vectra wat aandacht gegeven om weer een jaartje apk-waardig te zijn. Onder andere een gescheurde aandrijfas hoes vervangen. Omdat de keerring van de bak ook een beetje lekte, deze ook gelijk maar vervangen. Betreft een vectra 2.0T met een handmatige 6-bak, type F40. Bij aftappen van de oude olie bleek er ruim 2.8 liter uit de bak te komen. Er wordt echter opgegeven bij de autohandel en internet dat er maar 2.2 liter in hoort te gaan… Dit heb ik er dan ook maar in gedaan. Iemand ook zoiets ervaren? Misschien dat er ooit al eens olie is vervangen en toen teveel is bijgevuld. Olie was overigens rood en niet meer helemaal helder, het leek wel ATF olie? Er is nu MPM mtf 75w80 in gegaan, deze is geel en stinkt als een … :wacko:[/quote]

        volgens deze tabel zou er 3,2 liter inzitten

        olie vectra C

        #18365180
        Jan-WillemK
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 July 2014

          Hoi,

          Dat is wel duidelijk meer dan de 2,2 die ik erin heb gedaan. Maar dat zou ook betekenen dat er 0,4 liter is weggelekt, dat lijkt me ook wel weer erg veel.

          Lastig dat er tegenstrijdige informatie te vinden is. Ik ga nog even verder zoeken. Bedankt :good:

          #18365181
          pjotter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2013

            [quote quote=18365180]Hoi, Dat is wel duidelijk meer dan de 2,2 die ik erin heb gedaan. Maar dat zou ook betekenen dat er 0,4 liter is weggelekt, dat lijkt me ook wel weer erg veel. Lastig dat er tegenstrijdige informatie te vinden is. Ik ga nog even verder zoeken. Bedankt :good:[/quote]

            Is het mogelijk om de code van de bak te achterhalen via de code weet je het zeker zijn de laatste letters

            versn.bak

            #18365187
            Jan-WillemK
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 July 2014

              Ik zal er weer even onderkruipen om het nummer te achterhalen.

              #18365610
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Als je je bak niet geheel los hebt dan zal hij ook niet helemaal leeglopen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.