Koelvloeistof verlies/gebruik

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Koelvloeistof verlies/gebruik

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358342
    mvneerven
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 May 2018

      Goedemorge ,

      Ik ondervind problemen met koelvloeistof verlies/gebruik van me Opel Vectra C 2.0 Turbo uit 2004.

      28-5-2018 had ik melding dat koelvloeistof te laag was dit aangevuld met een klein beetje.( tot max aangegeven).

      Op 10-7-2018 weer melding gekregen en gecontroleerd en wederom is er enkelen ML koelvloeistof verdwenen.Ik heb in die tijd 1500KM gereden en temperatuur altijd rond de 80-90 graden gebleven.

      Kan geen lekkages vinden, en heb geen rare wolken of rare geurtjes die ik opmerk ook de oliecontrole zie ik geen resten van koelvloeistof.

      Het is na mij weten een gesloten systeem maar waarom er enkele ML verbruikt of verloren gaan is me een raadsel, het is ook zeer weinig wat hij verliest in de tijd.

      Iemand misschien een idee waar het aan zou kunnen liggen of wat ik even moet controleren ?

      #18358356
      dappie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2008

        Je kunt bij een garage je koel systeem een keer laten af persen, misschien begint er dan wat te lekken, proberen kan altijd.

        vr,gr, jac.

        #18358360
        Jan-WillemK
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 July 2014

          <p style=”text-align: left;”>Toevallig heb ik pas dezlfde melding gehad, ik heb ook een 2.0t. Opeens de melding dat het koelvloeistofniveau te laag was. Na bijvullen kreeg ik na 500km de melding weer. Bleek uiteindelijk een lekkende waterpomp te zijn.</p>
          Kijk eens onder de rechterkant van de auto. Als de waterpomp lekt is waarschijnlijk de plastic plaat onder de auto aan die kant wel nat.

          Kan natuurlijk ook een lekke slang of kachalradiateur zijn. Als je geen zichtbare lekkage hebt, zou ik inderdaad je systeem even onder druk laten zetten bij de garage. (Bij mij ging de waterpomp pas lekken bij een draaiende motor, ook als het systeem op druk stond).

          #18358366
          mvneerven
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 May 2018

            Ik zal morgen vroeg even de onderkant van de auto inspecteren.

            Dank voor de informatie, nu heb ik een beetje informatie.Zal morgen mij bevindingen doorgeven.

            Mocht ik  niks kunnen vinden dan zal ik toch even naar garage moeten.

            Vanochtend de koelvloeistof bijgevuld ben wel benieuwd wanneer ik weer een melding krijg dat het te laag is.

             

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.