waterpomp Z22SE

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum waterpomp Z22SE

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18390852
    Cartouche1958
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 August 2017

      Hallo allen,

      ik heb het volgende probleem en misschien dat een van jullie mij kan/kunnen helpen.

      Ik heb een lekkage van de waterpomp, dit gaat via de garage aardig wat kosten. als ik het nu breed heb is het niet zo een probleem maar (ZZP) dit is niet echt een heel goed jaar. :cry:

      Is iemand die er verstand van heeft bereid mij hiermee te helpen? voor niets gaat de zon op dat weet ik en het mag ook best wel met een vergoeding.

      nog een vraag. Zit de waterpomp via de multiriem of loopt hij via de ketting?

      Heb bij garage geinformeerd maar dat duurt gewoon nog bijna 3 weken, en de lakkage wordt alleen maar erger en wil niet de boel in puin rijden.

      geen auto geen inkomsten!

       

      is er iemand die mij kan en wil helpen? :praying:

       

      #18390941
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Als de ketting nooit is vervangen, ook meteen de ketting en kettingspanners meenemen. Pomp loopt met de ketting mee.

        Waarom denk je dat die lek is?

        #18391005
        Cartouche1958
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 August 2017

          Vectra C GTS Z-22se 2003.

           

          links van de motor lekt hij. Kon tot op heden er niet goed bij, middels een brug.

          Zag vanmorgen na het bijvullen van het reservoir dat er een straaltje aan de onderkant  eruit liep, na het starten van de motor stopte het.

          Na 50 km rijden geen melding van niveau te laag maar na het stoppen van de motor gelijk weer een straaltje eruit.

          lekkage zit achter de klep die links van de motor zit. ik denk dat daar geen rubberen leidingen lopen.

          Ben bij een opel garage geweest en die heeft gekeken of de waterpomp via multiriem liep of ketting.

          Hij zegt de ketting en dat het volgens hem ook de waterpomp is.

          #18391007
          Jan-WillemK
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 July 2014

            Ik heb zelf een vectra met een Z20NET, voor zover ik weet is dat hetzelfde onderblok qua kettingen en waterpomp. Heb ook een lekke pomp gehad en deze vervangen met een hulpstuk. Je kunt daarmee de pully van de waterpomp fixeren en dan de distributie laten zitten.  Als je wilt, kun je dit hulpstuk wel lenen.

            Gr.

            #18391017
            Cartouche1958
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 August 2017

              Jan Willem,

              fijn dat je het aanbied maar dit is een beetje boven mijn kunnen.

              mede door ervaring verleden doe ik dit liever niet.

              Ik weet wat ik kan en niet en dit is er een van helaas.

              THX .

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.