Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
poah… nog te koop dan of ?
inmiddels al vooruitgang geboekt neem ik aan ?
schakel of automaat maakt voor de kabel niet uit, die zijn gelijk qua aansluiting, hooguit de lengte is verschillend, die van de 5 bak is een prima passende kabel. wat betreft de cih motoren
lamba wel in punt zitten waar alle uitlaat gassen langs komen en niet de helft?
beste klus achter de rug zie ik, maar toch goed gekomen.
welke foutmelding heb je precies ?
juist het feit dat er genoeg a manta`s zijn met een 6 in het vooronder, zou ik mij niet zo naar maken om het lelystad verhaal
weer een ervaring rijker zegmaar….
jammer geld, maar dat is met wel meer dingen zo.
haha [quote quote=18406194]“De” optie? Ik weet er wel één, 2 liter turbo uit een Calibra. Hoef ik het kenteken niet voor aan te laten passen. Maar ja, dat is mosterd na de maaltijd zeg maar [/quote]
koets zoeken met een 6 op kenteken…
ah ja begrijpelijk.
ach en als het echt niet anders is… dan is er altijd nog “de” optie
succes !
voor zover mij bekend is het enkel een kwestie van losbouten
pook mechanisme van de getrag kan eenvoudig aangepast worden
10cm korter en als je wil wel een meter langer :Dpookgat zal het probleem dus niet worden,
succes
al vorderingen?
inmiddels al bij de RDW geweest ?
zonder aanpassing past er niks anders in een auto
de c20xe ( of soortgelijke) vraagt aanpassing aan o.a:
ontsteking of kachelhuis
versnellingsbak is anders als die van een een 1.6 1.9 of 2.0
versnellingsbak is passend van de 1.8verder zijn de 16v motoren vrij gelijk
verschil in bouwjaar en type uiteraardHe Ben, zelf heb ik ze niet zoals je weet, maar ik stuur je wel een bericht op fb.. om hier geen namen te noemen
appeltje eitje zo`n 6 pittertje in a manta
oke, het is geen plug en play. maar past prima.
wel zo ver mogelijk naar achter leggen. dat dan weer wel.
als ik er een 24V in krijg, krijg jij zo`n 12v er ook in.bak is prima, enkel het schakelmechanisme wat inkorten.
aandrijfas aanpassen evenals carter.
en hij ligt net zo laag als jij wenst, en hebt dus geen rare bult op de kap nodig.succes met het klusje
iemand nog nederlandse sofware voor de clone ??
mijn laptop is de verkeerde kant op dicht gevouwen geweestmotor uit carr tillen/hijsen of de voortrein onder de auto uit draaien? laatste bevalt hier wel goed.
enkel de bouten van voortrein in chassis kunnen alderkneiters vast zitten.. dan is hijsen weer makkelijker :Dgewoon goed kijken..en beginnen vloeistoffen aftappen waar nodig denk ook aan de versnellingsbak, spanningsbron afkoppelen
bedrading afkoppelen.. ect ect.. gewoon beginnen, t stelt niks voor. zo klaar.zorg wel dat de bak voldoende zakken kan zodat de pook ook mee kan komen.. of je koppelt deze los.. dat kan ook..
ach er zijn zoveel wegen naar rome
succes
h is 2 s is 1 dan schakel je even handmatig.
ondanks dat je meter wel vacuumdruk aangeeft.. is je leiding niet losgekomen van de vacuum modulator achterop de automaatbak?
bijrijder zijde even opkrikken en vergeet niet een lampje mee te nemen :Dknappe kar trouwens ! geweldig model !
welkom jeree
alles is te maken, laten we dat voorop stellen. maar vaker speelt het budget een grotere rol.
al zul je daar gaandeweg je project wel achter komen.wat is je lokatie ? mogelijk zit er een clublid of handige harry of herma in de buurt die je wat tips en tricks kan geven.
voor de rest kan ik hier wel van alles neer tikken, maar gebruik de zoekfunctie op dit forum eens en meld je wat specifieker weer
ik verwacht dat je meer succes hebt op facebook. omcn opel manta club nederland
al klinkt de bolide wel bekend.. gezien de sidepipes
cilinder 1 is zoals haas het omschreef, dus dat is duidelijk.
checken bougie kabels… oftewel ontstekingsvolgorde:
bougie cil 1 uitnemen.
verdelerkap losnemen
met beleid krukas draaien met draairichting mee,
met verstand schroevendraaier in bougiegat cil 1 steken,
voelen waar zuiger staat..
zuiger in bdp brengen
(bdp= bovenste dode punt)
rotor ontsteking moet wijzen naar streepje op ontstekingshuis,
zoniet, geen paniek, daar waar rotor staat is ontstekingsplek nr 1
volgende bougie kabels zouden dan rechtsom moeten zijn :153624maar LET OP een adertje onder het gras.
wijst de rotor ( contactpunt van rotor) precies 180 graden verder als het streepje op ontstekingshuis, dan
staat de motor precies een slag verkeerd, en moet je nog een slag doordraaien om de rotor wel op het puntje te krijgen.anders ontsteek je 180 graden verkeerd. en dat resulteert in niet starten en backfires of moeizaam starten
dit alles geld alleen als ontstekingsas juist gemonteerd is.
anders het kleppendeksel lichten en kijken welke cilinder er op tuimelen staat, of gewoon 180 graden de bougie kabels verzetten.
maw 3 plekken opschuiven naar rechtswat betreft het bevriezen van je verdamper.. dat duit op lucht in de verdamper.
ontluchten is het advies…
kvs bijvullen bij slang van verdamper totdat andere slang begint te stromen.
spul rap monteren en starten.
indien gewenst kan het hogerop brengen van voorzijde auto ook schelen. ivm lucht wat de hoogste plek op zoektzie zou gecheckt zijn met de remmenreiniger truck.. toch
het vervelendste aan het verhaal, zo als je zelf aan gaf.. dan wel, en dan niet een issue
tja.. dan is het logisch dat je het laat wezen..en afwacht tot het erger wordt.
nu is het wat erger, en zou je verwachten dat er ook wat te vinden is.ontsteking timing en dergelijke zijn goed.
sensoren heeft lpg geen donder mee te maken
benzine daarin tegen wel.hij start slecht tot niet op benzine.
heb je dan ook het idee dat hij iets wat veel naar benzine ruikt.?de temperatuur sensor voor de regelunit, is mogelijk slecht?
de 2 polige variant, die enkel polige aan zijkant thermostaathuis is enkel
voor weergave op dashboard, meer niet.LE2 weet ik zo even de stekker en sensor kleur niet van, maar wel dat de stekker en sensor kleur overeen moeten komen.
deze sensor zit ook OP het thermostaat huis.
lichtblauw of zwart.vervang die wellicht eens, mogelijk krijgt je motor te veel of te weinig benzine bij een koude start.
en juist deze sensor gaat daar over.succes
hoe dat ook precies zat moet ik na zoeken, maar zo uit mijn hoofd, verwacht ik een inkerving / streepje in de rand van het ontstekingshuis,
en daar moet de inkerving van je rotor naar toe wijzen, en dat vervolgens met zuiger 1 in bdp ( op de graden voor ontsteking na gelaten)dat motor lampje moet ik ook opzoeken, maar het aansluiten waard, al zou het met een testlampje zijn,
het verschil tussen storing 93 en 94 is dusdanig klein, maar een wereld van verschil, stationair al.. maar zeker bij het vragen van vermogen.de tik, oliepijl en druk is goed gaan we van uit, korte testrit gemaakt.. prima..
olie koeler aangesloten? of geen gemonteerd? -
AuteurBerichten