Ghanz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 6,712)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: CIH diesel oliepompdeksel. #18551135
    Ghanz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2005
      In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #18548309
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005
        In reactie op: CIH 4-bak met rechte pook #18519107
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005
          In reactie op: Waarde c24ne+bak #18512526
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            poah… nog te koop dan of ?

             

            In reactie op: CIH 4-bak met rechte pook #18512522
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005
              In reactie op: Compressor voor de hoogteregeling aansluiten #18467083
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                inmiddels al vooruitgang geboekt neem ik aan ?

                 

                In reactie op: Kilometerteller kabel gezocht #18467081
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  schakel of automaat maakt voor de kabel niet uit, die zijn gelijk qua aansluiting, hooguit de lengte is verschillend, die van de 5 bak is een prima passende kabel.  wat betreft de cih motoren

                   

                  In reactie op: C30SE 24V in monza bouwen #18410025
                  Ghanz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2005

                    lamba wel in punt zitten waar alle uitlaat gassen langs komen en niet de helft?

                    beste klus achter de rug zie ik, maar toch goed gekomen.

                    welke foutmelding heb je precies ?

                     

                    In reactie op: Manta A 3000 6cyl RDW probleem #18407615
                    Ghanz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2005

                      juist het feit dat er genoeg a manta`s zijn met een 6 in het vooronder, zou ik mij niet zo naar maken om het lelystad verhaal

                      weer een ervaring rijker zegmaar….

                      jammer geld, maar dat is met wel meer dingen zo.

                      In reactie op: Manta A 3000 6cyl RDW probleem #18406624
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        haha [quote quote=18406194]“De” optie? Ik weet er wel één, 2 liter turbo uit een Calibra. Hoef ik het kenteken niet voor aan te laten passen. Maar ja, dat is mosterd na de maaltijd zeg maar 😀[/quote]

                        koets zoeken met een 6 op kenteken…

                         

                        In reactie op: Manta A 3000 6cyl RDW probleem #18406125
                        Ghanz
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 July 2005

                          ah ja begrijpelijk.

                          ach en als het echt niet anders is… dan is er altijd nog “de” optie

                          succes !

                          In reactie op: Getrag in Rekord D #18405399
                          Ghanz
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 July 2005

                            voor zover mij bekend is het enkel een kwestie van losbouten

                            pook mechanisme van de getrag kan eenvoudig aangepast worden
                            10cm korter en als je wil wel een meter langer :D

                            pookgat zal het probleem dus niet worden,

                            succes

                             

                            In reactie op: Manta A 3000 6cyl RDW probleem #18405397
                            Ghanz
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 July 2005

                              al vorderingen?

                               

                              In reactie op: chassisnummer a manta bouwjaar en type herkenning #18405395
                              Ghanz
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 July 2005

                                inmiddels al bij de RDW geweest ?

                                 

                                In reactie op: Groter blok manta b #18405394
                                Ghanz
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 July 2005

                                  zonder aanpassing past er niks anders in een auto

                                  de c20xe ( of soortgelijke) vraagt aanpassing aan o.a:

                                  ontsteking of kachelhuis
                                  versnellingsbak is anders als die van een een  1.6 1.9 of 2.0
                                  versnellingsbak is passend van de 1.8

                                  verder zijn de 16v motoren vrij gelijk
                                  verschil in bouwjaar en type uiteraard

                                  In reactie op: Kleine onderdeeltjes #18378420
                                  Ghanz
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 July 2005

                                    He Ben, zelf heb ik ze niet zoals je weet, maar ik stuur je wel een bericht op fb.. om hier geen namen te noemen

                                    ;-)

                                     

                                    In reactie op: Monza 2.8 blok in Manta A? #18378418
                                    Ghanz
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 July 2005

                                      appeltje eitje zo`n 6 pittertje in a manta

                                      oke, het is geen plug en play. maar past prima.

                                      wel zo ver mogelijk naar achter leggen. dat dan weer wel.
                                      als ik er een 24V in krijg, krijg jij zo`n 12v er ook in.

                                      bak is prima, enkel het schakelmechanisme wat inkorten.
                                      aandrijfas aanpassen evenals carter.
                                      en hij ligt net zo laag als jij wenst, en hebt dus geen rare bult op de kap nodig.

                                      succes met het klusje :good:

                                      In reactie op: Software voor clone op-com #18374775
                                      Ghanz
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 July 2005

                                        iemand nog nederlandse sofware voor de clone ??
                                        mijn laptop is de verkeerde kant op dicht gevouwen geweest :-)

                                        In reactie op: 1.6S uitbouwen uit een Manta #18371667
                                        Ghanz
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          31 July 2005

                                          motor uit carr tillen/hijsen  of de voortrein onder de auto uit draaien?  laatste bevalt hier wel goed.
                                          enkel de bouten van voortrein in chassis kunnen alderkneiters vast zitten.. dan is hijsen weer makkelijker :D

                                          gewoon goed kijken..en beginnen  vloeistoffen aftappen waar nodig denk ook aan de versnellingsbak, spanningsbron afkoppelen
                                          bedrading afkoppelen.. ect ect.. gewoon beginnen, t stelt niks voor. zo klaar.

                                          zorg wel dat de bak voldoende zakken kan zodat de pook ook mee kan komen.. of je koppelt deze los.. dat kan ook..

                                          ach er zijn zoveel wegen naar rome

                                          succes

                                          In reactie op: Rekord C automaat schakelt slecht #18371578
                                          Ghanz
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            31 July 2005

                                            h is 2 s is 1  dan schakel je even handmatig.

                                            ondanks dat je meter wel vacuumdruk aangeeft.. is je leiding niet losgekomen van de vacuum modulator achterop de automaatbak?
                                            bijrijder zijde even opkrikken en vergeet niet een lampje mee te nemen :D

                                            knappe kar trouwens !  geweldig model !

                                            In reactie op: 1.6S uitbouwen uit een Manta #18371577
                                            Ghanz
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              31 July 2005

                                              welkom jeree

                                              alles is te maken, laten we dat voorop stellen. maar vaker speelt het budget een grotere rol.
                                              al zul je daar gaandeweg je project wel achter komen.

                                              wat is je lokatie ?  mogelijk zit er een clublid of handige harry of herma in de buurt die je wat tips en tricks kan geven.

                                              voor de rest kan ik hier wel van alles neer tikken, maar gebruik de zoekfunctie op dit forum eens en meld je wat specifieker weer

                                               

                                              In reactie op: Het kenteken + foto topic #18370685
                                              Ghanz
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                31 July 2005

                                                ik verwacht dat je meer succes hebt op facebook. omcn  opel manta club nederland

                                                al klinkt de bolide wel bekend.. gezien de sidepipes

                                                In reactie op: Rekord D opbouwen #18370280
                                                Ghanz
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 July 2005

                                                  cilinder 1 is zoals haas het omschreef, dus dat is duidelijk.

                                                  checken bougie kabels… oftewel ontstekingsvolgorde:
                                                  bougie cil 1 uitnemen.
                                                  verdelerkap losnemen
                                                  met beleid krukas draaien met draairichting mee,
                                                  met verstand schroevendraaier in bougiegat cil 1 steken,
                                                  voelen waar zuiger staat..
                                                  zuiger in bdp brengen
                                                  (bdp= bovenste dode punt)
                                                  rotor ontsteking moet wijzen naar streepje op ontstekingshuis,
                                                  zoniet, geen paniek, daar waar rotor staat is ontstekingsplek nr 1
                                                  volgende bougie kabels zouden dan rechtsom moeten zijn :153624

                                                  maar LET OP een adertje onder het gras.

                                                  wijst de rotor ( contactpunt van rotor) precies 180 graden verder als het streepje op ontstekingshuis, dan
                                                  staat de motor precies een slag verkeerd, en moet je nog een slag doordraaien om de rotor wel op het puntje te krijgen.

                                                  anders ontsteek je 180 graden verkeerd. en dat resulteert in niet starten en backfires of moeizaam starten

                                                  dit alles geld alleen als ontstekingsas juist gemonteerd is.
                                                  anders het kleppendeksel lichten en kijken welke cilinder er op tuimelen staat, of gewoon 180 graden de bougie kabels verzetten.
                                                  maw 3 plekken opschuiven naar rechts

                                                  wat betreft het bevriezen van je verdamper.. dat duit op lucht in de verdamper.
                                                  ontluchten is het advies…
                                                  kvs bijvullen bij slang van verdamper totdat andere slang begint te stromen.
                                                  spul rap monteren en starten.
                                                  indien gewenst kan het hogerop brengen van voorzijde auto ook schelen. ivm lucht wat de hoogste plek op zoekt

                                                   

                                                  In reactie op: C30NE slecht starten op LPG #18370045
                                                  Ghanz
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    31 July 2005

                                                    zie zou gecheckt zijn met de remmenreiniger truck.. toch

                                                    het vervelendste aan het verhaal, zo als je zelf aan gaf.. dan wel, en dan niet een issue
                                                    tja.. dan is het logisch dat je het laat wezen..en afwacht tot het erger wordt.
                                                    nu is het wat erger, en zou je verwachten dat er ook wat te vinden is.

                                                    ontsteking timing en dergelijke zijn goed.
                                                    sensoren heeft lpg geen donder mee te maken
                                                    benzine daarin tegen wel.

                                                    hij start slecht tot niet op benzine.
                                                    heb je dan ook het idee dat hij iets wat veel naar benzine ruikt.?

                                                    de temperatuur sensor voor de regelunit, is mogelijk slecht?
                                                    de 2 polige variant, die enkel polige aan zijkant thermostaathuis is enkel
                                                    voor weergave op dashboard, meer niet.

                                                    LE2 weet ik zo even de stekker en sensor kleur niet van, maar wel dat de stekker en sensor kleur overeen moeten komen.

                                                    deze sensor zit ook OP het thermostaat huis.
                                                    lichtblauw of zwart.

                                                    vervang die wellicht eens, mogelijk krijgt je motor te veel of te weinig benzine bij een koude start.
                                                    en juist deze sensor gaat daar over.

                                                    succes

                                                    In reactie op: C30SE 24V in monza bouwen #18369694
                                                    Ghanz
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      31 July 2005

                                                      hoe dat ook precies zat moet ik na zoeken, maar zo uit mijn hoofd, verwacht ik een inkerving / streepje  in de rand van het ontstekingshuis,
                                                      en daar moet de inkerving van je rotor naar toe wijzen, en dat vervolgens met zuiger 1 in bdp ( op de graden voor ontsteking na gelaten)

                                                      dat motor lampje moet ik ook opzoeken, maar het aansluiten waard, al zou het met een testlampje zijn,
                                                      het verschil tussen storing 93 en 94 is dusdanig klein, maar een wereld van verschil, stationair al.. maar zeker bij het vragen van vermogen.

                                                      de tik, oliepijl en druk is goed gaan we van uit, korte testrit gemaakt.. prima..
                                                      olie koeler aangesloten?  of geen gemonteerd?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 6,712)