Compressor voor de hoogteregeling aansluiten

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Compressor voor de hoogteregeling aansluiten

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18462521
    Senatorman
    Beheerder
      Lid sinds:
      7 November 2016

      Hoi allemaal,

      kan iemand mij helpen met het aansluiten van een compressor voor de hoogteniveauregeling van mijn Senator A1 1978

      Normaal zou je zo de stekker er in kunnen doen maar omdat ik gebruik maak van een nieuwer model compressor afkomstig van een Omega uit 1994 zijn de kleuren van de draden anders.

      vanaf de hoogtesensor die op de achteras zit komen onderstaande 4 draden

      21DEB1C3-9197-49C3-BE29-35948FE7B0B4

      op de pomp zit een 4 aderige stekker met onderstaande draadkleuren.

      D6BAFDB1-83FD-4C38-95C4-4A224CE217BB
      nu heb ik hier twee schema’s van zowel een Omega ‘?? als Senator ‘78

      OMEGA:
      Omegaschema

      SENATOR’78
      6B9DCA77-15F9-4A2B-B9E9-B753ED13345D

      Zowel de pomp als de hoogtesensor hebben geen plus. Ik zal dus nog ergens een plus (30) of geschakelde plus (15) vandaan moeten halen. Maar hoe ik sluit de vier draden aan van de pomp en sensor?

      #18462828
      peter777
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 January 2011

        Zit er in dat systeem niet een afblaas en een compressor signaal vanaf de sensor? Kan me iets herrinneren van een ronde stekker die in die sensor bij de draagarm zit en een platte connector bij de compressor. In die sensor zit wat elektronica met een vertraging voor de pomp en afblaas stand. Als je die twee signalen kan ontrafelen dan moet dat toch aan je nieuwere compressor te knopen zijn, al dan niet met een relais er tussen.

        #18463228
        Senatorman
        Beheerder
          Lid sinds:
          7 November 2016

          Ja klopt. 1 signaalsraad is voor de electronische afblaasklep 1 voor het oppompsignaal.
          De overige 2 moeten dan massa en contactgeregelde plus zijn. Vreemde alleen is dat geen van de 4 draden afkomstig van de sensor geen + zijn. Er moet dus ergens een geschakelde + bijkomen.

          #18467083
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            inmiddels al vooruitgang geboekt neem ik aan ?

             

            #18467267
            Senatorman
            Beheerder
              Lid sinds:
              7 November 2016

              nog geen tijd voor gevonden. Maar gaat goed komen. 👍

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.