Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb er ook na gekeken (wel een Astra gekocht) en mijn bevindingen zijn:
– 1.8 motor is niet snelste in een Insignia maar ik heb die 140pk motor gehad in mijn Vectra C en was zeer betrouwbaar. Lekker rijden op de snelweg of je nu uren 140 of 160 reed. Prima. Alleen distributie bij dacht ik 180000 kilometer.
– Cosmo, check scheurtjes in het leer van de zitvlak van vooral de bestuurder. Laat ze het repareren voordat je de auto meeneemt.
– Te koude verwarming voor wat de graden aangaf, wellicht iets warmer zetten en dat is het? Ik vind persoonlijk 22 graden in mijn Astra te koud, hij staat nu altijd 24. Mischien is het geen 24 graden in de auto, maar er is prima mee te leven.
– Kijk velgen op beschadigingen, auto heeft vast mooie 18-19 inch erop. En die wil je achteraf niet vervangen of wegbrengen voor reparatie, denk ik.
– 6 bak controleren M32. Letten op dat pook een cm of zo verschuift wanneer je koppeling laat opkomen in eerste versnellingen. Ook iets metaalschraapachtig geluid/jengel geeft aan dat de bak revisie moet hebben. Zorg dat dit gebeurd is voordat je de auto mee naar huis neemt. Tijdens proefrit goed checken. M32 bak heeft sowieso dat hij soms wat moeilijk soms in 2e versnelling vooral gaat, is wennen maar goed mee te leven.
Succes. Insignia is een mooie grote auto.
Vraagje, ik heb wel geen diesel maar kan een Astra J turbo benzine ook een vacuumpotje “defect” hebben als hij veel rookt?
Mijn auto rijdt prima, maar het valt me wel op dat hij redelijk rookt wanneer je een gas geeft, alsof het een Astra J astma patient is.:( Olieverbruik is zeer laag en verder geen lekkages denken we. Het is alleen dat roken.
Mij valt het ook op bij andere Astra J’s op de weg dat er best wel een aantal zijn die ook zo “continu” wat roken. Terwijl andere merken geen rook hebben (ligt dus niet aan het weer dat hij rookt).
Bij mij is het bijna willekeurig wat er verschijnt. Ik denk dat een nieuwe software update nodig is. Maar had ergens gelezen dat de Opels van begin 2010 niet zo geupdate konden worden. Hoop uiteraard dat iemand vertelt dat ik fout zit en goed nieuws komt brengen.:D
Astra J uit Mei 2010 hier.
Mooie auto. En wat een achteroverhang van de achterbak, zo maken ze ze niet meer.
Veel plezier ermee.:)
Pagina 27 van de folder laat het zien wat Cosmo precies inhoudt:
http://www.maerivoet.org/website/links/insignia/resources/brochure.pdf
Of hier de latere versie: https://m.opel.nl/Media/Showroom/PDFs/NL/Insignia-brochure.pdf
Algemene vraag aan iedereen. Kan ik 5×110 Vectra velgen met adapters op mijn Astra J 1.6 Turbo zetten? Die heeft 5×115 gaten.
Wow, 250 euro voor zo’n set is wel weinig. Ik heb de prijs van de velgen verlaagd van 300 naar 250 euro. Hoop dat iemand ze daarvoor wil kopen.
De velgen ogen wel groot. Van het weekend had ik een velg naast de 19 inch Opel wielen van de Astra J gehouden. Maar de 18 inch Vectra wielen ogen groter.
Bedankt voor je reactie.:)
Bedankt voor je reactie. Ik heb de prijs verlaagd naar 250 euro. Dat is erg goedkoop voor 18 inch velgen.:)
Ik heb een Astra J 1.6 turbo met 180pk.
Ik denk dat je het verschil ervaart puur op gevoel. Zet ze maar eens naast elkaar bij een “dragrace” en je Astra met 170pk rijdt de Astra K met 105pk er helemaal uit. Zeker op topsnelheid kan de Astra K jouw Astra J niet bijhouden.
De Astra K is lichter en voelt mooier aan bij het rijden, ook om de modernere motor. De Astra J heeft veel vermogen te danken aan de turbo. Grofweg heeft een 1.4 zonder turbo 100pk. Dus 70pk komt van die turbo, dat is nogal wat. Dat wil zeggen, de turbo moet lekker op gang/stoom zijn om de auto vlot te maken. Anders voelt hij traag aan. De 1300kg gewicht helpt hem daar niet bij (mijn 1.6 turbo is zelfs 1400kg). De Astra K is wel 150kg lichter.
Ik merk het ook aan mijn 1.6 turbo, hij voelt wat log aan. Maar als ik toeren maak tot boven 3500 toeren, dan begint het hele karakter van de auto te veranderen in een racemonster. Op de autobahn krijg ik hem tot 235km/h op de teller. Dat soort snelheden zal die Astra K lang niet halen.
9 september 2017 om 09:24 In reactie op: Astra k versnellingsbak drama… compleet nieuwe versnellingsbak? #18348012Geduld hebben.:) Hopen dat het uiteindelijk toch een hele nieuwe andere versnellingsbak wordt.
Anders blijf je dooremmeren op dit probleem.
Bedankt voor de google links. Alleen is het moeilijk te bepalen wat voor verlagingsset er onder de auto’s zit op de foto’s.
Heeft iemand Eibach of H&R verlagingsveren 30-40mm onder zijn/haar Astra zitten?
Ik heb een second opinion gevraagd bij de Opel dealer, en die zei dat het inderdaad kwam door het mechaniek van de elektronische handrem, dat de remmen soms kraken wanneer je wegrijdt na de rem te hebben ingehouden (bijvoorbeeld bij een spoorwegovergang). Rare is alleen, bij aankoop, de eerste maand rijden had ik er geen last van. Doet de dealer er een lapmiddel op dat het een tijdje volhoudt?
Heeft iemand een antwoord op de vragen?:)
De modelwijziging 2014 bij Insignia hoort al de vernieuwde/verbeterde M32 bak te hebben.
Jouwe is van Sept 2014. Mischien een late auto die door Opel Nederland laat op kenteken is gezet…..
Gefeliciteerd. Is erg mooie auto, vooral de kleur. Veel plezier kilometers gewensd!
Zelf ben ik ook juist op dit moment aan het zoeken naar een mooie Insignia naar mijn zin. Afgelopen weekend nog proefgereden in een diesel van 2010. Er zijn een hoop opties die veel verschillende auto’s maken. Vrijwel elke Insignia is uniek. Die heeft dat wel weer maar iets anders niet.
Ik heb ook één keer bij mijn Vectra 1.8 GTS de bobinerail kapot gehad, bij mij liep de auto toen op 3 cilinders en was niet harder te rijden dan 80km/h. Het is niet echt een slijtageonderdeel dat om de zoveel kilometer stuk gaat. Meer van botte pech als het je overkomt. Ik heb al vele auto’s gereden, maar dit was de eerste keer dit euvel.
Repareren en waarschijnlijk overkomt het je niet meer, zeker niet met deze Insignia.
Ben het met Wim eens, je kan beter een auto kopen met 200000 op de teller die altijd lange ritten gemaakt heeft dan een stadsauto met 100000 erop. De auto die korte stukjes rijdt is helemaal volgekoekt.
Mijn Vectra en Corsa rijden (reed) ook alleen lange afstanden, remblokken zijn pas versleten bij kmstanden waarbij anderen al aan wel de 3de set toe zijn. Motor wordt warmgereden op 80km weg en daarna rijd ik snelweg. Corsa reed na 16 jaar en 130000km nogsteeds op de remblokken die in de fabriek gemonteerd waren. king:
28 juli 2016 om 19:29 In reactie op: Wie Windows10 Upgrade deed of wil doen MOET dit filmpje zien #17677139Naast Spybot Anti Beacon installeren is het ook belangrijk de bandbreedte af te sluiten waardoor Microsoft jouw data naar hun servers sluist, werkt ook onder Windows 7 en Windows 8:
To stop W10 from reserving your bandwidth for itself for whatever purposes whenever it wants to, run gpedit.msc > Computer Configuration > Administrative Templates > Network > QOS Packet Scheduler > Limit Reservable Bandwidth. Enable it and set to 0%. The default is not configured in other words set to 80%. Older windows has it set to 20% by default. Why would MS set it to 80% by default in W10? Everyone missed this i think.
Nieuw tankje voor de koelvloeistof onder de motorkap.
Niveaulampje bleef op het dashboard branden terwijl niveau goed was, sensor stuk schijnt Opel kwaal te zijn. Bij Astra is het een losse sensor, bij Vectra zit het vast aan het plastic tankje.
Succes met afhandelen. Ziet er naar uit dat je alles toch kan repareren. Dan hoeft de Vectra gelukkig niet naar het kerkhof.
Mooi ding.:) Nu nog iets verlagen.
Fantastisch mooi project. :D :thumbup
Veel plezier en succes. Komt er weer een mooie Opel bij op de weg.
Op Autotrader staat ook nog een station te koop uit Nov 2009. Dat zijn toch wel de laatste.
Begin 2009 zijn nog erg veel Vectra 1.8 sedans en stations afgeleverd met veel opties erop. Opel moest er toen echt vanaf.
Bij 2.2 16v is het kijken of de ketting rammelt. En of de 6 bak goed schakelt zonder abrupte bewegingen van de pook. Kijk ook naar de uitlijning van de auto, zoals bij elke Vectra C. Cuppen aan achterbanden kan je voorkomen door goede uitlijning, hoge bandendruk (2.7+) en banden zonder blokkenprofiel.
Verder de bekende dingen waar je bij elke auto naar kijkt zoals lekkages, krassen in lak, deukjes, of bekleding knap is. Of airco goed werkt! :thumbup
@Dolby wrote:
De prijzen wat ze tellen bij garages slaat nergens op 300 a 400 euro. Kun je zelf voor minstens de helft uitvoeren. Ik was totaal €160 kwijt inclusief nieuwe o-ringen, airco condensor en opnieuw laten controleren en vullen van de airco.
SUcces ermee.
De rest bovenop jouw bedrag is natuurlijk arbeidsloon wat de garage rekent. Vullen kostte me vorige keer ook 80 euro als ik het me goed herinner.
Ik zal dit weekend eens goed kijken met de looplamp erbij of er een vette plek bij aansluitingen zit.
Mijn Vectra Z18XER staat ook altijd op een 92 graden. Maar loopt zelden verder op.
Mijn vorige Corsa B GSi stond wel op 94 graden. Maar dat was een heethoofd in de file, ventilator sloeg altijd snel aan, zelfs in de winter. Maar ook dat hoorde zo en na 16 jaar rijden nooit enig probleem ermee gehad.
EDIT: Trouwens de Vectra Z18XER zou geen heethoofd moeten zijn, motor draait erg lage toeren vaak vanwege de lange versnellingen in de 5 bak. En ook heeft de motor heel veel ruimte eromheen onder de motorkap. Hitte kan makkelijk weg.
-
AuteurBerichten