Opel insignia 1.8cosmo 2009

Forumindex Forums Modellen Insignia Opel insignia 1.8cosmo 2009

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363347
    Iron
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 January 2019

      Goededag ik gaat vrijdag een proefrit maken met deze auto en wil hem als hij voldoet graag gaan aankopen hoe is deze auto voor jullie zijn er problemen waar ik op moet letten en zijn er in de toekomst veel onkosten waar ik mee te maken kan krijgen

      #18363348
      Iron
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 January 2019

        Alvast bedankt voor jullie hulp :good:

        #18363862
        wagnas
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 May 2007

          Ik heb er ook na gekeken (wel een Astra gekocht) en mijn bevindingen zijn:

           

          – 1.8 motor is niet snelste in een Insignia maar ik heb die 140pk motor gehad in mijn Vectra C en was zeer betrouwbaar. Lekker rijden op de snelweg of je nu uren 140 of 160 reed. Prima. Alleen distributie bij dacht ik 180000 kilometer.

          – Cosmo, check scheurtjes in het leer van de zitvlak van vooral de bestuurder. Laat ze het repareren voordat je de auto meeneemt.

          – Te koude verwarming voor wat de graden aangaf, wellicht iets warmer zetten en dat is het? Ik vind persoonlijk 22 graden in mijn Astra te koud, hij staat nu altijd 24. Mischien is het geen 24 graden in de auto, maar er is prima mee te leven.

          – Kijk velgen op beschadigingen, auto heeft vast mooie 18-19 inch erop. En die wil je achteraf niet vervangen of wegbrengen voor reparatie, denk ik.

          – 6 bak controleren M32. Letten op dat pook een cm of zo verschuift wanneer je koppeling laat opkomen in eerste versnellingen. Ook iets metaalschraapachtig geluid/jengel geeft aan dat de bak revisie moet hebben. Zorg dat dit gebeurd is voordat je de auto mee naar huis neemt. Tijdens proefrit goed checken. M32 bak heeft sowieso dat hij soms wat moeilijk soms in 2e versnelling vooral gaat, is wennen maar goed mee te leven.

           

          Succes. Insignia is een mooie grote auto.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.