Astra J – krakende remmen en verlagen auto

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J – krakende remmen en verlagen auto

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347018
    wagnas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2007

      Hallo, ik heb een Astra J met krakende remmen.

      Wat is daar aan te doen? Ik heb een elektronische handrem, maar weet niet op die ermee te maken heeft.

      Een tweede vraag is, ik wil hem 30-40mm verlagen. Wat zijn goede veren om te kopen? En heeft iemand ook plaatjes van hoe het op zijn/haar auto staat?

      Bedankt alvast.:)

      #18347310
      wagnas
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 May 2007

        Heeft iemand een antwoord op de vragen?:)

        #18347316
        eppo61
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 May 2017
          #18347334
          dockedmarc
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 August 2011

            wat verstaat u onder krakende remmen? en wanneer doen ze dat precies?
            ik werk momenteel bij Renault en die hebben al heel lang elektronische handremmen en die kraken ook heel ff bij wegrijden, dit hoort erbij.

            #18347407
            wagnas
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 May 2007

              Bedankt voor de google links. Alleen is het moeilijk te bepalen wat voor verlagingsset er onder de auto’s zit op de foto’s.

              Heeft iemand Eibach of H&R verlagingsveren 30-40mm onder zijn/haar Astra zitten?

              Ik heb een second opinion gevraagd bij de Opel dealer, en die zei dat het inderdaad kwam door het mechaniek van de elektronische handrem, dat de remmen soms kraken wanneer je wegrijdt na de rem te hebben ingehouden (bijvoorbeeld bij een spoorwegovergang). Rare is alleen, bij aankoop, de eerste maand rijden had ik er geen last van. Doet de dealer er een lapmiddel op dat het een tijdje volhoudt?

              #18347439
              dockedmarc
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 August 2011

                [quote quote=18347407]Bedankt voor de google links. Alleen is het moeilijk te bepalen wat voor verlagingsset er onder de auto’s zit op de foto’s.

                Heeft iemand Eibach of H&R verlagingsveren 30-40mm onder zijn/haar Astra zitten?

                Ik heb een second opinion gevraagd bij de Opel dealer, en die zei dat het inderdaad kwam door het mechaniek van de elektronische handrem, dat de remmen soms kraken wanneer je wegrijdt na de rem te hebben ingehouden (bijvoorbeeld bij een spoorwegovergang). Rare is alleen, bij aankoop, de eerste maand rijden had ik er geen last van. Doet de dealer er een lapmiddel op dat het een tijdje volhoudt?

                [/quote]

                ik zou voor eibach veren gaan, zijn kwalitatief erg goed.

                wat betreft de remmen, dat ontstaat na een tijdje door het inslijten van de blokken op de schijf.
                het is vervelend maar is niks om u zorgen over te maken.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.