Astra J 1.7 CDTI A17DTR/J geen kracht onderin

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J 1.7 CDTI A17DTR/J geen kracht onderin

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360998
    Rick-Opel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2015

      Hallo mede forumleden!

      Mijn Astra J 1.7 cdti trekt al sinds ik hem heb ontzettend slecht onder de 2100 toeren. Wanneer ik de 2100 toeren passeer gaat hij als een raket…

      Dus ik met de auto naar een Opel dealer, conclusie EGR defekt. Kosten 300 euro bij de dealer… Ik denk hij zit boven op dus dat doe ik zelf wel.

      Ik heb inmiddels al een andere EGR gemonteerd, en alles gereinigd. De auto loopt nu wel een heel stuk rustiger en dat bevalt mij wel beter, maar de trekkracht blijft weg, dus verkeerde diagnose van Opel dealer. Ook heb ik de melding P0299 (vaak alleen tussen 2000/2300 toeren) dat is ook alleen wanneer de auto moet gaan trekken.

      Ook heb ik de luchtmassameter en turbodruk sensor al vervangen.  Het valt mij op dat de auto rookt wanneer je hem dus op zon staart trapt.

      Rijdt ik een paar km rustig, zonder trekkracht onder in de toeren. En ik ga dan ineens vol op het gas rookt hij best dik, dus het lijkt alsof hij het ergens ophoopt. En daarna is het roken ook weer minimaal, dat begrijp ik dus helemaal niet en ging ook uit van de EGR. Maar een euro 5 diesel hoort niet zo te roken neem ik aan. Ik heb geen olieverbruik en de auto rijdt verder prima, ook al mee op vakantie geweest naar Oostenrijk met een caravan er achter en dat kan hij boven 2000 rpm ook prima doen. Maar ik blijf dit wel heel vervelend vinden. Misschien dat iemand hier hetzelfde probleem heeft gehad.  Wat mij wel opvalt is dat als de auto weerstand heeft, dus een heuveltje op moet en ik heel vroeg schakel hij wel is wel trekken onderin…

      Zou het zo zijn dat alles gewoon gigantisch vies is? Luchtslang naar turbo lijkt wel goed, die is wel heel erg vies zo ook de aansluitpunten op de intercooler.

      Alvast bedankt voor de nuttige tips!

       

      #18360999
      dark-divx
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 November 2005

        vacuumleiding naar je turbo eens controleren

         

        #18361000
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          https://www.obd-codes.com/p0299

          Misschien dat je daar iets kan vinden.

          #18361003
          Rick-Opel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 April 2015

            Hoe kan ik dat het beste controleren?

            Ze hebben een smoke test gedaan bij de garage en toen was er geen lekkage.

            Ik wil zaterdag even weer langs de garage. Is het normaal dat zon slang die van de turbo naar de intercooler gaat onder de gedroogde roet/smeer zit.

            #18361092
            Rick-Opel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2015

              Heeft niemand een idee ?

              #18361399
              Rick-Opel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 April 2015

                Probleem opgelost!  :applause02:

                #18361540
                dark-divx
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 November 2005

                  wat was het probleem?

                  #18361630
                  Rick-Opel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 April 2015

                    Vacuüm potje op de inlaat was lek. Andere gemonteerd en probleem is opgelost.

                    #18361672
                    tie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 November 2018

                      hello

                      ik heb ook  zelfde  probleem met mij astra j 1.7 ctdi 110 pk 115000km

                      heb je misschien fotos of waar  Vacuüm potje op de inlaat lek  ?

                      :dank-u:

                      #18361681
                      Rick-Opel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 April 2015

                        0

                         

                        Heb hem omcirkeld voor je, dit was bij mij het probleem. Al moet ik zeggen dat ik de auto altijd best vind roken als ik hem vol belast. Heb jij daar ook last van. Verder erg tevreden over de auto, ik kan ook gemakkelijk 1000km op 1 tank rijden.

                        #18362115
                        wagnas
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 May 2007

                          Vraagje, ik heb wel geen diesel maar kan een Astra J turbo benzine ook een vacuumpotje “defect” hebben als hij veel rookt?

                          Mijn auto rijdt prima, maar het valt me wel op dat hij redelijk rookt wanneer je een gas geeft, alsof het een Astra J astma patient is.:( Olieverbruik is zeer laag en verder geen lekkages denken we. Het is alleen dat roken.

                          Mij valt het ook op bij andere Astra J’s op de weg dat er best wel een aantal zijn die ook zo “continu” wat roken. Terwijl andere merken geen rook hebben (ligt dus niet aan het weer dat hij rookt).

                          #18420492
                          Jarne
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 May 2021

                            Beste Rick-opel,

                            Ik heb exact dezelfde problemen als u beschrijft. Ik vroeg me af waar u het vacuüm potje op de inlaat hebt besteld?

                            Alvast bedankt!

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.