Airco van mijn Vectra C de continuing story

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Airco van mijn Vectra C de continuing story

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276736
    wagnas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2007

      Vanochtend bij dealer geweest voor een korte check van mijn airco waarom hij niet werkt.

      Snel kwam hij erachter dat hij leeg was. De airco lekt dus ergens. Hij zei dat dat veelal bij Opel aan de airco radiator ligt, nooit zoveel aan andere dingen. En reparatie ervan plus bijvullen en arbeidsloon zal ergens rond 350-400 euro gaan kosten.

      Als ik de airco aanzet binnen, dan gaat alleen lampje in console aan. Voor de rest hoor ik niks. Hoe kan ik horen of ook andere onderdelen stuk zijn? De pomp gaat die altijd “stom” draaien, of detecteert die dat er geen druk is en zal dan ook niet aanslaan?

      Ik ben op zoek naar of het de investering waard is. De airco loopt ook niet in 5 minuten leeg, maar denk ik in een week of zo. Betekent dat een klein gaatje/lek ergens? Als dat lek gerepareerd kan worden scheelt het grote uitgaven.

      Een 1.5 jaar geleden hadden ze de airco ook al eens bijgevuld en met een lamp naar lekkages gezocht, ze konden toen weinig/niks vinden.

      Hulp wat jullie ervaringen en adviezen zijn.:)

      Van de ene kant willen we lekker koel in de auto zitten weer deze zomer, anderzijds wil ik geen godsvermogen erop stukslaan.:(

      #18319631
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Als de airco goed op druk is en je schakelt deze in. Hor je wel degelijk dat die werkt. Motor gaat wat zwaarder lopen.

        Als er ergens een lek zit. Moet die toch te vinden zijn. Als de airco radiator lekt is daar dacht ik niks aan te doen. Enkel vervangen

        #18319632
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Tijdens vullen een fluor laten toevoegen zodat je hopenlijk kunt zien waar het lek zit. Vaak inderdaad de airco condensor zelf. Door dit goedje kun je vak er achter komen waar het lek zit.
          Als het de condensor zou zijn. Kun je redelijk makkelijk zelf vervangenn. Meer dan 1 jaar geleden ook zelf gedaan. Was voor de airco condensor €80 kwijt. Maar licht eraan welk merk je wilt hebben.

          De prijzen wat ze tellen bij garages slaat nergens op 300 a 400 euro. Kun je zelf voor minstens de helft uitvoeren. Ik was totaal €160 kwijt inclusief nieuwe o-ringen, airco condensor en opnieuw laten controleren en vullen van de airco.

          SUcces ermee.

          #18319633
          gerben rsv
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 October 2011

            Kijk anders eens of je een vettige plek kunt vinden op de condensor of bij 1 van de aansluitingen. Als die er is kun je er van uit gaan dat hier een lekkage is. Condensor is idd het onderdeel wat het meeste lek gaat deze krijgt ook het meeste voor zijn kiezen.

            Het vervangen van de condensor is over het algemeen redelijk zelf te doen.

            #18319634
            wagnas
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 May 2007

              @Dolby wrote:

              De prijzen wat ze tellen bij garages slaat nergens op 300 a 400 euro. Kun je zelf voor minstens de helft uitvoeren. Ik was totaal €160 kwijt inclusief nieuwe o-ringen, airco condensor en opnieuw laten controleren en vullen van de airco.

              SUcces ermee.

              De rest bovenop jouw bedrag is natuurlijk arbeidsloon wat de garage rekent. Vullen kostte me vorige keer ook 80 euro als ik het me goed herinner.

              Ik zal dit weekend eens goed kijken met de looplamp erbij of er een vette plek bij aansluitingen zit.

              #18319635
              Outzy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 August 2015

                Tijdje terug bij onze andere auto airco gedaan. Had het ooit al een keer laten vullen met fluor en een druk test erbij, bij profile. Koste me net geen 100,-.
                Dus laatst toch even laten checken op lekkages ( was gratis ). Bij het meekijken zei de monteur al dat het 9 van de 10 keer de condensator is. Vanwege bladeren die er tussen blijven hangen en dan gaan rotten.
                Voor 60,- nieuwe condensator erop gezet en weer laten vullen en druk test.
                Als ik het vullen van een paar jaar terug niet mee tel. was ik dus ook 160,- kwijt.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.