Astra k versnellingsbak drama… compleet nieuwe versnellingsbak?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra k versnellingsbak drama… compleet nieuwe versnellingsbak?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342989
    aapje1963
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 July 2006

      Astra gaat soms moeilijk terug van derde versnelling naar tweede versnelling.
      De twee wordt dan geblokkeerd, krijg hem er niet in….

      Ik moet dan nog langzamer.. Dan gaat hij er in, tja ik heb daar nooit problemen mee gehad…
      Dan ga je nadekend schakelen dat is ook niet lekker.
      Toch de dealer maar eens bezoeken denk ik.?

      Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

      #18343013
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        opel.. altijd al rauw met schakelen.. ☺

        #18343214
        3234dmtr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 January 2017

          [quote quote=18342989]Astra gaat soms moeilijk terug van derde versnelling naar tweede versnelling.
          De twee wordt dan geblokkeerd, krijg hem er niet in….

          Ik moet dan nog langzamer.. Dan gaat hij er in, tja ik heb daar nooit problemen mee gehad…
          Dan ga je nadekend schakelen dat is ook niet lekker.
          Toch de dealer maar eens bezoeken denk ik.?

          Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

          [/quote]

          Ik weet zo niet welk type (6?) versnellingsbak er in jouw auto wordt gebruikt. In de Astra die ik rijd zit de F40/6 bak die inderdaad uitblinkt in het niet soepel op- of terugschakelen naar de 2e versnelling. Deze bak wordt van oudsher in diverse GM gerelateerde merken gebruikt ( SAAB/Fiat groep )en dit euvel wordt vaak gemeld. Dit issue heb ik bij de eerste servicebeurt gemeld en sindsdien is het een heel stuk beter. Er is -waarschijnlijk- iets aan de afstelling van de schakelkabels gebeurd. Meld het gewoon bij de dealer. Je hebt immers fabrieksgarantie!

          #18343227
          aapje1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2006

            Thxx ik heb de 1.0t dus 5bak.

            Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

            #18347589
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              Ondertussen heeft de Astra meerdere malen bij de dealer gestaan voor het regelmatig niet in z.n 2e versnelling willen bij terug schakelen..

              Afstellen kabels…

              Nakijken of er onder de pook wat mis is… de pook kon je namelijk ook omhoog bewegen.
              Heeft bijde niet geholpen.. pook zit nu wel weer vast was ergens los… niet de lijm.

              Wel enorm blij dat de chefwerkplaats het zelf ondervonden heeft…

              Het is altijd rot.. net als kiespijn en ga je naar de tandarts is de kiespijn weg.. je kent het vast… ook met auto problemen.
              Zeker als het dan wel is en dan weer niet.

              Nu is de auto donderdag middag weer gebracht, de schakeldeksel heeft men vervangen.
              Eerste testrit alles ok..
              In de middag weer een testrit en weer het euvel met geen mogelijkheid van 3 z.n 2 in.. net of er wat verspert wordt.
              Opel zelf wordt nu geraadpleegd.
              Ik hoop dat dat wat opleverd.
              Voor de rest schakeld hij als boter… maar elke rit wel een paar keer niet z.n 2 in met terugschakelen.
              En de andere keer weer soepel z.n 2 in..

              Begin er best van te balen…
              Broekhuis Harderwijk doet echt zijn best..top service en vriendelijk altijd keurige leen auto.s van Mokka x tot Crossland x Adam Rocks.

              Maar ik wil mijn Astra goed werkend hebben…..

              Zit niet echt mee… in begin al het complete schuifdak vervangen… pfff

              We blijven hopen op goede afloop… al raakt get vertrouwen wel beschadigd elke rit grrrrrr

              #18347590
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Verwacht niet teveel van de expertise van de ETAC van Opel. Mijn auto is nu bijna 11 maanden en de problemen zijn er nog steeds op “computergebied”. Zelfs wat de melding “dienst stuurslot” inhoudt, is nog steeds niet bekend.

                Grappig is dat de dealer stelt dat al mijn problemen komen door “lage accuspanning”, keer op keer. Tja en wat zou je dan doen als Opeldealer? De klant wijzen op de gebruiksaanwijzing ;)
                Nu een 3e onafhankelijke partij erbij gehaald (DEKRA) voor onderzoek. De eerste reactie? “is de accu al vervangen?” Goh, dat hoorde ik ook al van een andere Opel dealer en een ingenieur die mijn auto had nagemeten. Reactie van de dealer: “de monteur vindt dat niet nodig…. ”

                #18347604
                aapje1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 July 2006

                  Mischien scheelt het dat ik geen computer of software probleem heb.
                  Ik heb een mechanisch probleem wat ook door de dealer opgewekt kan worden.
                  Mischien scheelt dat

                  Plan van dealer was eerst schakeldeksel vervangen… brengt dit geen oplossing dan dieper spitten mogelijk de versnellingsbak er onder uit.

                  Ik spreek morgen de chef werkplaats… we hebben de auto zaterdag opgehaald toen was er alleen een baliemedewerker.

                  Dealer had ons vrijdag middag geprobeerd te bellen maar ons niet bereikt…
                  We zagen een femist gesprek dat bleek Broekhuis te zijn…

                  #18347640
                  aapje1963
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 July 2006

                    Volgende week de Astra brengen.
                    De versnellingsbak gaat eronderuit en open.
                    Opel kende dit probleem niet. Hun advies en van Broekhuis is bak los.

                    #18347981
                    aapje1963
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 July 2006

                      Astra al van af vorige week woensdag al bij de dealer.. wij een Opel Adam…

                      Vandaag een belletje versnellingsbak ligt open… en er is een oorzaak… afwijking slijtage in de Synchromesh-ring en gaffel?
                      Tandwiel 2e versnelling wordt ook vervangen. Dus alles wat met 2e versnelling te maken heeft.

                      Wel blij dat er wat gevonden is maar toch… tja echt blij?

                      Dat na 6.4000km…. en dat zijn geen stadsritten. Deze ontweken wij veelal ook door deze klacht.

                      Dus dat moet wel een productsfout zijn..

                      Vanaf begin eerst heel af en toe niet terug kunnen naar z.n 2 tot steeds erger. Eerst als je de auto net nieuw hebt denk je is ff wennen je denkt niet gelijk… dat dit speeld.

                      Oorzaak zal denk ik nooit achterhaald kunnen worden.. gelukkig 3 jr garantie bijgekocht.

                      Vermoedelijk aankomende dinsdag de Astra weer ophalen.

                      Heb ik voor het eerst van m.n leven een nieuwe auto :smiley-car: :-(

                      Mischien blijft het hierbij..

                      #18347991
                      aapje1963
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 July 2006

                        Update garage………

                        Astra komt nog niet terug na vernieuwen onderdelen 2e versnelling.. is bij testrijden gebleken dat het probleem niet opgelost is… :-(

                        Kortom om ziek van te worden.. :wacko:

                        Opel Duitsland is ingeschakeld..

                        Klote bericht voor het wekend… :cry:

                        #18347999
                        Jasper98
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 January 2017

                          Erg klote inderdaad, gelukkig dat men je klacht wel serieus neemt. Nu maar hopen dat de oorzaak alsnog boven water komt.

                          Groet,

                          Jasper

                          #18348002
                          aapje1963
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 July 2006

                            Ja klacht wordt zeer serieus genomen..
                            Verwijt de dealer broekhuis niets..
                            Zelfs nu voldoet de leenauto.. is wat klein een Adam..

                            Begin volgende week hoor ik het plan.
                            Ik zeg totaal nieuwe bak eronder…
                            Maar men is helaas ook afhankelijk van Opel… we zijn opel Nederland al voorbij nu opel Duitsland..

                            Maar is best een kater als je een nieuwe auto koopt..

                            #18348004
                            aapje1963
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 July 2006

                              We wachten weer af…. :unsure:

                              #18348012
                              wagnas
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 May 2007

                                Geduld hebben.:) Hopen dat het uiteindelijk toch een hele nieuwe andere versnellingsbak wordt.

                                Anders blijf je dooremmeren op dit probleem.

                                #18348165
                                aapje1963
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 July 2006

                                  Astra morgen na ruim twee weken weer ophalen…
                                  Er is een compleet nieuwe versnellingsbak onder gekomen.
                                  Hopen dat nu de problemen voorbij zijn..? :praying02: ? :praying02: ? :praying02: ?

                                  #18348167
                                  Jasper98
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 January 2017

                                    Kijk, dat is goed nieuws. Hopelijk kun je dan weer van je auto genieten.

                                    Groet,

                                    Jasper

                                    #18348176
                                    Vierwieler
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 February 2017

                                      Spannend. Ben benieuwd!

                                      #18348225
                                      Astra_DLS
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 March 2008

                                        man man, je mag er geen geluk mee hebben zeg. Hopen dat het met je nieuwe bak opgelost is en dat je voorlopig geen Opel dealer van binnen moet bekijken.

                                        #18348265
                                        aapje1963
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          28 July 2006

                                          [quote quote=18348225]man man, je mag er geen geluk mee hebben zeg. Hopen dat het met je nieuwe bak opgelost is en dat je voorlopig geen Opel dealer van binnen moet bekijken.

                                          [/quote]

                                          Klopt ik heb het wel even gehad ..
                                          Gelukkig van Opel Broekhuis fantastische zorg en begeleiding.
                                          Mooie leenauto’s maar het belangrijkste is toch dat je eigen auto goed is.
                                          De eerste 50 km van garage naar huis waren veel belovend.
                                          Hopelijk blijft het nu zo.. gekke met de andere bak was dat hij soms ook helemaal goed schakelde bij een rit.

                                          Was echt weer blij in m.n Astra te rijden het is gewoon een heerlijke en mooie auto.

                                          #18349522
                                          Vased
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 June 2017

                                            Graag wil ik even reageren op de problemen rond de versnellingsbak.
                                            Ik rij sinds 1 augustus 2016 in een Astra K Tourer innovation en heb ook problemen met de versnellingsbak, gevolgd met problemen van de start/stop-systeem.
                                            Afgelopen 7 maanden ben ik al 2 keer met een berger van de (snel)weg gehaald omdat de auto niet meer in welke versnelling dan ook wilden op- en/of terug wilde schakelen en vervolgens afsloeg alsdan niet meer wilde herstarten. Nu alweer 2 keer gehad met uitgeschakelde start/stop waarbij de auto niet afsloeg maar niet in een versnelling wilde. (alleen rechts-links in vrij). Het moeizaam, soms onder enige dwang schakelen heb ik al 80 keer gehad.
                                            Afgelopen donderdag (26 oktober 2017) was dus de 4 keer in 14 maanden dat schakelen geheel niet ging, en pas na 3 minuten rommelen (koppelen, ontkoppelen, schakelen etc.) gaf het systeem mij weer enige controle over de auto terug.

                                            Een relatie van mij heeft gelijktijdig uit dezelfde productielijn een Tourer en heeft sinds 1,5 maand gelijke klachten.
                                            Opel kent het probleem niet???? vreemd na voorgaande berichten te hebben gelezen.

                                            Het blokkeren van de (her-)start na schakelprobleem (alleen vrij, koppeling los -> start/stop) is volgens mij een softwareprobleem.
                                            De auto geeft de melding “koppeling indrukken om te herstarten, echter reageert de auto niet meer op de koppelingssensor.
                                            Bij mijn relatie kreeg deze de auto gestart met de start/stopknop 6 seconden ingedrukt te houden (herstarten computer????).
                                            Ikzelf heb dit niet kunnen testen omdat ik nu structureel de start/stop-systeem uitschakel.

                                            De auto staat nu in de werkplaats en er wordt naar een oplossing gezocht, echter ben ik bang dat dit een groter probleem is dan zij op dit moment stellen, alszijnde een incidentele klacht….!!!!

                                            Dit wil ik niet meer meemaken, zeker niet op de snelweg… 17.000 km nu gereden, durf geen km meer mee te rijden!!!!
                                            Helaas, heerlijke auto, maar dan wel zonder problemen a.u.b.

                                            #18349534
                                            aapje1963
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              28 July 2006

                                              Bij mij is het verholpen.
                                              Nieuwe versnellingsbak schakeld

                                              Verder heerlijke auto…

                                              #18349662
                                              pjotter
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 November 2013
                                                #18349673
                                                eppo61
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  13 May 2017

                                                  [quote quote=18349662]http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.htmlversnellingsbak astra K[/quote]

                                                  Deze M32-bak wordt in NL alleen op de 1,6T (benzine) en de diesels gebruikt !
                                                  1,4 S/S gebruikt de M24-bak: http://www.opel-infos.de/getriebe/m22.html

                                                  Naam M22 (M1X) lijkt beetje vreemd……?
                                                  Maximaal koppel is immers 240 Nm: vandaar de naam M24/M1X: https://www.astra-k-forum.de/gallery/index.php/Image/1230-M24-M1x/

                                                  Opel-infos.de is overigens geen officiële Opel site !

                                                  #18350243
                                                  aapje1963
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    28 July 2006

                                                    De Astra shakeld nogsteeds heerlijk :yahoo:

                                                    #18360766
                                                    jgcramer
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      2 July 2016

                                                      Hier een Astra K 1.0 Innovation automaat.

                                                      Nu reeds 4x stilstand gehad met mijn bak en op dit moment voor de 5de keer.

                                                      Zijn ze van Lego?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.