Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je de knop in de achterklep een tijdje ingedrukt houdt reset het systeem zich. Wellicht lost dat het probleem op.
Inmiddels heb ik het probleem opgelost. Ik heb een setje nieuwe sensoren gekocht voor 25 euro op Ali expres. Nadat ik de oude sensoren verwijderd heb en de nieuwe sensoren geplaatst heb, ging het aanmelden zonder probleem. Het lijkt er dus op dat de batterijen van de oude sensoren leeg waren.
<p style=”text-align: left;”>Bedankt. Ik ken de procedure. Bij het aanmelden van de winterbanden was het een fluitje van een cent. Maar bij het aanmelden van de zomer banden lukt het niet, hoe ik de tool ook bij de velg houd.</p>
Er is een vervolg.
na mijn vorige reactie heb ik de 4 sensoren aangesloten op de module en daarmee de parkeersensoren in de voorbumper werkend gekregen zonder het verder in te programmeren. Je hebt echter enkel een akoestisch signaal en geen grafische weergave op het display in de tellerunit.
kosten? Geen idee wat het allemaal bij elkaar gekost heeft. Wat je nodigt hebt is een pdc module die geschikt is voor parkeersensoren voor, de kabelboom om de sensoren aan te sluiten en 4 sensoren. Verder eeen kabel om de kabelboom op aan te sluiten en door te trekken van de voorbumper naar de kofferbak(waar de pdc module zit).
Inmiddels ben ik weer een stap verder met het inbouwen van originele parkeersensoren in de voorbumper van een Astra J.
De module die ik gekocht had gaf na het aansluiten enkele DTC codes. De meldingen gaven aan dat de 4 voorste sensoren niet waren aangesloten (dat klopt want deze zijn nog niet aangesloten) en het VIN kwam niet overeen met de VIN van mijn auto. Dat klopt ook want de module komt uit een andere Astra.
Helaas lukte het niet om met OPCOM/Vauxcom 1.64 wijzigingen te programmeren in de module. Inmiddels is dat wel gelukt door via Vauxcom een Insignia 2009 te selecteren. Bij het openen van de PDC module had ik nu de mogelijkheid om een nieuw VIN te programmeren. Na dit gedaan te hebben is de melding over het VIN verdwenen en wacht ik nu op 4 sensoren zodat ik ook de andere 4 DTC’s over de sensoren kan wissen.
Het lijkt erop dat parkeersensoren voor in te bouwen zijn zonder MDI en VCI codes.
Wordt vervolgd…
Met een originele mdi zou het mijn inziens geen probleem moeten zijn. Ben daarom benieuwd waarom je zegt dat het ook daarmee niet zou lukken?
Je kunt niet veel met opcom bij de Astra j. Opcom is namelijk een op tech2 gebaseerde tool. De Astra j maakt gebruik van een nieuw soort tool namelijk gds2.
Als je een opcom v1.64 hebt en een recente versie van de opcom software dan kun je beperkt foutcodes uitlezen en een kleine variantconfig aanpassing doen in je instrument cluster.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Er zijn twee temperatuursensoren. Als je in mijn HOWTO kijkt over het ombouwen van handbediende airco naar ECC vind je de plek van deze sensoren: viewtopic.php?f=126&t=176375
Ik vermoed dat er in Opcom wel ergens een meetwaarde te zien is, maar geen idee waar. Ik heb nog wel één of twee sensoren liggen waarvan ik de weerstand kan meten met een multimeter.
Wellicht kun jij me helpen met mijn vraag uit mijn topic: viewtopic.php?f=5&t=192063
@Tusk wrote:
Kun je dit zelf doen dmv opcom of móet dit bij de dealer?
Als het namelijk koud is (buiten en in de auto) en ik zet de ECC op 28 graden, komt er beetje lauw/warme lucht uit…zet ik hem op High komt er gewoon heerlijk warme lucht uit. Dealer zegt dat kalibreren de oplossing is maar vraagt er 75 euro voor.
De temperatuur kan inderdaad gereset worden via Tech 2. In totaal is het 10 minuutjes werk, maar dit klinkt neit als de oplossing voor jouw probleem. Het voorstel van de dealer heeft te maken met met het volgende service bulletin:
Als ik het zo hoor klinkt het meer als een defecte temperatuursensor.
5 juni 2015 om 12:24 In reactie op: [Astra-H – 2004] – Vragen m.b.t. inbouwen parkeersensoren #18146210Ik heb het eerste deel van de kabelboom ook moeten vervangen omdat deze niet voorbereid was.
@cakir39 wrote:
kan het zijn dat je rec de alarm niet ondersteunt en niet erin zit voor te kunnen activeren ?of hebben alle rec deze functie wel of niet ?
Lees de how-to even goed door. Je vindt daar het antwoord.
Sleutels hoeven niet ingeleerd te worden. Het alarm activeer je door twee maal op de sluitknop van je afstandbediening te drukken.
Stekker voor de sensor van de automatisch hoogteregeling van de koplampen? Die sensor zit op de achteras.
21 februari 2014 om 14:59 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – Inbouwen originele parkeersensoren PDC #18033997Je kunt ze nieuw bestellen, maar daar hangt een prijskaartje aan. Ik heb de meeste onderdelen via demontagebedrijven gekocht. Ik heb bij alle onderdelen de nummers aangegeven dus je kunt deze zo invoeren op onderdelenlijn.nl om te zien of er een demontagebedrijf in Nederland is die het op voorraad heeft.
21 februari 2014 om 13:15 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – Inbouwen originele parkeersensoren PDC #18033995@Dave440 wrote:
Een voorbeeld is als je met een aanhanger rijdt. Dan heeft de PDC geen toegevoegde waarde meer, en kun je het dan irritante geluidje even uitzetten.
Als je je trekhaak (goed) geprogrammeerd hebt in je REC schakelt PDC automatisch uit bij het aankoppelen van een aanhangwagen.
Het knopje is daarvoor dus niet noodzakelijk.Nee, bij het verkeerslicht gaat je PDC niet piepen. Je activeert PDC door je auto in de achteruit versnelling te zetten. Dat doe je niet snel voor een verkeerslicht denk ik :D
20 februari 2014 om 12:53 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – Inbouwen originele parkeersensoren PDC #18033991Nee, Het knopje is niet noodzakelijk. Sinds kort heb ik het knopje er wel inzitten (ivm het inbouwen van stoelverwarming), maar ik heb het nog nooit gebruikt. Ik kan me ook niet direct een situatie voorstellen waarbij ik achteruit rij en PDC uit zou willen zetten.
17 januari 2014 om 21:39 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – Inbouwen origineel alarmsysteem #18050802@Maarten wrote:
Ik las ergens in de topic dat het ook met de claxon kan. Ik ga morgen eens even rommelen.
Het gaat me er in eerste instantie om om te kijken of het überhaupt kan met mijn REC. Het plaatsen van de motorkapsensor kan dan altijd nog. Het stekkertje hangt er in ieder geval.
Het alarm werkt via een aparte claxon die onder je parafaan geplaatst moet worden de normale claxon bevindt zich niet in het alarmcircuit. De reden daarvoor is omdat de normale claxon op een plek zit waar je ‘makkelijk’ bij kunt en hem zo eenvoudig zou kunnen saboteren.
Succes met testen morgen!
17 januari 2014 om 20:21 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – Inbouwen origineel alarmsysteem #18050800@Maarten wrote:
Dus dan is het eigenlijk een kwestie van zekering plaatsen en activeren met opcom?
Als je de alarm claxon geplaatst hebt, ja
Denk er wel aan dat als je geen motorkapsensor plaatst je de motorkap kunt forceren zonder dat er een alarm afgaat. Wordt de accu dan ontkoppeld dan is je alarm gedeactiveerd.
Heb je wel een ultrasoonsensor geplaatst? Zo nee dan blijft er weinig over van de alarminstallatie en zou je je kunnen afvragen waarom je het activeert.
Graag gedaan. Het was een mooie klus ;)
Veel rijplezier met de nieuwe CIM!Waarschijnlijk is je GPS antenne defect.
13 november 2013 om 12:07 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – OEM Sfeerlichtjes Deurhendel #18061889Alles kan zolang je maar je kabels zekeringen etc er op aanpast.
2 november 2013 om 19:10 In reactie op: Z19DTH 150PK (astra H GTC) Geen vermogen bij laag toerental #18086259Ik heb mijn turbo er nog nooit af gehad, maar ik zou de pakking vervangen.
26 oktober 2013 om 17:05 In reactie op: Z19DTH 150PK (astra H GTC) Geen vermogen bij laag toerental #18086257Buiten het feit dat 241PK uit een 1.9 diesel mij erg veel lijkt zou ik eens beginnen met het uitlezen van je auto met OPCOM of Tech2. Je kunt nu allerlei aannames doen en zaken gaan vervangen, maar als je hem uitleest kun je waarschijnlijk gerichter een diagnose doen.
Als je de foutcodes hier post dan is er misschien iets meer te zeggen over de oorzaak van het probleem dat je hebt.
Succes!24 oktober 2013 om 18:35 In reactie op: Astra H 1.9cdti na vervanging thermostaat nog niet op temp #18182462Heb je gecontroleerd of je oude thermostaat wel defect was?
Blijft niet toevallig de fan continu draaien? Rijd je met je airco uitgeschakeld?
21 oktober 2013 om 20:41 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – Inbouwen origineel alarmsysteem #18050795Of je de oude REC kunt vrijschakelen met OPCOM durf ik niet te zeggen. Ik heb het destijds bij mijne niet gedaan en alleen de nieuwe REC aangemeld.
Het is een kwestie van je VIN en securitycode programmeren in de nieuwe REC. Daarna neem je alle low, mid en highspeed canbus instellingen over zoals deze ook in je oude REC geprogrammeerd waren.
Vergeet ook niet je variant configuratie aan te passen.Helaas kan ik het je niet stap voor stap uitleggen omdat ik het niet uit mijn hoofd weet en mijn Astra op dit moment met een flinke schade bij de schadehersteller staat, dus met OPCOM het een en ander nakijken lukt nu niet.
De deactivatieknop op de ultrasoonmodule kun je nauwelijks indrukken. De schakelaar heeft in die zin ook geen aan of uit stand en is een zogenaamde Tip-schakelaar.
-
AuteurBerichten