TPMS sensoren aanmelden

Forumindex Forums Modellen Astra TPMS sensoren aanmelden

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18459907
    TvhR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 September 2011

      Vandaag heb ik de winterbanden gewisseld voor de zomerbanden op mijn Astra K. De zomerbanden hebben zo’n 4 maand opgeslagen gelegen.

      nu de zomerbanden op de auto zitten en ik ze wil aanmelden op de auto lukt dat niet. Ik heb een EL-50488 tool voor het aanmelden. Ik heb de TPMS aanmeldmodus geactiveerd en de richtingaanwijzer linksvoor gaat branden, als ik nu de EL-50488 tool bij het ventiel houdt gebeurd er niets. Ook na meerdere keren proberen zonder resultaat. Ik heb gelezen dat je ook de band kunt laten leeglopen om het TPMS ventiel aan te melden, maar ook dit zonder succes.

      is in de tijd dat ze zomerbanden opgeslagen laten de batterij van de TPMS sensor leeg gegaan waardoor deze niet meer aan te melden is. Of zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?

      #18459909
      pjotter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2013

        hierbij een filmpje https://www.youtube.com/watch?v=_v8jTLmbwXY&list=PLd8-z5FMWmT3XVg0VTXg2FiHi7x5dqp7e

        Soms moet je de tool op een bepaalde manier bij de velgrand en band houden en links voor beginnen bestuurders kant

        #18459911
        TvhR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 September 2011

          <p style=”text-align: left;”>Bedankt. Ik ken de procedure. Bij het aanmelden van de winterbanden was het een fluitje van een cent. Maar bij het aanmelden van de zomer banden lukt het niet, hoe ik de tool ook bij de velg houd.</p>

          #18459928
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            ga eerst een aan minuut of 10 rijden, dan ziet hij dat de sensoren niet meer kloppen.

            ik heb dat als ik de winterbanden er onder gehad heb(zonder sensoren) en de zomerbanden eronder gedaan heb, dan ziet hij ze pas na een minuut of 10

            de batterijen zijn ongeveer na een jaar of 5 op en dan kun je weer 240 euro betalen aan opel om originele nieuwe sensoren erin te zetten, voor de apk zijn ze verplicht anders liet ik die dure krengen er helemaal uit.

            #18462255
            TvhR
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 September 2011

              Inmiddels heb ik het probleem opgelost. Ik heb een setje nieuwe sensoren gekocht voor 25 euro op Ali expres. Nadat ik de oude sensoren verwijderd heb en de nieuwe sensoren geplaatst heb, ging het aanmelden zonder probleem. Het lijkt er dus op dat de batterijen van de oude sensoren leeg waren.

              #18544947
              fbdevries
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 January 2023

                Ik heb een EL-50448 OEC-T5 tool via amazon.en ik heb een nieuwe bosch universele tpms sensor geïnstalleerd.maar het lukt mij niet om de sensor aan te melden met het apparaat.wat is het verschil tussen EL-50448 of El-50488? En waarom lukt het niet om de sensor te activeren?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.