Astra J programmeren modules (PDC, TPMS, etc)

Forumindex Forums Overige Op-Com Astra J programmeren modules (PDC, TPMS, etc)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18327866
    TvhR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 September 2011

      Ik ben benieuwd of er al mensen zijn die ervaring hebben met het programmeren van modules bij een Astra J?
      Hiermee bedoel ik het achteraf inbouwen van orginele opties en deze programmeren. Bijvoorbeeld PDC, of TPMS.

      Zelf ben ik bezig met het inbouwen van orginele parkeersensoren voor. Hiervoor moet een andere PDC module worden geplaatst die ook een aansluiting heeft voor de voorste sensoren. Hardwarematig is dit geen probleem, maar ik vraag me af hoe de module geprogrammeerd moet worden.

      Ik ben in het bezit van OPCOM 1.64 met OPCOM professional. Helaas kun je daar geen modules mee programmeren, enkel een aantal extra opties op de boordcomputer activeren.

      Daarom ben ik benieuwd wie hier al ervaring heeft met bovenstaande?

      #18327882
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Achteraf inbouwen astra j, insignia, corsa e, karl, adam, NO WAY. Nog niet met originele mdi, no way.

        #18327884
        TvhR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 September 2011

          Met een originele mdi zou het mijn inziens geen probleem moeten zijn. Ben daarom benieuwd waarom je zegt dat het ook daarmee niet zou lukken?

          #18327900
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            google VCI code, daarna kom hier en laat ons weten.

            #18341311
            TvhR
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 September 2011

              Inmiddels ben ik weer een stap verder met het inbouwen van originele parkeersensoren in de voorbumper van een Astra J.

              De module die ik gekocht had gaf na het aansluiten enkele DTC codes. De meldingen gaven aan dat de 4 voorste sensoren niet waren aangesloten (dat klopt want deze zijn nog niet aangesloten) en het VIN kwam niet overeen met de VIN van mijn auto. Dat klopt ook want de module komt uit een andere Astra.

              Helaas lukte het niet om met OPCOM/Vauxcom 1.64 wijzigingen te programmeren in de module. Inmiddels is dat wel gelukt door via Vauxcom een Insignia 2009 te selecteren. Bij het openen van de PDC module had ik nu de mogelijkheid om een nieuw VIN te programmeren. Na dit gedaan te hebben is de melding over het VIN verdwenen en wacht ik nu op 4 sensoren zodat ik ook de andere 4 DTC’s over de sensoren kan wissen.

              Het lijkt erop dat parkeersensoren voor in te bouwen zijn zonder MDI en VCI codes.

              Wordt vervolgd…

              #18366570
              j.smits
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 December 2012

                [quote quote=18341311]Inmiddels ben ik weer een stap verder met het inbouwen van originele parkeersensoren in de voorbumper van een Astra J.

                De module die ik gekocht had gaf na het aansluiten enkele DTC codes. De meldingen gaven aan dat de 4 voorste sensoren niet waren aangesloten (dat klopt want deze zijn nog niet aangesloten) en het VIN kwam niet overeen met de VIN van mijn auto. Dat klopt ook want de module komt uit een andere Astra.

                Helaas lukte het niet om met OPCOM/Vauxcom 1.64 wijzigingen te programmeren in de module. Inmiddels is dat wel gelukt door via Vauxcom een Insignia 2009 te selecteren. Bij het openen van de PDC module had ik nu de mogelijkheid om een nieuw VIN te programmeren. Na dit gedaan te hebben is de melding over het VIN verdwenen en wacht ik nu op 4 sensoren zodat ik ook de andere 4 DTC’s over de sensoren kan wissen.

                Het lijkt erop dat parkeersensoren voor in te bouwen zijn zonder MDI en VCI codes.

                Wordt vervolgd…[/quote]

                Is er al een vervolg? Ik ben benieuwd of het je gelukt is en hoe? Wat waren de kosten?

                #18366572
                TvhR
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 September 2011

                  Er is een vervolg.

                  na mijn vorige reactie heb ik de 4 sensoren aangesloten op de module en daarmee de parkeersensoren in de voorbumper werkend gekregen zonder het verder in te programmeren. Je hebt echter enkel een akoestisch signaal en geen grafische weergave op het display in de tellerunit.

                  kosten? Geen idee wat het allemaal bij elkaar gekost heeft. Wat je nodigt hebt is een pdc module die geschikt is voor parkeersensoren voor, de kabelboom om de sensoren aan te sluiten en 4 sensoren. Verder eeen kabel om de kabelboom op aan te sluiten en door te trekken van de voorbumper naar de kofferbak(waar de pdc module zit).

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.