Z19DTH 150PK (astra H GTC) Geen vermogen bij laag toerental

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Z19DTH 150PK (astra H GTC) Geen vermogen bij laag toerental

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #18086244
    sander2.5v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2011

      Toevallig scheurtje in turboslang? Valt de druk onderin nogal weg.

      #18086248
      TvhR
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 September 2011

        Vandaag de turboslang gecontroleerd van turbo naar intercooler en van intercooler naar inlaatspruitstuk. Volgens mij zijn dat de enige twee rubberslangen en is de rest gegoten plastic. In deze slangen zat geen scheur. Helaas dus nog geen oorzaak voor het probleem.

        Verder heb ik nog getest hoe lang ik er over doe om op toeren te komen. Wellicht is er iemand met een gtc met z19dth die dat ook eens wil proberen zodat ik wat referentie materiaal heb. Ik heb de tijd gemeten met de timer(te vinden onder de boardcomputer) van de auto.

        Ik ben in verschillende versnellingen op 1500 toeren gaan rijden, vervolgens het gas volledig intrappen en kijken hoe lang het duurt voor je op 2000 toeren zit.

        3e versnelling van 1500 naar 2000 toeren in 2 seconden
        4e versnelling van 1500 naar 2000 toeren in 4 seconden
        5e versnelling van 1500 naar 2000 toeren in 8 seconden

        #18086249
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          Heb je ook dat bewegende pinnetje van de egr schoongemaakt, dus echt een gaatje geboord in de egr en uit elkaar gehaald? Daar zit namelijk meestal het probleem in, op zich is dit redelijk makkelijk te doen. Er zwerft ook ergens een how-to van rond.

          Edit:

          De how-to: http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=243540″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          Dat pinnetje moet echt helemaal soepel lopen.

          Edit2:

          Moest toch eff tanken dus ik heb het even uitgeprobeerd

          met 160pk:
          3e versnelling: 1 sec
          4e versnelling: 3 sec
          5e versnelling: 6 sec

          met 200pk:
          3e versnelling: 2 sec
          4e versnelling: 4 sec
          5e versnelling: niet geprobeerd.

          Dat hij er met 200pk langer over doet klopt wel omdat hij er dan langer overdoet om de turbodruk op te bouwen aangezien de hoger is. Bij 160pk zit het max koppel op 1750rpm en bij 200pk op 2000rpm

          #18086250
          TvhR
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 September 2011

            Ik heb de egr niet helemaal uit elkaar gehad. Wel heb ik het gedeelte met de klep erin van de solenoid afgehaald. Daartussen was het brandschoon. Het pinnetje stak ruim naar buiten en veerde gemakkelijk in. Ik heb de egr ook nog getest met de opcom en de klep gaat bijna 1cm open als ik hem aanstuur met opcom. Dus de werking lijkt goed.

            Bedankt dat je het accelereren van 1500 naar 2000 toeren in de verschillende versnellingen uitgeprobeerd hebt!

            Ik heb vandaag maar een potje dieselcleaner van Wynn’s gekocht en in de tank gegooid. Hopelijk gaat dat nog verschil maken.

            #18086251
            Spacejam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2006

              Ik zou toch nog een keer kijken naar dat pinnetje van de egr, dat is echt de moeite waard, dat die klep wat vies is maakt niet zoveel uit eigenlijk, zolang die maar niet helemaal dicht zit.

              #18086252
              TvhR
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 September 2011

                Inmiddels een flesje dieselcleaner op gereden. Het vermogen lijkt zo goed als terug. De motor klinkt alleen wel wat rauw tussen 1500 en 3000 toeren. Maar eens even zien hoe het de komende tijd gaat. Inmiddels ben ik al zo gewend aan de problemen met de auto dat ik niet meer weet wat goed en slecht is qua vermogen. :swear

                #18086253
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Slecht werkende injector? Omdat na de toevoeging het vermogen wel beter is geworden.

                  #18086254
                  TvhR
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 September 2011

                    Ja dat zou kunnen inderdaad. Weet je toevallig of ik met Opcom iets over de werking van de injectoren kan zien? Heb wel iets gevonden waarmee ik de inspuitafwijking kan zien, maar dat zegt me niet zoveel.

                    #18086255
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Nee helaas niet. Ik heb zelf geen opcom

                      #18086256
                      gtckh
                        Lid sinds:
                        26 October 2013

                        Was bezig met een onderhoud een groot, wegens toekomst plannen eigen huis je kent dat wel. dus wou ik men auto op punt hebben, dat ik hem de komende jaar kon gebruiken in alle vertrouwen

                        Dus ik begin filters, en alles vervangen, nieuwe kabels besteld die op de injectoren zitten, had al ene nu nog de rest vervangen opnieuw in tapen en was weer netjes nu moest nog alleen de hoofriem vervangen worden die liet ik dan doen, en de diesel filter vervangen ma krijg dat ding niet los,
                        Ma verder chad ik de darm vervangen (rubber) van die na de turbo gaaat die signaal(lucht) geeft vervangen, cleaner in gedaan alles, dus ik rij met de wagen wagen ginmg maar als ik gas gaf sloeg de turbo niet aan!! dus ik alles nagekeken men signaal kabels alles dus op laaste viel men euro :) da rubber kabel wat ik vervangen had trok vaccuim was net iets te doen en ging dicht, met gevolg dat de turbo niet aan sloeg…….

                        Dus zet een groter rubbere slang, en rij en de wagen bolt rustig maar wat mij wel opviel en denk dat die normaal is(wegens turbo even niet gaan roetopstapeling) Een zwarte lijn over 20meter uit de uitlaat neem aan dat dit normaal was, met de cleaner en de roet.
                        verder rijd de wagen wel goed rustiger heeft veeel lucht nice, 1a2km verder, was terug op weg naar huis, straat verder. maar voor dit moet ik wel even een niet zo steile bergop rijden, dus DAN EEN LICHTE TIKKENDE GELUID ALS IK IN TOUREN TOENAM (2000) WEGENS BERGOP MOEST IK WAT GAS BIJ GEVEN GING 2500TOT3000 TOEREN EN PLOTS VIEL DE WAGEN UIT, IK STAPTE UIT EN WAAR JE DE OLIE PIJL CONTROLEERD WAS ER WAT OLIE UITGESPOTEN, DUS DE WAGEN HEEFT ERGENS TEGEN DRUK GEHAD MAAR WAT EN HOE ????

                        DUS DE WAGEN TERUG GESTORT, DEED WEL WAT MOEILIJKER AAN.(WETEN VAN DAT IK OOK ANDERE VOORGLOEIERS HEB GEPLAATS EN TOEN WAGEN STARTEN ALS NOOIT TE VOREN) MA DE WAGEN SLOEG AAN MA WAT MIJ OPVIEL WAS, DAT DE WAGEN IN TOEREN BEETJE ONSTABIEL WAS EN IK MOET EN KON NIET ANDERS ALS DIT GING NATUURLIJK TOT THUIIS TE RJDEN WAS NAMELIJK AL IN MEN STRAAT EN HET WAS MAX NOG NIET 1KM EN DE WAGEN REED WEL, MA ALS JE PLANKGAS GAF DEED EIGENLIJK NIET VEEL DRUKBOUWEN HEEL LANGSAAM AUTO REED IK OOK MAAR 20KM OFZO, DUS BEN IK NAMELIJK TEGEN EEN SLAK HOE VER IK KON TEGEN 10A20KM PER UUR NA HUIS GEREDEN THUISS AANGEKOMEN DE EGR KLEP OPEN GEDAAN WAS OKE!!!!
                        DACHT NAMELIJK OMWILLEN VAN DAT DE TURBO NIET GING ROETOPHOPING EN DUS DACHT WANT IK STARTEN DIE THUIS DAG LATER GEEN VERMOGEN DUW 10SEC OP JE GAS JE ZAG ME NIET MEER STAAN, DUS DACHT ROET FILTER VOL
                        DEZE AFGEHAALD, HEB HALF HALF ROETFILTER WANT DE TUNNER SHIPTUNNING MENEER IN KESTIE DACHT DAT DE WAGEN A GETUND WAS, EN ZI ZO JE WAGEN RIJD WEL LEKKER HE, MEN WAGEN HEEFT NAMELIJK GELOOF HET OF NIET 241PK DUS DE ROETFILTER AFGEHAALD WAT EEN GEDOE HOOR DEZE SCHOONGEMAAKT TERUG GEHANGENALLES NAGEKEN EN SCHOONGEMAAKT, TOEN DACHT IK MISSCHIEN DE TURBO DAT DIE TEGEN DRUKGEEFT!!!dacht een element afgebroken afzo dus de turbo zie foto afgehaald of turbo kapot nagekenen turbo draaid gewoon rond, zit niet vast, en zit geen speling op, dus is niet na de kloten
                        verder heb ik de dop afgenomen als de auto even aan de gang was kijken als die wel smering heeft genoeg te verstaan, hij heeft smering ik zag uit!! het spoot er uit,
                        turbo afgenomen na gekenen, maar wat mij opviel kijk foto is van cilder 1tot4 links na rechts dat links bijna de woenstijn is redelijk droog 2ok 3ok ma vier redelijker wat natter de ingang en verder viel ook op dat rond de turbo en onder en links en recht carter is veel olie zot
                        kijk de foto’s bij deze denk ik een klep defect of of iets hoe moet ik die kleppendeksel afnemen en ja hoe kan ik weten als men turbo werkt bedoel kan ik die testen en er lopen zo 2druk kabels naar 2 kan dat niet dat die senor dat die stuk ofzo is hoe test je dit hoe weet je dat deze de geest heeft begeven en hoe weeet je dat klep wel oke is dat die open of dicht gaat, want turbo sloeg ook niet aan he heeft smering ma komt niet opgang bij deze ben ik ten einde raad en heb al genoeg uitgegreven stonmme kabel
                        dus nu hoop ik dat ienmand mij kan helpen den geloof me stort wel een kleine vergoeding op je rekening minst geholpen, waarom dat je de tijd vij maakt voor mijn probleem enm uit dankbaarheid, dank u opel gtc 19 alfa bolk, 241pk

                        #18086257
                        TvhR
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 September 2011

                          Buiten het feit dat 241PK uit een 1.9 diesel mij erg veel lijkt zou ik eens beginnen met het uitlezen van je auto met OPCOM of Tech2. Je kunt nu allerlei aannames doen en zaken gaan vervangen, maar als je hem uitleest kun je waarschijnlijk gerichter een diagnose doen.
                          Als je de foutcodes hier post dan is er misschien iets meer te zeggen over de oorzaak van het probleem dat je hebt.
                          Succes!

                          #18086258
                          gtckh
                            Lid sinds:
                            26 October 2013

                            @TvhR wrote:

                            Buiten het feit dat 241PK uit een 1.9 diesel mij erg veel lijkt zou ik eens beginnen met het uitlezen van je auto met OPCOM of Tech2. Je kunt nu allerlei aannames doen en zaken gaan vervangen, maar als je hem uitleest kun je waarschijnlijk gerichter een diagnose doen.
                            Als je de foutcodes hier post dan is er misschien iets meer te zeggen over de oorzaak van het probleem dat je hebt.
                            Succes!

                            Dat denken er vele, maar toch is het zo, vriend heeft golf gtd 7dsgbak en heeft 231 pk
                            met optrek zijn we de eerste paar meters gelijk, en erna rij ik losje van die weg, en je moet denken ik moet nog schaleken hij niet he, ma verder maakt ook niet uit, want ik nu heb ik dat er bij de moter gas vrij komt het dampt een beetje en maakt links een scherp piepend geluid, kan dat men waterkoeling zijn, verder heb ik geen of wel of is een china kloon en krijg ditr niet aan de praat, verder had ik een vraag als je uw turbo afneemd en dan terug zet moetje de pakking ook vervangen, want wou namelijk zo van die pasta smeren is beter zeggen ze

                            #18086259
                            TvhR
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 September 2011

                              Ik heb mijn turbo er nog nooit af gehad, maar ik zou de pakking vervangen.

                              #18086260
                              iquick
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 July 2011

                                Pakking vervangen is altijd het beste, en ik zou je auto maar eens uitlezen, maar het kan ook zomaar je Turbo zijn, welke turbo heb je hier opgezet zodat je 240pk hebt bereikt, een andere of is het de originele gt1749mv -> hybride?

                                #18086261
                                Nor
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 June 2012

                                  TvHr,

                                  Nog wat opgeschoten? Doet ie t weer jouw wagen?

                                  Gr,

                                  Nor

                                  #18086262
                                  leeuwke12
                                    Lid sinds:
                                    2 August 2014

                                    Ik heb sinds zijn onderhoud ook dit probleem. bij mij gaat het wel om een 1.7 met 125pk. vanaf zijn 4de versnelling begin deze kenmerken te tonen van geen vermogen te hebben. Soms rijd hij max 80km/u. 4 jaar lang ging ik bij dezelfde en nu ben ik naar 1 geweest dichter bij de deur. Als ik hem liet draaien en achter de wagen stond dan was de geur steeds normaal maar nu is de geur raar.

                                    Ik krijg af en toe eens de foutmelding in de vorm van een motorblok (rechts op de foto).
                                    Dit is geen foto van mij.

                                    Af en toe krijg ik de melding van een sleutel

                                    #18086263
                                    leeuwke12
                                      Lid sinds:
                                      2 August 2014

                                      niemand????

                                      #18086264
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        Ook voor jouw geldt: uitlezen… kan van alles zijn.. Er is in ieder geval een storing opgeslagen, gezien het lampje.. Waar woon je? Veel mensen hier kunnen dat uitlezen voor je doen, ik ook (Regio Den Haag)..

                                        #18086265
                                        muusers
                                          Lid sinds:
                                          25 August 2009

                                          Ik had (heb) het zelfde probleem. Het probleem doet zich niet voor als ik voor het starten een paar keer op het rempedaal trap. Het lijkt wel magic ik heb er geen verklaring voor. Maar het probleem doet zich niet voor als ik dat doe. Vergeet ik het, dan komt het probleem meestal terug.

                                        19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.