[Astra H] ECC kalibreren / resetten

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra H] ECC kalibreren / resetten

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272772
    Tusk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 January 2009

      Kun je dit zelf doen dmv opcom of móet dit bij de dealer?

      Als het namelijk koud is (buiten en in de auto) en ik zet de ECC op 28 graden, komt er beetje lauw/warme lucht uit…zet ik hem op High komt er gewoon heerlijk warme lucht uit. Dealer zegt dat kalibreren de oplossing is maar vraagt er 75 euro voor.

      #18290672
      TvhR
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 September 2011

        @Tusk wrote:

        Kun je dit zelf doen dmv opcom of móet dit bij de dealer?

        Als het namelijk koud is (buiten en in de auto) en ik zet de ECC op 28 graden, komt er beetje lauw/warme lucht uit…zet ik hem op High komt er gewoon heerlijk warme lucht uit. Dealer zegt dat kalibreren de oplossing is maar vraagt er 75 euro voor.

        De temperatuur kan inderdaad gereset worden via Tech 2. In totaal is het 10 minuutjes werk, maar dit klinkt neit als de oplossing voor jouw probleem. Het voorstel van de dealer heeft te maken met met het volgende service bulletin:

        http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/d__heating_ventilation_air_conditioning_(hvac)/ecc_electronic_climate_control/air_conditioning_control_unit/technical_service_bulletins/inoperative_totally_partially/electronic_climate_control_(ecc)_not_able_to_select_auto_mode/

        Als ik het zo hoor klinkt het meer als een defecte temperatuursensor.

        #18290673
        Tusk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 January 2009

          waar zit die sensor en hoe kan ik zelf controleren of hij defect is? Kan ik via Opcom evt ergens de sensor waarde uitlezen?
          Moet ik deze hebben? http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/d__heating_ventilation_air_conditioning_(hvac” onclick=”window.open(this.href);return false;)/ecc_electronic_climate_control/outside_temperature_sensor/repair_instructions/remove_and_refit_sun_sensor/

          Ik zie headroom sensor, foot sensor en evaporator. Wat is de evaporator?

          ECC not able to select AUTO mode, display shows M1 – M5.

          Dit is iid niet van toepassing bij mij. Ik kan hem gewoon in auto mode zetten, zonder dat ik meldingen krijg.

          #18290674
          TvhR
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 September 2011

            Er zijn twee temperatuursensoren. Als je in mijn HOWTO kijkt over het ombouwen van handbediende airco naar ECC vind je de plek van deze sensoren: viewtopic.php?f=126&t=176375

            Ik vermoed dat er in Opcom wel ergens een meetwaarde te zien is, maar geen idee waar. Ik heb nog wel één of twee sensoren liggen waarvan ik de weerstand kan meten met een multimeter.

            Wellicht kun jij me helpen met mijn vraag uit mijn topic: viewtopic.php?f=5&t=192063

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.