Speedswitch

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 108)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Zoektocht Antennevoet Astra G #18361328
    Speedswitch
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 June 2015

      Die zijn lastig te vinden inderdaad. Ik zou gewoon eens wat sloperijen afbellen, de Astratjes van die leeftijd gaan inmiddels met bosjes tegelijk richting de sloop dus er moet er haast wel eentje in de buurt staan.

      In reactie op: Inbouw navi + clima #18359362
      Speedswitch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 June 2015

        Oh, ik zie dat er in Geleen een tent zit die deze pinnetjes verkoopt. Aangezien je in het “uiterste zuiden” van NL woont is dat misschien een goede optie voor je.

        https://www.caraudiolimburg.nl/webshop/aansluit-inbouwproducten/micro-timer-contact-10-stuks/

        In reactie op: Inbouw navi + clima #18359361
        Speedswitch
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 June 2015

          Bij mijn weten is de X2 connector gestandaardiseerd, dus zou je 2 verschillende kabelbomen uit verschillende auto’s inderdaad zonder problemen moeten kunnen koppelen. Alleen bestaat de kans dat je onbezette pennetjes hebt. Bij mijn auto bijvoorbeeld was de kabelboom in de motorruimte voorbereid op cruise-control, maar de dashboard-kabelboom niet. Hier kon ik gewoon de missende contactjes bijprikken (uiteraard wel de X2 stekker demonteren eerst)

          Mocht je contactjes missen in de X2 stekker dan zal je die los moeten bestellen. Deze kan je vinden door te googlen op “micro-timer terminal”. Weet niet meer zeker waar ik ze vandaan heb maar ik kon ze wel in Nederland bestellen 2 jaar geleden. De 2 helften van de X2 connector worden vanuit de motorruimte met een m10 moer op elkaar vastgeklemd. Die moer kan je met een dunwandige 10mm dop losdraaien en dan een beetje wrikken om de 2 stekkerhelften los te krijgen. Is wel wat gekloot want de motor-kant van de stekker zit half achter je rembekrachtiger.

          Hier kan je vinden welke draadjes op de connector welke functie hebben:
          https://www.migweb.co.uk/forums/other-mechanical-electrical/497411-1998-astra-g-sri-engine-loom-fire-power-sounder-2.html

          (Dit is een forum waar een Brit zn kabelboom helemaal opnieuw heeft opgebouwd na een brandje)

          Hou er met dit forum wel rekening mee dat ze het over een Engelse auto hebben met het stuur rechts. Dan zit de X2 connector dus achter je dashboardkastje en dat is een stuk makkelijker. Voor ons, met onze linksgestuurde auto’s, zit de X2 connector boven je koppelingspedaal en dat is veel lastiger om bij te komen. Maar het kan wel :applause02:

           

          Hier zie je het ronde gat in het midden waar de m10 bout doorheen gaat om de 2 stekkerhelften samen te klemmen

           

          Edit: Mocht je aan de X2 connector willen rommelen dan is het demonteren van de bestuurdersstoel wel erg handig inderdaad, het is namelijk een vrijwel onmenselijke houding om op zo’n manier in je auto te gaan liggen dat je langs het koppelingspedaal omhoog kunt kijken. Tenzij je heel jong bent en een beetje spierpijn niet erg vind :applause01:  Het demonteren van de zekeringkast links onder je stuur kan ook wat extra ruimte geven om te zien wat je aan het doen bent.

          Succes! :good:

          In reactie op: Inbouw navi + clima #18359340
          Speedswitch
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 June 2015

            [quote quote=18359256]– Liefste wil ik niet gaan knippen in de kabelboom; dus mooiste zou zijn 1 op 1 te kunnen wisselen. Is dat mogelijk; of is de dashboard kabelboom 1 geheel met de motorkabelboom? Met andere woorden; waar zit ergens een tussenstekker? [/quote]

            De interieur-kabelboom is inderdaad gescheiden van de motorruimte-kabelboom middels de zogeheten X2 connector. Boven je koppelingspedaal zit een grote vierkante stekker waar onheilig veel draadjes doorheen gaan. Dat is hem.

            [IMG]https://data.motor-talk.de/data/galleries/376378/165148/bild-56396.jpg[/IMG]

            In reactie op: Welk merk EGR klep #18357764
            Speedswitch
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 June 2015

              Voor dat geld zou ik niet moeilijk doen en een Pierburg bestellen. Zit het weer gewoon netjes zoals origineel.

              Hou er wel rekening mee dat autodoc een beetje een rare tent is, alles is spotgoedkoop maar duurt even voor het binnen is, en als je iets voor garantie terug wilt sturen kan het zomaar 7 maanden duren voor je je geld terug hebt.

               

              Als het allemaal wel goed gaat, heb je wel voor weinig geld je onderdeeltjes :toppie:

              In reactie op: Welk merk EGR klep #18357522
              Speedswitch
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 June 2015

                Standaard EGR kleppen bij Opel zijn geloof ik Pierburg, maar met een relatief eenvoudig onderdeel als een EGR klep zal je jezelf aan een imitatie-onderdeel ook geen buil vallen. Meestal kies ik voor mijn onderdelen de bekende merken, Bosch, TRW, Sachs, Pierburg, Hella, Valeo, etc. FEBI Billstein schijnt OK te zijn maar hier heb ik geen ervaring mee. Maar bij een prijsverschil van 60 voor het goedkoopste en 200 voor het duurste onderdeel zou ik persoonlijk wel een beetje in het midden gaan zitten voor de zekerheid. 120 a 150 oid. Welke merken heb je in die range?

                In reactie op: p1405 egr probleem #18357444
                Speedswitch
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 June 2015

                  Een defecte EGR kan je beter helemaal los trekken, dan aangesloten laten en afdoppen. De computer krijgt nu verkeerde informatie en daarom loopt de motor beroerd. Als de EGR gewoon helemaal los is, negeert de computer het ding volledig en zal hij alles afstellen alsof de EGR dicht staat. Helaas heb je dan wel een motorstoringslampje.

                  Volgens mij heb je een X16XEL blok, klopt dat? Dankan je de EGR niet wegschrijven uit de ECU, dus dan zijn er 2 opties:

                  EGR klep vervangen voor een nieuwe
                  EGR klep vervangen voor een EGR cheater

                  Een EGR cheater heb ik eventueel nog wel voor je liggen, daarmee hou je de ECU een beetje voor de gek en denkt hij dat de EGR klep goed functioneert.
                  Mag je voor €15 overnemen. Ik hoor het wel :)

                  In reactie op: Astra G Dashboard verlichting defect #18357385
                  Speedswitch
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 June 2015

                    [quote quote=18357276]Speedswitch, deze leds uit de UK, hebben die geen aparte fitting nodig, m.a.w. kan je deze zomaar in de bestaande fitting plaatsen ? Hoor graag van je,[/quote]

                    Ja, de LED’s die je besteld in de UK hebben gewoon een B8.5 fitting, net zoals de gloeilampjes die je eruit haalt. Plug & play dus

                    In reactie op: Astra G Dashboard verlichting defect #18357253
                    Speedswitch
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 June 2015

                      Lijkt mij gewoon een defect lampje, je kan de tellerbak demonteren en de lampjes aan de achterkant eruit draaien (how-to staat hier ergens op het forum).

                      Mocht je voor LED verlichting gaan, kies dan goede en dimbare leds. Goedkoop spul gaat lopen knipperen en dat wil je niet. Heb die van mij bij crazyleds.co.uk besteld:

                      https://crazyleds.co.uk/select-vehicle/vauxhall/astra-g-98-04/astra-g-led-dash-kit

                       

                      In reactie op: Opel Astra 1.6szr 8v #18357157
                      Speedswitch
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 June 2015

                        Beetje schommelen rond de middenstreep is niet erg, mijn wagen doet dat ook. Als het blok maar niet koud blijft of oververhit.

                        Thermostaatproblemen kunnen zich op 2 manieren uiten: Of de thermostaat blijft dicht zitten, dan circuleert er geen koelmiddel en zal je blok oververhitten. Of hij blijft open staan, in dat geval circuleert de koelvloeistof constant (ook als het blok nog koud is) en dan zal je verwarming niet of slecht werken (en je auto meer verbruiken en je motor harder slijten)

                        Ik zou overigens je thermostaat niet zomaar effe snel vervangen want die zit in dit blok achter je distributieriem. Flinke operatie.

                        Speedswitch
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 June 2015

                          Zou bij dit soort klachten eerder denken aan hydraulische klepstoters die niet lekker vullen.. maar geen idee of dit blok die uberhaupt heeft (volgens mij wel)

                          Zit er de juiste soort olie in? Als het alleen bij warm blok is dan is je olie misschien net te dun?

                          Mijn blok (X16XEL) loopt sowieso beter op 5W40 dan op de 5W30 die er officieel in moet, met 5W30 klinkt het ook allemaal wat rauwer

                          In reactie op: Kraken bij sturen #18357154
                          Speedswitch
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 June 2015

                            Is het kraken of bonken? Versleten homokineet geeft bonkend geluid bij insturen terwijl je rijdt. Is het beste te horen als je op lage snelheid een parkeervak indraait

                            In reactie op: aanjager astra G werkt soms wel soms niet #18357153
                            Speedswitch
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 June 2015

                              Ik heb met mijn Astra G exact hetzelfde probleem gehad. Heb het opgelost door de aanjager te demonteren en de motor goed schoon te maken. Rond de spoelen en koolborstels zat het vol met oude verdroogde blaadjes en troep. Goed reinigen, beetje WD40 op de koolborsteltjes en gaan.

                              (De reden van dit defect is dat de koolborstels vast komen te zitten in de koolborstelhouders, hierdoor worden ze niet meer door de veertjes tegen de rotor aangedrukt en verbreekt de verbinding)

                              Het losmaken van de aanjager kan overigens best wat gekloot zijn, de behuizing bestaat uit 2 delen en bij mij zat daar kit tussen. Weet niet of dat standaard is.

                              Alles bij mekaar een klusje van een uurtje of 2

                              In reactie op: Opel onderdelen #18351834
                              Speedswitch
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 June 2015

                                Voor wat betreft de remmen zou ik spul van TRW of Bosch eronder zetten, dat zijn de merken die Opel ook fabrieks-af monteert.
                                Weet je zeker dat je achter schijfjes hebt? Een 1.6 16v uit 98 heeft volgens mij trommeltjes achter? Of je hebt de sport uitvoering oid.

                                Qua ophanging en schokdempers zou ik voor Monroe en/of TRW gaan.

                                Succes!

                                In reactie op: Opel Astra G 1.6 2001 #18348754
                                Speedswitch
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 June 2015

                                  Is het een 8 of een 16 klepper? De 16-kleppers hebben om de 60k een nieuwe riem nodig uit mn hoofd.

                                  Voor wat betreft krukassensor: Lekker doorrijden tot je problemen krijgt en het dan pas vervangen. Is niet zo heel veel werk.
                                  Verder bij de Astra G’s even opletten op roestvorming bij de wielkastranden achter, net als roestvorming in de dakgootjes. De 1.6 16-kleppers zuipen nog wel eens olie, dus even kijken of de uitlaat en de bumper rond de uitlaat zwart zijn. Ook natuurlijk even kijken of het ding blauw rookt. Dat zijn indicaties dat de motor olie verbrand. Verder zijn het best degelijke wagens zonder veel gedoe.

                                  Wazige koplamp kan je overigens gewoon polijsten, zijn ook setjes voor te koop. Is meest gewoon verweerd aan de buitenkant.

                                  Succes!

                                  In reactie op: Welke distributieriemset (X16XEL) #18345110
                                  Speedswitch
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 June 2015

                                    Het verschil tussen de 2 setjes zit m in de waterpomp. De oudere blokken hebben een C-vormige flens, de nieuwere hebben een waterpomp met een inkeping.

                                    Oudere blokken met C-vormige flens:
                                    [IMG]https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/517cDTVTEvL._SY355_.jpg[/IMG]

                                    Nieuwere blokken met inkeping:
                                    [IMG]http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/90543935N_2.jpg[/IMG]

                                    Even goed je motorbloknummer nakijken dus. In mijn (oudere) 1998 Astra G ging de pomp met c-vormige flens

                                    In reactie op: Centrale deurvergrendeling defect? #18344912
                                    Speedswitch
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 June 2015

                                      Mogelijk moet je hem opnieuw inleren? Procedure is hier op het forum wel te vinden, was geloof ik sleutel in contact, doordraaien naar stand 2, dan knopjes openen en sluiten indrukken oid. Als je het even opzoekt heb je hem zo gevonden. Hoop dat dat helpt :)

                                      In reactie op: Airco stuk? #18344911
                                      Speedswitch
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 June 2015

                                        Die vraag is eigenlijk onmogelijk te beantwoorden zonder het systeem zelf te inspecteren. Ik zou gewoon een airco-servicebeurtje laten uitvoeren en opnieuw laten afvullen, dan weet je het meteen.

                                        In reactie op: 16. 16v astra g stottert bij versnellen #18344387
                                        Speedswitch
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 June 2015

                                          Stotteren bij snelheidsverhoging.. zou ik in eerste instantie kijken naar je brandstoftoevoer. Brandstoffilter even vervangen etc.

                                          In reactie op: Motor maakt een soort schrapend geluid?! #18341791
                                          Speedswitch
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 June 2015

                                            Waar komt het geluid vandaan? Uit de kan van de distributieriem, of juiste de koppeling, etc?

                                            In reactie op: Lastig om interieur-filter te plaatsen Astra G (tips) #18324057
                                            Speedswitch
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 June 2015

                                              Even belangrijk detail: Er zijn 2 soorten filters, een voor de uitvoering met airco (kort filter) en een voor de uitvoering zonder airco (lang filter). Dus de vraag is.. heeft je auto airco? :D

                                              (Het verschil is 25.5 vs 30 cm lengte)

                                              Overigens is het altijd een beetje etteren, je kan t filter net niet helemaal uitlijnen met de filterbehuizing waardoor je hem iets zal moeten knikken bij het invoeren. Maar als je hem echt hebt moeten compressen verwacht ik dat je het verkeerde filtertype hebt besteld

                                              In reactie op: Dashboard verlichting Astra G #18324461
                                              Speedswitch
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 June 2015

                                                Dat zal dan per kachelpaneel verschillen, bij mij was het wel degelijk B8.5D. De T5 fitting die jij stuurt is wel degene die bij mijn sigarettenaansteker zit..
                                                Mogelijk dat je, als je je ventilatorknopje eraf kunt trekken, er een T5 in kunt plaatsen. En wanneer je je kachelpaneel uit moet bouwen, je achterin B8.5D’s moet draaien?

                                                In reactie op: Dashboard verlichting Astra G #18324457
                                                Speedswitch
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 June 2015

                                                  Overigens schijnt het op verschillende manieren te kunnen, sommige kachelpanelen kan je gewoon je knopje er met beleid aftrekken, andere zal je even moeten uitbouwen. Bij mij moest ik het kachelpaneel uitbouwen.

                                                  In reactie op: Dashboard verlichting Astra G #18324456
                                                  Speedswitch
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 June 2015

                                                    De fitting die je nodig hebt heet B8.5D (als het goed is)

                                                    https://www.google.co.uk/search?q=b8.5+led&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiu_PrUmbbOAhXHvhQKHSxxAJkQ_AUICSgC&biw=1920&bih=947″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    Als je voor LEDjes gaat, koop dan goeie via crazyleds.co.uk, kan je meteen achter je dashboard ook vervangen. Andere goedkope leds gaan knipperen als je ze dimt.

                                                    Speedswitch
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 June 2015

                                                      Zou het voor dat geld direct laten doen. Kreeg zelf prijsopgaven van €500 tot €700 en heb het dus zelf maar gedaan. Maar als je het zelf doet moet je rekening houden met een investering in gereedschap etc. Voor €350 kan je niet tobben. Scherpere prijs heb ik nog niet gehoord.

                                                      En zelf onderdelen aanleveren – voor die paar tientjes moet je dat gewoon niet doen. Bij de X16XEL heb je sowieso te maken met 2 verschillende typen waterpompen, dus als je het verkeerde setje besteld zit je meteen met een probleem. Laat hun dat risico maar lopen. Daarnaast – Garantie heb je niet als je zelf de onderdelen aanlevert.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 108)