Opel Astra 1.6szr 8v

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra 1.6szr 8v

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356806
    Bahir
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 June 2018

      Beste Leden,

      Mijn naam is Bahir. Onlangs heb ik een opel Astra g cc 1.6szr 8v uit bouwjaar 2000 aangeschaft. Kmstand 137.000 distributieriem en waterpomp vv bij 98.000.

      Het is mij opgevallen dat de motor van mijn auto warm wordt en dan meteen weer afkoelt en blijft dan schommelen tussen de middenstreep. 1mm rechts en 1 mm links van de middenstreep. Auto wordt nooit warmer dan de 1mm rechts van de middenstreep. De verwarming en de airco doen het uitstekend. Auto heeft genoeg vermogen.

      Mijn vermoedens gaan uit naar de THERMOSTAAT. Ik heb voorheen met een BMW e36 thermostaat problemen gehad, maar toen waren de symptomen anders; namelijk dat de auto extreem heet werd, na het aanzetten van de kachel werd de motor afgekoeld. Ik had gewoon genoeg vermogen etc.

      Vandaar dat ik twijfel of het de temperatuursensor of de thermostaat van mijn Astra is? Kan iemand mij een antwoord geven aub?

      Gr, Bahir

      #18357157
      Speedswitch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 June 2015

        Beetje schommelen rond de middenstreep is niet erg, mijn wagen doet dat ook. Als het blok maar niet koud blijft of oververhit.

        Thermostaatproblemen kunnen zich op 2 manieren uiten: Of de thermostaat blijft dicht zitten, dan circuleert er geen koelmiddel en zal je blok oververhitten. Of hij blijft open staan, in dat geval circuleert de koelvloeistof constant (ook als het blok nog koud is) en dan zal je verwarming niet of slecht werken (en je auto meer verbruiken en je motor harder slijten)

        Ik zou overigens je thermostaat niet zomaar effe snel vervangen want die zit in dit blok achter je distributieriem. Flinke operatie.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.