Dashboard verlichting Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Dashboard verlichting Astra G

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277632
    AstraFan54
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2016

      Kan iemand mij helpen?

      Afgelopen week is mijn lampje achter de kachel stand knop kapot gegaan. Weet iemand wat voor lampje ik nodig heb voor ik mijn dashboard uit elkaar sloop? En hoe ik deze het makkelijkste kan vervangen?

      Het gaat om een Astra G 2001 3D 1.6 8V zonder airco.

      #18324456
      Speedswitch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 June 2015

        De fitting die je nodig hebt heet B8.5D (als het goed is)

        https://www.google.co.uk/search?q=b8.5+led&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiu_PrUmbbOAhXHvhQKHSxxAJkQ_AUICSgC&biw=1920&bih=947″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        Als je voor LEDjes gaat, koop dan goeie via crazyleds.co.uk, kan je meteen achter je dashboard ook vervangen. Andere goedkope leds gaan knipperen als je ze dimt.

        #18324457
        Speedswitch
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 June 2015

          Overigens schijnt het op verschillende manieren te kunnen, sommige kachelpanelen kan je gewoon je knopje er met beleid aftrekken, andere zal je even moeten uitbouwen. Bij mij moest ik het kachelpaneel uitbouwen.

          #18324458
          okkie-001
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 June 2009

            Kan kloppen ik moest bij die van mijn aleen de middelste knop loshalen en toen kon ik al by het lampje

            Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

            #18324459
            computerbug
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 April 2011

              Hoi, Mike

              Filmpje door kijken en het wordt helemaal duidelijk: https://www.youtube.com/watch?v=uxOrs9MuqDU” onclick=”window.open(this.href);return false;

              Even een edit!, het filmje, waar ik eigenlijk naar zocht, heb ik per toeval gevonden dus deze voeg ik even bij:
              https://www.youtube.com/watch?v=z42cNvPjxHQ” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18324460
              computerbug
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 April 2011

                Speedswitch

                Is niet B8.5D maar t5 foutje, kan gebeuren! :thumb

                #18324461
                Speedswitch
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 June 2015

                  Dat zal dan per kachelpaneel verschillen, bij mij was het wel degelijk B8.5D. De T5 fitting die jij stuurt is wel degene die bij mijn sigarettenaansteker zit..
                  Mogelijk dat je, als je je ventilatorknopje eraf kunt trekken, er een T5 in kunt plaatsen. En wanneer je je kachelpaneel uit moet bouwen, je achterin B8.5D’s moet draaien?

                  #18324462
                  computerbug
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 April 2011

                    Speedswitch

                    Zou kunnen!, dat ben ik nog niet tegen gekomen, maar ik heb een zafira, en deze is gelijk aan Astra G, vandaar. :thumb

                    #18324463
                    PCtuner
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 February 2016

                      Volgens mij is het zoiets:

                      Bouwvorm (autolamp): T5
                      Fitting: B8.5

                      Hetzelfde lampje, alleen bouwvorm is T5 en de fitting waarin ie valt is B8.5D

                      #18324464
                      AstraFan54
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 January 2016

                        @Speedswitch wrote:

                        Overigens schijnt het op verschillende manieren te kunnen, sommige kachelpanelen kan je gewoon je knopje er met beleid aftrekken, andere zal je even moeten uitbouwen. Bij mij moest ik het kachelpaneel uitbouwen.

                        Dit is bij mijn weten alleen het geval als je airco hebt en helaas heb ik dat niet. Zal dus binnenkort even m’n paneel moeten los halen.

                        #18324465
                        computerbug
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 April 2011

                          Jongens even voor alle duidelijkheid!

                          Ik wil het proberen te snappen, ik heb het zo nooit ervaren!, knop er af, lampje er uit, lampje of led terug klaar!
                          Jullie hebben het over dashboard demonteren, dat kan!, ik spreek jullie niet tegen!.

                          Maar naar mijn idee, moet je toch deze knop(pen) te verwijderen, alvorens te kunnen demonteren??
                          En of je airco hebt of niet!, deze knop zit er toch?

                          Het kwartje wilt bij mij niet vallen, of we hebben het niet over het zelfde, of er is een communicatie fout!
                          Of het komt dat ik een blonttt moment heb! :hmmz

                          #18348895
                          Kay van Hees
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 May 2017

                            Goedemorgen,

                            Ik was even op zoek naar tips.
                            Ik heb m’n oude lampjes vervangen voor witte led lampjes.
                            Helaas is het nu zo dat m’n teller geel licht afgeeft in plaats van helder wit licht.
                            Wat is de rede hiervoor zit er ergens nog een gele folie.

                            Mvg
                            Kay

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.