p1405 egr probleem

Forumindex Forums Modellen Astra p1405 egr probleem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357421
    youngone
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 March 2012

      linear exhaust gas recirculation [egr] position- not present.

      heb  deze schoon gemaakt storing komt terug,motor loopt bokkerig.

      ook afgedopt.

      mijn vraag is moet ik de egr vervangen,af zou het nog wat anders kunnen zijn.

      astra 1.6 16v       1999

       

      m.v.g peter

      #18357444
      Speedswitch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 June 2015

        Een defecte EGR kan je beter helemaal los trekken, dan aangesloten laten en afdoppen. De computer krijgt nu verkeerde informatie en daarom loopt de motor beroerd. Als de EGR gewoon helemaal los is, negeert de computer het ding volledig en zal hij alles afstellen alsof de EGR dicht staat. Helaas heb je dan wel een motorstoringslampje.

        Volgens mij heb je een X16XEL blok, klopt dat? Dankan je de EGR niet wegschrijven uit de ECU, dus dan zijn er 2 opties:

        EGR klep vervangen voor een nieuwe
        EGR klep vervangen voor een EGR cheater

        Een EGR cheater heb ik eventueel nog wel voor je liggen, daarmee hou je de ECU een beetje voor de gek en denkt hij dat de EGR klep goed functioneert.
        Mag je voor €15 overnemen. Ik hoor het wel :)

        #18357458
        youngone
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 March 2012

          Probleem opgelost,heb de egr vervangen,storings melding weg,auto bleef bokken,heb maar de bougies vervangen en het probleem is opgelost.

          Toch vreemd dat ik hier geen storings melding van kreeg,maar goed af en toe op gevoel af gaan kan ook geen kwaad.

          Toch bedankt voor je  antwoord.

          m.v.g peter

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.