Welk merk EGR klep

Forumindex Forums Modellen Astra Welk merk EGR klep

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357403
    Peter75
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 December 2016

      Hallo Allemaal,

      Ik moet de EGR klep van mijn Astra 1.9 cdti Z19DT 120 pk vervangen.

      Nu zijn er veel merken met nogal uitlopende prijzen te krijgen. Nu kan ik ervoor kiezen om rond de €60 te besteden, maar ook €200 besteden.

      Ik heb geen idee welk merk Opel oorspronkelijk gebruikt en kan dit ook nergens op het internet vinden. Er zullen ongetwijfeld forumleden zijn die dit wel weten of mij kunnen vertellen welke alternatieve merken ik kan pakken en welke niet. Ik heb geen zin om dadelijk namelijk week de moeite te doen om de EGR klep te vevangen.

      Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn met de diverse merken.

      Alvast bedankt!

      #18357447
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004
        #18357466
        Peter75
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 December 2016

          Ok, dat zou een optie zijn. Maar ik woon helaas in Belgie en hier zijn de keuringen anders. In Nederland is er ook een roetmeting, maar zonder steekproef  kwam ik hiermee weg dan. In Belgie wordt er gecontroleerd op dit soort zaken. Dus denk dat ik gewoon een nieuwe EGR klep ga plaatsen. Maar welk merk ijft de vraag of misschien wel welk merk juist niet…..?

          #18357522
          Speedswitch
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 June 2015

            Standaard EGR kleppen bij Opel zijn geloof ik Pierburg, maar met een relatief eenvoudig onderdeel als een EGR klep zal je jezelf aan een imitatie-onderdeel ook geen buil vallen. Meestal kies ik voor mijn onderdelen de bekende merken, Bosch, TRW, Sachs, Pierburg, Hella, Valeo, etc. FEBI Billstein schijnt OK te zijn maar hier heb ik geen ervaring mee. Maar bij een prijsverschil van 60 voor het goedkoopste en 200 voor het duurste onderdeel zou ik persoonlijk wel een beetje in het midden gaan zitten voor de zekerheid. 120 a 150 oid. Welke merken heb je in die range?

            #18357546
            Peter75
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 December 2016

              Johns €54

              Kamoka €60

              Meat & Doria meerdere prijzen van €60 tot €120??

              Huco (Hitachi?) €78

              Mapco €92

              Vemo €95

              En dan zijn er nog merken als Swag,  Elstoch, Sidat, Triscan, Autex die net ook rond de €100 zitten

              magneti mirelli €107 euro en Pierburg €112 deze merken ken ik ook.

              Metzger zit op €117 en de duurste is Stark met €132

              de rest is niet op voorraad

              Huco indien Hitatchi lijkt mij ergens ook veilig, aangezien ze normaal voor kwaliteit staan. Maar of dit ook bij auto onderdelen is???

              De prijzen komen van autodoc.be

              Wat ik overigens niet snap is dat van meat& Doria er wel 5 stuks bestaan voor dezelfde motor??

               

               

               

              #18357764
              Speedswitch
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 June 2015

                Voor dat geld zou ik niet moeilijk doen en een Pierburg bestellen. Zit het weer gewoon netjes zoals origineel.

                Hou er wel rekening mee dat autodoc een beetje een rare tent is, alles is spotgoedkoop maar duurt even voor het binnen is, en als je iets voor garantie terug wilt sturen kan het zomaar 7 maanden duren voor je je geld terug hebt.

                 

                Als het allemaal wel goed gaat, heb je wel voor weinig geld je onderdeeltjes :toppie:

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.