aanjager astra G werkt soms wel soms niet

Forumindex Forums Modellen Astra aanjager astra G werkt soms wel soms niet

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356644
    maikelvanwillegen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2018

      hallo, ik ben Maikel en mijn vriendin heeft pas een Astra G 1.6 8v  uit 2000 gekocht met de nodige probleempjes..
      ik heb tot nu toe alles met wat hulp en behandigheid weten op te knappen en laten werken alleen de aanjager heeft wat gekke kuurtjes die ik niet helemaal kan plaatsen.. hij werkt namelijk de ene keer wel (gewoon op alle standen) en de andere keer weer niet (maar dan ook echt helemaal niet).. als hij niet werkt kan hij tijdens het rijden ineens wel weer werken of ineens weer uitvallen.

      nu heb ik het dashboardkastje verwijderd en als ik met de rode/bruine kabel speel die aan de motor zitten werkt hij ineens weer, heb geprobeerd de kabels aan de moter vast te tapen op de positie waarin ze wel werkten maar tevergeefs.. hieronder een foto van de motor en de benoemde kabels:

      20180531_234335

      zijn er meer mensen die dit probleem gehad hebben en wat ik het beste kan doen? wil een hele andere aanjager motor op de sloop halen het liefst zover mogelijk uitstellen.

       

      Ik hoop op wat advies! bedankt alvast

      #18357143
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Dit is een bekende kwaal bij de Astra G. Het beste is om te kijken voor een nieuwe of op de sloopt kijken. Ik heb toen een 2de hands gekocht via Ebay Duitsland en was 25 euro daarvoor kwijt daarna nooit meer problemen gehad. succes ermee.

         

         

        #18357153
        Speedswitch
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 June 2015

          Ik heb met mijn Astra G exact hetzelfde probleem gehad. Heb het opgelost door de aanjager te demonteren en de motor goed schoon te maken. Rond de spoelen en koolborstels zat het vol met oude verdroogde blaadjes en troep. Goed reinigen, beetje WD40 op de koolborsteltjes en gaan.

          (De reden van dit defect is dat de koolborstels vast komen te zitten in de koolborstelhouders, hierdoor worden ze niet meer door de veertjes tegen de rotor aangedrukt en verbreekt de verbinding)

          Het losmaken van de aanjager kan overigens best wat gekloot zijn, de behuizing bestaat uit 2 delen en bij mij zat daar kit tussen. Weet niet of dat standaard is.

          Alles bij mekaar een klusje van een uurtje of 2

          #18357244
          maikelvanwillegen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 May 2018

            Allereerst bedankt voor de reacties,

            Ik heb inmiddels de aanjager motor eruit gehaald, opengemaakt en goed schoongemaakt (kwam best veel rotzooi uit), de weerstand was best roestig dus die heb ik met wat contactspray en een borsteltje opgeschoont, ook de interieurfilter zat helemaal vol met vuiligheid die heb ik vervangen (op de foto al flink schoongemaakt). alles werkt inmiddels weer perfect!

            IMG-20180602-WA0004IMG-20180602-WA0010

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.