Redelijke prijs voor vervangen Distributie riem en waterpomp

Forumindex Forums Modellen Astra Redelijke prijs voor vervangen Distributie riem en waterpomp

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276890
    WillemR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 August 2014

      Voor mijn Astra G, X16XEL begint het een beetje tijd te worden om de distributieriem plus waterpomp te vervangen.

      Ik heb nu van mijn lokale kleine garage een prijsopgave van €300 a €350 hiervoor gekregen.
      Voor een Gates set met skf pomp.

      Is dit een redelijke prijs of kan ik beter even verder kijken?

      Een pm van een klusser die het kan is ook welkom, liefst in of bij A.dam omg. rivierenbuurt Oost/Zuid
      Ik kan hierbij zeker zelf ook helpen echter i.v.m. niet al te beste gezondheid lukt zo’n hele klus mij niet alleen.

      B.v.b. dank.

      #18320435
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Materiaal kosten (+/- €100) en 4u arbeidsloon =€300.
        Lijkt me redelijk voor een garage

        Sent from my SM-P900 using Tapatalk

        #18320436
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          Is een nette prijs. Veel goedkoper krijg je het niet bij andere garages.

          #18320437
          WillemR
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 August 2014

            Zag bij hun op scherm dat materiaalprijs al ong €175 ex was, (geloof brezan, zal wel een dure leverancier zijn) .

            #18320438
            KRSA2000
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 February 2009

              €175 ex. is nog al aan de prijs. Op de interwebs vind je de sets makkelijk voor €135-140 incl.
              (Gates/SKF)

              Sent from my SM-G935F using Tapatalk

              #18320439
              xladage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2008

                Materiaal is idd aan de prijs, totaal prijs is OK
                Voor die paar tientjes zou ik niet moeilijk doen.
                In andere gevallen kan je altijd aangeven dat je zelf voor het materiaal zorgt en zij het er op zetten voor je.

                #18320440
                Speedswitch
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 June 2015

                  Zou het voor dat geld direct laten doen. Kreeg zelf prijsopgaven van €500 tot €700 en heb het dus zelf maar gedaan. Maar als je het zelf doet moet je rekening houden met een investering in gereedschap etc. Voor €350 kan je niet tobben. Scherpere prijs heb ik nog niet gehoord.

                  En zelf onderdelen aanleveren – voor die paar tientjes moet je dat gewoon niet doen. Bij de X16XEL heb je sowieso te maken met 2 verschillende typen waterpompen, dus als je het verkeerde setje besteld zit je meteen met een probleem. Laat hun dat risico maar lopen. Daarnaast – Garantie heb je niet als je zelf de onderdelen aanlevert.

                  #18320441
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    350 totaal incl arbeid en materiaal, ik zou zeggen gelijk afspraak maken en bedrag vast zetten.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.