Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kan ook te maken hebben met kapot duomassa vliegwiel.
Heeft minj 1.9cdti helaas mee te kampen. Wordt prijzige reparatie.Grtz Rene
Ik ben ook niet zo tevreden over het geluid van de DVD90 met standaard speakers. Probleem zit hem volgens mij nog niet eens zozeer in het laag, wat bassen doet tie wel. Het geluid blijft altijd een beetje dof en zit geen sprankeling ondanks dat er tweeters in de deuren zitten. Vraag me dan ook af of je met een betere kwaliteit speakers een beter resultaat gaat krijgen of dat de DVD90 gewoon slechte kwaliteit levert en dit dus niets uithaalt. Ik ga het volgen.
Rene
Rij zelf nu bijna een jr met de GTC 1.9 Cdti 120pk. Tot nu toe weinig problemen.
Gat in radiateur en airco condenser, erfenisje van de vorige bestuurder.
Bij 170.000 nwe dynamo.
Heb er zelf nu bijna 30.000 km mee weg en staat nu op 195.000Net terug van vakantie met caravan, en het is en goeie trekker moet ik zeggen. zoals hiervoor opgemerkt hij is wat laag dus caravan vangt veel wind en dat merk je. Verbruik met caravan was ca 1 op 10 tot 1 op 11.
Het is niet de meest verfijnde diesel maar ik ben er gelukkig mee.
Rene
4 juni 2013 om 11:12 In reactie op: trekhaak gemonteerd en nu geen kentekenplaatverlichting meer #18150239@blue dragon; Ik heb de wagenspecifieke kabelset bij rameder besteld, hier stond zelf het opel embleem op en dat lijkt verder perfect op orde te zijn. De gele draad voor de geschakelde plus heeft hierbij dus een aparte cq losse aansluiting. Maar hoe ik deze aan ga sluiten da’s dus de vraag?
Rene
4 juni 2013 om 10:03 In reactie op: trekhaak gemonteerd en nu geen kentekenplaatverlichting meer #18150235We houden natuurlijk iedereen op de hoogte van gevonden oplossing. :angel De 12volt continue zit standaard aangesloten in de module en stekker dus dat is geen probleem. Alleen de geschakelde plus voor bijv. de koelkast zit apart. Aan de kabelboom van de stekkerdoos is dit een aparte gele draad welke dus niet direct op de rec module zit. heb zo snel geen losse draden of aansluitingen gevonden achterin.
René
4 juni 2013 om 09:42 In reactie op: trekhaak gemonteerd en nu geen kentekenplaatverlichting meer #18150233Het zou goed iets met het canbus systeem geweest kunnen zijn, het werkt in ieder geval weer.
Nu nog op zoek hoe ik de geschakelde plus draad kan aansluiten, hoop eigenlijk dat er iets is voorbereid is. De rest van de aansluitingen was simpel plug en play dus verwacht eigenlijk wel dat hier ook iets voor moet zijn voorbereid. Anders wordt het een heel gedoe om een geschakelde draad van voor naar achter te krijgen vrees ik.
hoop dat iemand suggesties heeft in dit draadje anders maar een nieuw topic aanmaken met een duidelijke vraag.Greetz Rene
4 juni 2013 om 07:51 In reactie op: trekhaak gemonteerd en nu geen kentekenplaatverlichting meer #18150231Dank voor je reactie Willem, ga vanavond maar eens op m’n gemak verder zoeken.
Snap er nog steeds de ballen van dat de kenteken verlichting het nu gewoon weer doet.
Ben er ook niet zeker van of ik nu wel een constante plus heb. Aan de stekker zit n.m. nog een losse gele kabel die voor een “ladeleitung” zou zijn.
Verder is het monteren eigenlijk appeltje eitje, past allemaal netjes. Zelfs die OPC achterbumper gaf geen problemen, trekhaak past er precies overheen, en bij gedemonteerde haak zie je er helemaal niets van, ook stekkerdoos klapt mooi weg.Rene
3 juni 2013 om 19:18 In reactie op: trekhaak gemonteerd en nu geen kentekenplaatverlichting meer #18150229Kabouterjes hebben d’r werk weer gedaan, flop daar brand hij weer. Lijkt wel of er een probleem is met deze aansluiting want nu doet hij het op de caravan niet.
Ga er morgen maar eens verder in duiken.
Het kan ook nooit in één keer goed gaan.Rene
Zie nu in “Similar Topics”nu een eerder topic hierover staan,was in de zoekfunctie niet naar voren gekomen.
viewtopic.php?f=5&t=162663Het zou dus gewoon moeten passen.
Ieder bedankt voor de input zover.Ik denk dat je gelijk hebt, wou natuurlijk het liefst helemaal niet aan de bumper rommelen. Weet eigenlijk ook niet hoeveel de OPC bumper lager ligt dan de normale bumper op de GTC. Een kleine inkeping aan de binnen of onderzijden is natuurlijk niet erg maar als ik hen een stuk moet inzagen of gat in maken is natuurlijk geen gezicht. Wou zowieso voor een afneembare gaan.
Ik heb navraag gedaan en helaas heeft de firma Rameder geen geschikte trekhaak in het programma. Gaat een moeilijk verhaal worden vrees ik. Ik heb hier en daar nog een paar vragen uitstaan maar ben benieuwd. Hoop dat hier iemand nog een goede tip heeft.
quote:maar… meneer heeft al een lektest gedaan.
Had ik ook maar was desondanks niets te zien, daarom allemaal doem senario’s over lekke koppakkingen en lekkende waterpompen. Er zijn diverse testen en ondezoeken gedaan. Na verloop van tijd is het lek groter geworden en toen werd het pas duidelijk. Weet niet hoe het bij de corsa zit maar in mijn geval zit de radiateur redelijk ingepakt tussen airco, intercooler en ventilatoren dus lastig visueel te controleren. Moest eerst een en ander gedemonteerd worden voordat het zichtbaar was.
Ik had hier met mijn astra 1.9cdti ook last van. In eerste instantie was er ook geen lek te vinden. Er werd ook gevreesd voor m’n koppakking of iets dergelijks daar er geen lekkage te zien was of druppels op de parkeer plaats e.d. Uiteindelijk bleek tocht m’n radiateur iets te lekken en wel precies achter de fan. De gelekte vloeistof droogt/verdampt daar direct weer.Na demontage was dit pas goed te zien.
Na vervanging gelukkig niet meer bij hoeven vullen.Succes rene
Natuurlijk eerst olie aftappen. Daarna oliefilter huis paar slagen los, er zit een uitloopje aan de zijkant, hier kan je eventueel ook een slangetje aan doen, rustig uit laten lekken. Daarna kan je hem er uitdraaien. zou wel even een doekje op je uitlaat leggen want er loopt altijd nog wat uit en dat.
succes ermee
Yup da’s inderdaad je oliefilter. Bijgeleverde o-ringen moet je wisselen met de oude. En let op niet te vast draaien want dan gaat tie kapot, een mede forum gebruiker heeft hier ervaring mee en dat was niet leuk.
Rene
Da’s heel goeie koop. Ik heb iets van 45 euries betaald.
Ik heb net mijn eerste kleine beurt achter de rug. Olie filter was in mijn geval dop 32, met daarop een krukje om het geheel los te draaien, na een aantal slagen eerst laten uitlekken anders gulpt er zomaar olie over je uitlaat. Carterplug zijn er verschillende van in omloop, de mijne was van pisbakken staal steek13, en draaide ik dus rond. Uiteindelijk met een beiteltje los kunnen tikken.
Als de jouwe ook een plaat onder de motor heeft dan is een brug eigenlijk wel noodzakelijk.succes ermee.
Rene
By the way. Aftap plug is een buitenzeskant 13 van pisbakken staal, en daar durven ook nog een tientje voor te vragen bij de dealert.
Zo dat valt even tegen. Zit een complete afdekplaat onder de auto met klein luikje waardoor je bij de aftap plug kan. Omdat ik er via dat luikje niet goed bij kon de hele plaat maar weggehaald. Toen bleek aftap plug onwijs vast te zitten met geen mogelijkheid los te krijgen en nu is de plug rond.
Nu toch maar ergens de brug op want zo gaat het niet goed komen. Valt dus tegen dat eventjes olie verversen. Damm.Moet het helaas zonder brug doen. Wel wat lastiger maar het is niet anders. Kan gelukkig wel binnen werken. :wtf
Dank heren voor de reply’s. Kom ik tenminste niet voor een verrassing te staan, zoals onverwachts toch een speciale sleutel nodig hebben zoals bij m’n ouwe fransoos.
Rene
Dank voor je reactie,
ik heb hen aan de bovenkant los dmv vier schroefjes, echter aan de onderkant zit hij nog ergens vast aan de bumper en kan niet goed ontdekken hoe dit nu zit.
Rene
Ik heb ook een GTC uit 2007 met OPC pakket en dus sport knop maar merk wel degelijk een groot verschil. Zodra hij in sportstand gaat wordt hij aanmerkelijk rapper, reageert veel sneller op het gas. Weet niet wat voor motor jij erin hebt, in mijn geval een 1.9 DTCI(diesel dus).
Rene
-
AuteurBerichten