Astra GTC 1.9 diesel, is dat wat ?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra GTC 1.9 diesel, is dat wat ?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259431
    jds
      Lid sinds:
      1 May 2011

      Ben op zoek naar een nieuwe auto en eigenlijk is de enige wat me wat lijkt de astra gtc.
      Gezien ik redelijk wat km’s maak ( ruim 20.000 per jaar ) zal dat vermoedelijk een diesel worden.
      Daarnaast rijd ik met enige regelmaat met aanhangers van zo’n 1300 kg.

      Nu is de keus of de 1,7 diesel met 125 pk ( vrij schaars ) of de 1,9 met 120 of 150 pk.

      Wat zijn de ervaringen met deze auto’s en hoe houden die fiat/alfa motoren zich?

      De voorkeur gaat uit naar de 1,9 met 150 pk, als 2e de 1,9 120pk versie die ik eventueel zou willen chippen dan.

      #18161407
      TvhR
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 September 2011

        Zelf heb ik een GTC met de 1.9 150PK Diesel.

        Tot nu toe heb ik de volgende reparaties gedaan:

        – Dynamo
        – Airco condensor
        – Inlaatspruitstuk (ivm wervelkleppen probleem)
        – EGR en gaskeerklep gereinigd

        Ik heb de auto 2 jaar geleden gekocht met 110.000km op de teller en er staat nu 162.000 op de teller.

        Het is een fijne auto met een lekker pittige motor. Ik heb er met regelmaat een aanhanger (1600KG) of paardentrailer (1400KG) achter hangen. Doordat de auto laag is en de trailer hoog merk je wel dat er wat achter hangt, maar je komt er prima mee vooruit.

        #18161408
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Ik had precies hetzelfde, veel kilometers, dus dieselen..

          Ik heb vorige week gekozen voor de 1.7 cdti GTC met 101 pk, de 1.3 leek me te weinig vermogen, de 1.9 te veel problemen met wervel kleppen..

          Uiteraard heeft ieder model zijn kuren, maar de 1.7 rijdt wel echt heerlijk, precies genoeg vermogen voor mij..

          Overigens bij de dealer enorm veel geld(550,-) van de prijs kunnen krijgen, schroom niet om een mooi bood te doen en daarbij te blijven, auto’s verkopen in de vakantie slecht.. Als min bod niet geaccepteerd werd, had ik gewoon weggelopen, ondanks de rit van bijna twee uur naar die dealer…

          Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk

          #18161409
          jds
            Lid sinds:
            1 May 2011

            Nou, waarschijnlijk ga ik de auto uit duitsland halen.
            Ben zelf monteur de zo’n inlaat vervangen zal het probleem niet zijn.

            Ben bang dat ik met zo’n 1.7 de motor de boel wat teveel ga belasten i.c.m. de aanhanger :???:

            #18161410
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Let ook op klappen van het dubbel massa vliegwiel gaan ook regelmatig stuk, M32(versnellingsbak) wil nog wel eens problemen veroorzaken vooral met doortrekken in lage versnellingen.

              #18161411
              jds
                Lid sinds:
                1 May 2011

                dat heb ik eerder voorbij heb zien komen.
                ma t probleem is puur t vliegwiel, niet de bak zelf ?

                #18161412
                mayhem
                  Lid sinds:
                  13 June 2006

                  Bak en vliegwiel geven beide problemen, los van elkaar. Niet te laagtoerig rijden, vind de bak fijner.

                  Ik heb een GTC 150pk (Z19DTH) en heb met 69.000 een nieuw vliegwiel laten plaatsen, en bij 75.000 een nieuwe dynamo/ bij 130.000 is de EGR vervangen.
                  De auto heb ik aangeschaft met 67.000 op de klok in september 2011 en nu staat er 148.000 op.

                  #18161413
                  ReneH145
                    Lid sinds:
                    9 July 2012

                    Rij zelf nu bijna een jr met de GTC 1.9 Cdti 120pk. Tot nu toe weinig problemen.
                    Gat in radiateur en airco condenser, erfenisje van de vorige bestuurder.
                    Bij 170.000 nwe dynamo.
                    Heb er zelf nu bijna 30.000 km mee weg en staat nu op 195.000

                    Net terug van vakantie met caravan, en het is en goeie trekker moet ik zeggen. zoals hiervoor opgemerkt hij is wat laag dus caravan vangt veel wind en dat merk je. Verbruik met caravan was ca 1 op 10 tot 1 op 11.

                    Het is niet de meest verfijnde diesel maar ik ben er gelukkig mee.

                    Rene

                    #18161414
                    teungts
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 July 2004

                      @jds wrote:

                      Nou, waarschijnlijk ga ik de auto uit duitsland halen.
                      Ben zelf monteur de zo’n inlaat vervangen zal het probleem niet zijn.

                      Ben bang dat ik met zo’n 1.7 de motor de boel wat teveel ga belasten i.c.m. de aanhanger :???:

                      even vervangen, is nog al een klus

                      #18161415
                      TvhR
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 September 2011

                        @teungts wrote:

                        even vervangen, is nog al een klus

                        Het valt op zich nog wel mee.
                        Ik ben geen monteur en heb het zelf vervangen. Het uitbouwen heeft mij een halve dag gekost en het erin zetten ook een halve dag.

                        #18161416
                        teungts
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 July 2004

                          Vind ik netjes in 1 dag

                          #18161417
                          Nick-GSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Het is idd wel een dagje werk zo’n inlaat. Heb er zelf al een stuk of 10 vervangen

                            #18161418
                            jds
                              Lid sinds:
                              1 May 2011

                              nog iets wat ik tegenkwam.
                              Sommige wagen hebben zo’n sport-knop.
                              Nu zal de keuze voor mij gaan tussen de gtc sport of de Cosmo.
                              Maar bij de Cosmo zie ik die sportknop niet in de standaarduitrusting zitten, waar moet de auto aan voldoen wil ik dit later in kunnen bouwen ?

                              #18161419
                              stefanDTI
                                Lid sinds:
                                10 May 2007

                                De juiste elec stuurpomp en instrumenten paneel.

                                Er bestaan ook Cosmo’s met een “sport chasis” pack en die hebben de sport knop ook.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.