Astra H audio verbeteren

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H audio verbeteren

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259635
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hallo,

      Het geluid van de standaard speakers is helemaal ruk, en wil graag e.e.a. upgraden. Ik wil geen versterker en subwoofer meer, dat vind ik te veel. Wellicht een compo set, maar is dat een kwestie van de speakers en trweeter verruilen voor de nieuwe, of moet er meer gebeuren? Waar moet ik opletten?

      Betreft Astra H GTC, 2005 met cd30 mp3, 6 zender knoppen.

      Groetjes,
      Sander

      Verstuurd van mijn Gameboy Color met Tapatalk

      #18163521
      OscaR-16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 May 2009

        ik weet niet of alle luidsprekers gelijk zijn bij elke astra h gtc, maar ik heb een andere radio (dvd90navi). hier zit een super geluid in. zelf behoorlijke zware bas :thumb

        #18163522
        baboe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 August 2007

          ik zou een subwoofer er in zetten maar dan onder je stoelen of deze

          #18163523
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Nee een sub wil ik echt niet. Teveel gedoe, ruimte, geld.. de update hoeft ook niet maximaal te zijn.. goeie speakers / compo lijkt me voldoende..

            #18163524
            turbosix
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 November 2010

              Ik denk dat het geluid van de speakers wel meevalt, ik vind het geluid van de CD30 erg slecht t.o.v. Bijvoorbeeld een CD70.
              Welke had je in je Vec?
              Een goede composet zal het geluid wel verbeteren hoor, maar een goedkoop setje niet. Er zijn genoeg goede merken maar je keuze daarin zal een kwestie van smaak en budget zijn.
              Ik zelf ben erg gecharmeerd van de merken Audison, Hertz en Soundstream.
              Mijn eerste compo was een Kicker, viel niet tegen.
              Misschien zijn er meer leden met suggesties.

              Nog belangrijker is de inbouw!
              Demp je deuren met bijv bitummenmatten (dynamat).
              Maak de speakerringen van MDF met een hoek omhoog, doet ook al iets.
              Volgens mij kun je een woofer van 16.5cm in je deuren kwijt, de tweeters is vaak een kwestie van op je dash of deurstijlen monteren, soms kun je de originele vervangen maar dat ligt aan de set die je koopt.

              #18163525
              Family man
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 August 2012

                jouw radio met mp3 heeft 7x20ww per kanaal..
                Ben zelf wel erg tevreden over de set in onze zafira b al heeft ie geen mp3..

                Het is de CDC40 Opera, radio met dubbele tuner (en 6 wisselaar en 36 voorkeurzenders) met digital sound processor met 7 bands equalizer, digital audio broadcast en 7 premium (7x45w) luidsprekers! klinkt super!

                zoeken naar een gebruikt (speaker)setje op ebay.de oid misschien??

                #18163526
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Gebruikte set kan ik niet vinden.. Ik vraag me af of dit wat is??

                  http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Astra-H-Front-Door-Speakers-Mac-Audio-Slim-Fit-/160473252325?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item255cf381e5″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                  #18163527
                  opel-mark
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2011

                    De cd30 en cd30mp3 is geen geweldige radio, zo ontbreekt een loudness e.d.

                    Wat je al wel kan verbeteren is achterin het te veranderen naar een 2 of 3 weg systeem, bijvoorbeeld van MTX.

                    Mark
                    http://www.AstraTuningClub.nl

                    #18163528
                    turbosix
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 November 2010

                      Ik denk niet dat je veel gaat opschieten met een “mac audio system” luidspreker.
                      Dat lijkt me niet echt kwaliteit voor 35 pond. Dan kun je dat geld nog beter spenderen aan dynamat.

                      De achterspeakers upgraden is in mijn ogen ook geen optie, het geluid hoort maximaal van voren te komen. De muzikant hoort op je motorkap te staan niet op de achterbank te zitten.
                      Al is MTX wel een goed merk!

                      #18163529
                      Juffer1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 July 2006

                        @turbosix wrote:

                        Ik denk dat het geluid van de speakers wel meevalt, ik vind het geluid van de CD30 erg slecht t.o.v. Bijvoorbeeld een CD70.

                        +1

                        Zijn niet de speakers maar de radio die dat probleem geeft. Zet er maar eens een fatsoenlijke radio in, dan weet je niet wat je overkomt.
                        Subwoofer is leuk, maar een remote uit de radio halen is al lastig en je zult met hi/low filters een line in voor een versterker moete creëeren.

                        Zelf had ik eerst ook een CD30MP3 en was ook bezig om een sub te plaatsen, nadat ik de radio voor een CD70 heb vervangen is dat absoluut niet meer nodig.

                        #18163530
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Een cd70 erin, is dat een kwestie van gewoon omwisselen dan? Of komt daar meer bij kijken?

                          #18163531
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            Nee de CD70 werkt alleen met een GID/CID display weet niet welke je nu hebt heb je klimaat control?? dan heb je namelijk standaard een GID anders zou je dus ook een ander display moeten plaatsen.

                            En je moet je radio en display afmelden uit je eigen auto en je nieuwe radio en eventueel display weer aanmelden je moet dus ook de security code hebben van je auto.

                            En zorgen dat de radio die je koopt en je scherm afgemeld zijn uit de auto waaruit ze afkomstig zijn anders kan je er niks mee.

                            #18163532
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              Mijn god qua electronics kun je echt niks bij Opel zonder problemen of moeilijkheden..

                              Ik heb een set pioneer speakers en tweeters gezien speciaal voor Opel, iemand daar ervaring mee?

                              #18163533
                              Opeltje17
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 January 2012

                                Tja niks is plug&play idd maar is in principe niet zoveel werk iemand met een op-com kan alles uit en inleren, en plaatsen van de radio en het scherm is ook het werk niet.

                                Maar gaat er natuurlijk ook om wat je er aan uit wil geven

                                #18163534
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  Ja ik heb zelf ook een opcom, maar omdat er nog alerlei andere plannen zijn en het gewoon simpelweg ietsje beter moet, denk ik dat een kleine ingreep voldoende is..

                                  #18163535
                                  Juffer1
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 July 2006

                                    Als je het makkelijker wil doen, waarom dan niet een aftermarket of 2din radio plaatsen ?

                                    Je kan nu wel 50watt rms speakers plaatsen maar als die CD30 maar 15watt uitstuurt dan schiet je er nog niks mee op…

                                    #18163536
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      Is het maar 15 watt dan in de originele radio? Dat is inderdaad niet veel.. Kan zo’n aftermarket 2din radio ook de BC aansturen dan..

                                      Iemand ervaring met deze speakers die speciaal voor opel schijnen te zijn?
                                      http://www.navishop.nl/pioneer-tsq172c-p-768.html?utm_source=Kieskeurig&utm_medium=cpc” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      #18163537
                                      Juffer1
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 July 2006

                                        Die 15watt was even ter indicatie, hoeveel het precies is durf ik zo vanaf de bank niet te zeggen.

                                        Wat ik ermee aan wilde geven is dat je nu wel dure speaker kan gaan plaatsen maar als de aansturing ruk blijft dan schiet je er nog niks mee op.

                                        Met een aftermarket radio (customfit) of een 2din radio zou je (even afhankelijk van het type display wat je hebt) gewoon kunnen laten werken, eventueel in combinatie met een extra adapter.
                                        Grote nadeel van een 2din radio is wel dat je de “knik” mist die nu in je dashboard zit.
                                        Groot voordeel is dat je voor relatief weinig geld alle functie in een radio hebt zitten incl. USB ed.

                                        #18163538
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          De CD70/DVD90 heeft ook maar 4×25 watt :???:

                                          #18163539
                                          Juffer1
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 July 2006

                                            Maar wel een fatsoenlijke geluidsregeling incl. loudness.

                                            Nogmaals : het gaat niet zozeer om het vermogen maar om de kwaliteit van het geluid wat je naar de boxen stuurt. Als dat al niet deugt dan schiet je er zelfs met de duurste speakers niets mee op.

                                            Ik denk dat Opel Mark je daar nog wel eea over kan vertellen uit eigen ervaring.
                                            Hij heeft eerst alle speakers vervangen voor MTX speakers en daarna de radio vervangen.

                                            #18163540
                                            ReneH145
                                              Lid sinds:
                                              9 July 2012

                                              Ik ben ook niet zo tevreden over het geluid van de DVD90 met standaard speakers. Probleem zit hem volgens mij nog niet eens zozeer in het laag, wat bassen doet tie wel. Het geluid blijft altijd een beetje dof en zit geen sprankeling ondanks dat er tweeters in de deuren zitten. Vraag me dan ook af of je met een betere kwaliteit speakers een beter resultaat gaat krijgen of dat de DVD90 gewoon slechte kwaliteit levert en dit dus niets uithaalt. Ik ga het volgen.

                                              Rene

                                              #18163541
                                              opel-mark
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 March 2011

                                                Zoals Arjan al aangeeft het is niet zo zeer het vermogen maar ook de kwaliteit die naar de speakers gaat, de dynamiek van de cd30 is om te huilen, dat vervangen voor een cd70 doet al een hele hoop.

                                                Bij mijzelf heb ik achterin de stationwagon de speakers vervangen voor MTX RTC502 (35 euro) dat betekent dan je van eenweg naar tweeweg gaat, hier merk je behoorlijk wat verbetering met name in het hoog gebied, daarna heb ik geen compo setje gekocht maar een MTX RTC653 (45 euro) ook de bijpassende adapters voor in de voordeuren meegekocht, dat klonk leuk maar was te veel in het hoge tonen gebied samen met de originele tweeters, dus toen heb ik me zelf erg veel werk op de hals gehaald door de mid en hoge tonen van de MTX speaker af te halen, de kapjes in de portieren volledig te verbouwen zodat de ovale kapjes van MTX erin konden en de mid/hoog in de deurkapjes gemaakt.

                                                http://www.youtube.com/watch?v=DR7OZCp60oU” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                dat koste enorm veel tijd om te maken, maar dan weet je ook dat je de enige bent in Nederland die zoiets in zijn astra-H heeft zitten.
                                                tevens heb ik de deuren geisoleerd.

                                                Dus achter van eenweg naar tweeweg, voor van tweeweg naar drieweg

                                                Dat klonk al niet verkeerd en was vooral van achter een verbetering(ja ook geluid van achter is erg belangrijk), omdat ik navigatie erin wilde heb ik daarna een Swissaudio radio erin gemaakt, ook wel wat werk, maar dan kon ik meteen de achteruitrij camera erop aansluiten, had ik navigatie, dvd, mp3, bluetooth, usb en wat al nog meer op de radio zitten.

                                                Maar dit alles betekende wel dat ik stuurwielbediening nodig had, dus het goedkope originele stuur eruit en een lederen vectra stuur op maat gemaakt, dan kun je de boordcomputer via het stuur bedienen.

                                                Persoonlijk zou er nog een klein subje bij mogen, dat is met de Swissaudio niet zo moeilijk aangezien daar al tulp verbindingen voor aanwezig zijn, maar dat is niet noodzakelijk om het geluid een flink stuk beter te krijgen dan met de CD30.

                                                op het ATC forum staat een howto hoe ik het een en ander gedaan heb.

                                                Mark
                                                http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                #18163542
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Goed verhaal, eens kijken hoe de speakers in achterpanelen zijn.. maar de speakers in de voordeuren, upgraden van tweeweg naar “betere tweeweg”, heeft dat zin?

                                                  Hoe herken je een- en tweeweg? Is dat gewoon kwestie van verwisselen?

                                                  #18163543
                                                  opel-mark
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 March 2011

                                                    eenweg wil zeggen een speaker, tweeweg wil zeggen twee speakers, dat kan zijn een extra speaker in het midden van de speaker of een zgn composetje waarbij de extra speaker het hoge tonen gebied verzorgt, en je raad het al drieweg is drie speakertjes die allen hun eigen gebied hebben.

                                                    standaard had mijn astra stationwagon eenweg achter en tweeweg(compo) voor.

                                                    De vraag of het zin heeft te upgraden naar een betere tweeweg is niet makkelijk te beantwoorden, want je moet wel weten wat een betere tweeweg is, van de originele zijn mij geen gegevens bekend, maar wat je zoekt is een speaker met zo veel mogelijk rendement om het vermogen van de radio zo veel mogelijk te benutten EN welk frequency gebied de speaker kan halen, daarbij let ik voornamelijk op hoe laag hij kan want daar zitten de bassen die je graag wil horen en welk vermogen hij aankan, het geeft geen nut een speaker te monteren van 300Watt als er maar 20Watt uit je radio komt omdat de speaker dan vrijwel geen uitslag heeft en je dus de basklanken verliest.

                                                    Bovendien als je grote vermogens naar de speakers in de deuren wilt sturen(omdat je erachter komt dat er toch niet genoeg geluid uitkomt bij te zware speakers) zul je de bedrading dikker moeten maken, versterkers moeten plaatsen enz.

                                                    Mijn eerste keuze was geen MTX, maar een ander merk omdat hij nog net iets lager kon dan de MTX (op papier) en hij drieweg achter had, helaas was die niet meer leverbaar dus ben ik voor de MTX gegaan, ik heb al meer ervaring gehad met het merk MTX en dat is me altijd goed bevallen, kwa prijs/kwaliteit is deze prima te noemen en de klank is prima want ik wilde geen kapitaal aan audio in mijn astra bouwen.
                                                    zit je met een heel krap budget dan zou ik eerst de speakers achter vervangen omdat die van de minste kwaliteit zijn.

                                                    Mark
                                                    http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    #18163544
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      Dus eigenlijk zou ik erachter moeten komen wat de radio levert, en hoeveel vermogen de speakers hebben..

                                                      Ik ben nog steeds benieuwd of die speaker set van Pioneer speciaal voor Opel wat is….

                                                      Verstuurd van mijn Gameboy Color met Tapatalk

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 86)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.