trekhaak op AstraH GTC OPC-line

Forumindex Forums Modellen Astra trekhaak op AstraH GTC OPC-line

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256987
    ReneH145
      Lid sinds:
      9 July 2012

      hallo mede forumleden.

      Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is maar omdat moeders toch af en toe met de caravan weg wil zou er een trekhaak onder de GTC moeten.
      Ik heb al een beetje bij de sites rondgekeken maar kan eigenlijk geen geschikte vinden. Misschien kan iemand mij hier verder helpen met de vraag of dit mogelijk is.
      Zijn er speciale types die wel geschikt zijn?

      Tweede vraag is de elektrische aansluiting, waar moet ik allemaal rekening mee houden en moet er eventueel nog iets geprogrammeerd worden.

      Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

      Rene

      #18125950
      turbosix
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 November 2010

        Ik zelf heb een “onzichtbare” afneembare trekhaak uit Duitsland besteld, bij de firma Rameder.
        Ik heb ze ontzettend veel technische vragen in het nederlands gesteld en kreeg binnen 24 uur (soms binnen 5 minuten) bericht in het engels terug.

        Zelf heb ik gekozen voor de Bosal AK40/41. Extra zware uitvoering die geheel onzichtbaar is, zelfs het stekkerdoosje is omhoog te klappen.

        Heb er €370,- incl kabelset, trailermodule en verzendkosten voor betaald terwijl ik hier in NL offertes van dik boven de €500,- heb ontvangen.

        Monteren is prima zelf te doen.
        Bij mijn Vectra was het plug&play bij de Astra H moest ik ff naar de dealer voor activatie (€27,50)

        #18125951
        ReneH145
          Lid sinds:
          9 July 2012

          Ik heb navraag gedaan en helaas heeft de firma Rameder geen geschikte trekhaak in het programma. Gaat een moeilijk verhaal worden vrees ik. Ik heb hier en daar nog een paar vragen uitstaan maar ben benieuwd. Hoop dat hier iemand nog een goede tip heeft.

          #18125952
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Als je overal vermeld OPC line zal je geen trekhaak vinden.
            Wat je moet doen is gewoon een trekhaak voor een Astra H GTC bestellen.
            Enkel bumperpaket is anders. Als je dan een zwanenhals of afneembare besteld.
            Hoef je enkel een kleine inkeping te maken in de rand van de bumper (niet zichtbaar).

            #18125953
            ReneH145
              Lid sinds:
              9 July 2012

              Ik denk dat je gelijk hebt, wou natuurlijk het liefst helemaal niet aan de bumper rommelen. Weet eigenlijk ook niet hoeveel de OPC bumper lager ligt dan de normale bumper op de GTC. Een kleine inkeping aan de binnen of onderzijden is natuurlijk niet erg maar als ik hen een stuk moet inzagen of gat in maken is natuurlijk geen gezicht. Wou zowieso voor een afneembare gaan.

              #18125954
              ReneH145
                Lid sinds:
                9 July 2012

                Zie nu in “Similar Topics”nu een eerder topic hierover staan,was in de zoekfunctie niet naar voren gekomen.
                viewtopic.php?f=5&t=162663

                Het zou dus gewoon moeten passen.
                Ieder bedankt voor de input zover.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.