astra gtc coupe sport 2005

Forumindex Forums Modellen Astra astra gtc coupe sport 2005

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252633
    snaris
      Lid sinds:
      4 September 2012

      hallo ik heb een vraagje,
      heb een dikke 2weken een astra gtc gekocht via een gerage met sport knop,
      heb zoal wat zitte zoeken en lezen wat de sport knop doet, dat het de auto wat strakker maakt en harder stuurt en gas gevoeliger word
      http://www.youtube.com/watch?v=XW_Ee0my7c0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      maar ik voel niet echt het verschil of dat hij hoger in toere gaat met knop aan? is dit normaal of hoe weet je dat je knop deffect is dan kan ik aan de gerage vragen want heb een jaar garantie

      #18072440
      Vectragtsw
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 September 2012

        heb je een foto van de astra?

        #18072441
        Vectragtsw
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 September 2012

          Je moet op de snelweg de cruise control aandoen en dan de sportknop dan zie je dat je toeren een klein beetje omhooggaan

          #18072442
          snaris
            Lid sinds:
            4 September 2012

            dit is men autotje

            #18072443
            snaris
              Lid sinds:
              4 September 2012

              @Vectragtsw wrote:

              Je moet op de snelweg de cruise control aandoen en dan de sportknop dan zie je dat je toeren een klein beetje omhooggaan

              heb geen cruise control ;(

              #18072444
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Geen cruisecontrole maar wel een sport knop :hmmz

                #18072445
                AsconaC20NE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 December 2004

                  Het verschil is minimaal, mijn toemalige vriendein merkte ook geen verschil tijdens rijden toen ik zon auto even had. sturen gaan iets zwaarder en reageerd iets directer op gas. Maar de verschillen zijn minimaal hoor.

                  #18072446
                  ReneH145
                    Lid sinds:
                    9 July 2012

                    Ik heb ook een GTC uit 2007 met OPC pakket en dus sport knop maar merk wel degelijk een groot verschil. Zodra hij in sportstand gaat wordt hij aanmerkelijk rapper, reageert veel sneller op het gas. Weet niet wat voor motor jij erin hebt, in mijn geval een 1.9 DTCI(diesel dus).

                    Rene

                    #18072447
                    snaris
                      Lid sinds:
                      4 September 2012

                      @ReneH145 wrote:

                      Ik heb ook een GTC uit 2007 met OPC pakket en dus sport knop maar merk wel degelijk een groot verschil. Zodra hij in sportstand gaat wordt hij aanmerkelijk rapper, reageert veel sneller op het gas. Weet niet wat voor motor jij erin hebt, in mijn geval een 1.9 DTCI(diesel dus).

                      Rene

                      ja mijne is een 1.7CDTI 101pk trekt wel nog goed maar ik weet niet dat er echt verschil is, want ik zet sportstand gwn altijd op voor de fun maar als ik het afzet is alles eig gwn het zelfde xd

                      #18072448
                      stefanDTI
                        Lid sinds:
                        10 May 2007

                        Bij een 1,7 cdti merk je minder verschil dan bij een benzinemotor

                        En sportknop zonder cruise control is ook geleverd.

                        #18072439
                        sjekerweten
                          Lid sinds:
                          30 October 2006

                          Astra GTC 2.0 turbo. sport knop is echt super relaxt en werkt prima. Voor op de demping van de auto. Maar volgens mij is sportknop ook geleverd zonder demping veren. Als ik het goed heb. Zet je auto op contact en staat er in dashboard aan linkerkant in het geel IDS +. Bingo dan heb je active veren pakket. Anders alleen gasrespons en hij stuurt feller. Of heb ik dit allemaal mis ;)

                          #18072438
                          Ben1960
                            Lid sinds:
                            9 June 2007

                            Astra GTC 1.8 09-2007. Met sport knop reageert hij veel sneller op het gas en is dus duidelijk merkbaar.

                            #18072437
                            AsconaC20NE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 December 2004

                              Astra GTC 2.0 turbo. sport knop is echt super relaxt en werkt prima. Voor op de demping van de auto. Maar volgens mij is sportknop ook geleverd zonder demping veren. Als ik het goed heb. Zet je auto op contact en staat er in dashboard aan linkerkant in het geel IDS +. Bingo dan heb je active veren pakket. Anders alleen gasrespons en hij stuurt feller. Of heb ik dit allemaal mis

                              dat heb je helemaal goed. Je hebt het IDS onderstel, standaard op de sport.

                              En je hebt het IDSPLUS onderstel. Dan krijg je ook instelbare schokbrekers en zo. (standaard op 2.0 turbo) Dat laatste vind je maar weinig op (nederlandse) Astra’s.

                              Nogmaals, ik zelf vind de verschillen minimaal. Leuk als het er op zit maar in de praktijk gebruik ik het weinig. En de sport-knop icm half/automaat is echt drama. Dan rij je met 6000rpm en dan schakeld hij nog niet door en begint de hele auto te schudden en schakelen wanneer je het niet wil. Met handbak is het een leuke optie als je lekker bochtige weggetjes wil pakken en zeker met een 2.0 turbo merk je het verschil goed. Met een 1.6 of 1.8 zijn de verschillen minimaal voor mij. En mijn ex-vriendin, die wat minder gevoel had met auto’s om het zo maar te zeggen, merkte totaal nooit geen verschil.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.