Astra GTC olie+filter vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra GTC olie+filter vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255277
    AstraGTC1
      Lid sinds:
      20 February 2012

      Goede avond,

      Over enkele weken moet ik de olie vervangen van mijn Astra GTC 1.6 115pk uit 2008.
      Ik heb vaker olie vervangen van andere type auto’s, maar deze auto is voor mij de eerste keer. Het grote verschil zit ‘m in de oliefilter.
      Bij de normale heb je een blikken oliefilter en bij deze astra heb je een inzetfilter.

      Daarover heb ik enkele vragen. Hoe krijg ik de oliefilter eruit? Op de dop staan 25NM alleen heb ik geen momentsleutel is het dan alsnog te doen met de hand? Zijn er verder dingen die ik mee moet vervangen? zoals die rubberen ring om de oliefilter en een koperen ring voor de aftapplug?

      alvast bedankt voor de reactie’s

      #18105281
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        dop los draaien met uit me hoofd dop 24, bij het nieuwe filter zit een nieuwe rubber ring. Ook moet je de carterstop ring vervangen ook van rubber en zit vast met een torx 45. Oliefilter dop gewoon goed vast zetten

        #18105280
        ReneH145
          Lid sinds:
          9 July 2012

          Ik heb net mijn eerste kleine beurt achter de rug. Olie filter was in mijn geval dop 32, met daarop een krukje om het geheel los te draaien, na een aantal slagen eerst laten uitlekken anders gulpt er zomaar olie over je uitlaat. Carterplug zijn er verschillende van in omloop, de mijne was van pisbakken staal steek13, en draaide ik dus rond. Uiteindelijk met een beiteltje los kunnen tikken.
          Als de jouwe ook een plaat onder de motor heeft dan is een brug eigenlijk wel noodzakelijk.

          succes ermee.

          Rene

          #18105282
          AstraGTC1
            Lid sinds:
            20 February 2012

            Bedankt voor de reactie’s!

            Ik wil mijn olie en oliefilter via deze site bestellen: http://www.carok.nl/webshop/service-en-onderhoud/longlife-motorolie-en-oliefilter-opel-agila-astra-h-en-j-combo-corsa-d-” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Kan het kloppen dat de originele GM olie 5 liter maar €25 kost?

            Heeft iemand al eens op die website besteld? Ik neem aan dat die olie die ze verkopen ook echt origineel is?

            Groetjes,

            #18105283
            vla007
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 September 2011

              Daar bestel ik ook altijd mijn olie. De 5w30 was daar vroeger duurder maar is nu tijdelijk in de aanbieding. Erg goeie prijs is gewoon originele gm olie.

              #18105284
              ReneH145
                Lid sinds:
                9 July 2012

                Da’s heel goeie koop. Ik heb iets van 45 euries betaald.

                #18105285
                AstraGTC1
                  Lid sinds:
                  20 February 2012

                  Ik heb gisteren de olie + oliefilter besteld bij Carok.nl als het goed is ontvang ik het pakketje morgen.

                  Alleen had ik een vraag met betrekking tot het plaatsen van de assteunen. Waar kan ik de assteunen het beste plaatsen?

                  groetjes,

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.