trekhaak gemonteerd en nu geen kentekenplaatverlichting meer

Forumindex Forums Modellen Astra trekhaak gemonteerd en nu geen kentekenplaatverlichting meer

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258310
    ReneH145
      Lid sinds:
      9 July 2012

      Wie weet raad,

      Heb net m’n trekhaak gemonteerd en alles past netjes. Sofar so good, maar nu wil m’n kentekenplaat verlichting niet meer werken.
      Er staat geen spanning meer op de contacten. Kan geen kapotte zekering vinden, weet sowieso niet waar die van de kentekenplaat verlichting zit.
      Alle andere verlichting doet het wel en krijg ook geen melding.
      Iemand enig idee waar het mis gaat?

      René

      Opel Astra H GTC 2006

      #18150227
      beurjean
        Lid sinds:
        19 July 2011

        Heb je niet de stekker aan de binnenkant los gehaald?

        Of heb je de bumper eraf gehaald en de stekkers er niet meer opgezet.

        #18150228
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Kentekenlicht zit bij de Hatchback in de bumper, dan zou de stekker vergeten kunnen zijn bij plaatsen trekhaak of stekker ervan.
          Bij de station zitten ze in de kofferklep, dan haal je de stekker niet los bij montage van de Trekhaak.

          Bij losgenomen stekker moet er oorspronkelijk een melding van defecte verlichting verschijnen.

          Willem

          #18150229
          ReneH145
            Lid sinds:
            9 July 2012

            Kabouterjes hebben d’r werk weer gedaan, flop daar brand hij weer. Lijkt wel of er een probleem is met deze aansluiting want nu doet hij het op de caravan niet.
            Ga er morgen maar eens verder in duiken.
            Het kan ook nooit in één keer goed gaan. :-)

            Rene

            #18150230
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              kentekenlicht zit niet LOS op de aanhanger, maar bij 1 van de 2 achterlichten geknoopt..

              Willem

              #18150231
              ReneH145
                Lid sinds:
                9 July 2012

                Dank voor je reactie Willem, ga vanavond maar eens op m’n gemak verder zoeken.
                Snap er nog steeds de ballen van dat de kenteken verlichting het nu gewoon weer doet.
                Ben er ook niet zeker van of ik nu wel een constante plus heb. Aan de stekker zit n.m. nog een losse gele kabel die voor een “ladeleitung” zou zijn.
                Verder is het monteren eigenlijk appeltje eitje, past allemaal netjes. Zelfs die OPC achterbumper gaf geen problemen, trekhaak past er precies overheen, en bij gedemonteerde haak zie je er helemaal niets van, ook stekkerdoos klapt mooi weg.

                Rene

                #18150232
                Blue-Dragon
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 July 2006

                  Onthoud dat je een canbus systeem hebt , misschien dat het daaraan kan liggen. :hmmz

                  #18150233
                  ReneH145
                    Lid sinds:
                    9 July 2012

                    Het zou goed iets met het canbus systeem geweest kunnen zijn, het werkt in ieder geval weer.

                    Nu nog op zoek hoe ik de geschakelde plus draad kan aansluiten, hoop eigenlijk dat er iets is voorbereid is. De rest van de aansluitingen was simpel plug en play dus verwacht eigenlijk wel dat hier ook iets voor moet zijn voorbereid. Anders wordt het een heel gedoe om een geschakelde draad van voor naar achter te krijgen vrees ik.
                    hoop dat iemand suggesties heeft in dit draadje anders maar een nieuw topic aanmaken met een duidelijke vraag.

                    Greetz Rene

                    #18150234
                    TvhR
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 September 2011

                      Als je een oplossing hebt voor de geschakelde 12 volt dan hoor ik dat ook graag :D In mijn GTC heb ik destijds ook een trekhaak met 13-polige aansluiting gemonteerd. De 12 volt continu en 12 volt geschakeld heb ik tot nu toe nog niet aangesloten omdat ik weinig zin had om kabels van voor naar achter te trekken. :sleeping

                      #18150235
                      ReneH145
                        Lid sinds:
                        9 July 2012

                        We houden natuurlijk iedereen op de hoogte van gevonden oplossing. :angel De 12volt continue zit standaard aangesloten in de module en stekker dus dat is geen probleem. Alleen de geschakelde plus voor bijv. de koelkast zit apart. Aan de kabelboom van de stekkerdoos is dit een aparte gele draad welke dus niet direct op de rec module zit. heb zo snel geen losse draden of aansluitingen gevonden achterin.

                        René

                        #18150236
                        Blue-Dragon
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 July 2006

                          Heb wel is gelezen dat er bij de ene een geschakelde + zit bij de aansteker en bij een andere bij de interieurverlichting?

                          Kijk anders is op de duitse forums , daar zal vast wel wat over te vinden zijn, die lui zijn altijd verder als dat wij hier zijn. ;)

                          #18150237
                          Blue-Dragon
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 July 2006

                            Vraag: Betreft het een wagenspecifieke (canbus) kabelset voor de Opel Astra, dus geen ongeschikte universele kabelset.

                            #18150238
                            TvhR
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 September 2011

                              @ReneH145 wrote:

                              We houden natuurlijk iedereen op de hoogte van gevonden oplossing. :angel De 12volt continue zit standaard aangesloten in de module en stekker dus dat is geen probleem. Alleen de geschakelde plus voor bijv. de koelkast zit apart. Aan de kabelboom van de stekkerdoos is dit een aparte gele draad welke dus niet direct op de rec module zit. heb zo snel geen losse draden of aansluitingen gevonden achterin.

                              René

                              Het is al een tijdje terug dat ik de hele set aangesloten heb. Ik dacht dat ik naast de stekker die op de REC aangesloten wordt, 2 losse draden aan de kabelboom had zitten. Die gele draad kan wel eens kloppen, volgens mij zit daar ook een witte stekker aan.

                              Niet dat ik ooit een geschakelde 12 volt of continu 12 volt gebruik, maar als het aan te sluiten is zonder al te veel werk is dat altijd meegenomen!

                              #18150239
                              ReneH145
                                Lid sinds:
                                9 July 2012

                                @blue dragon; Ik heb de wagenspecifieke kabelset bij rameder besteld, hier stond zelf het opel embleem op en dat lijkt verder perfect op orde te zijn. De gele draad voor de geschakelde plus heeft hierbij dus een aparte cq losse aansluiting. Maar hoe ik deze aan ga sluiten da’s dus de vraag?

                                Rene

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.