Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De two-one velgen onder mijn Grandland 2019 (38k op teller) beginnen ook dit probleem te vertonen. De dealer wimpelt het in eerste instantie af, geeft dan aan een melding bij Opel te doen om vervolgens af te sluiten met de mededeling dat Opel hier toch niets mee gaat doen. Kortom: velgen van 5 jaar oud die nu al opnieuw gespoten moeten worden. Is dit normaal?
En daarmee nemen we afscheid van een stijlicoon. Hans, wat hebben we hier in huis iedere keer opnieuw weer uitgekeken naar je bijdragen op dit forum. Je verplicht ons bijna deel uit te gaan maken van het witte-onderbroek-dragende Volvo gepeupel om maar niets te hoeven missen van je XC40 commentaren. Ik hoop van harte dat iemand hier aanwezig een voorwaarschuwing heeft afgegeven op het Volvo forum. Zo niet, dan wens ik je sterkte en veilige maar vooral vreugdevolle kilometers!
Ik heb het voor elkaar gekregen zonder de laatste update te installeren (moet ik eerst nog downloaden). Belangrijk is om eerst je Grandland met (in mijn geval) iPhone te koppelen met je geactiveerde hotspot op de iPhone waardoor de Grandland hiermee kan verbinden. Daarna zul je zien dat het vinkje bij ‘Gegevens mobiel internet’ blijft staan.
Stap 7 en 8 uit de beschrijving (https://connect.opel.nl/sites/ov/files/2019-10/OV-Connect_QG-ActivationInCar_NL_Ed1909_Rev01.pdf) ben ik overigens niet tegengekomen. Maar dan kan komen omdat in mijn Grandland geen OnStar of OpelConnect is geïnstalleerd.
Vanmorgen zonder problemen OpelConnect geactiveerd via de website. Grandland is zonder OnStar of OpelConnect in mei 2019 geleverd en op de website staat dat dit model compatibel is met OpelConnect. Dat betekent dus dat de navigatie eindelijk data kan ophalen van de gekoppelde smartphone en daarmee TomTom traffic kan aanbieden (zoals Peugeot al enige tijd kan). Of ik daarmee ga switchen van CarPlay naar de ingebouwde navigatie moet ik nog even afwachten. Eerst maar eens kijken of het gaat bevallen.
Overigens is een prijs van € 99 per jaar voor een ‘waarschuwingen’ abonnement wel erg veel. Denk dat Filitsmeister daarom wat langer in gebruik blijft :)
Ik heb de Grandland direct laten afleveren met Michelin CrossClimate SUV 19″ banden ipv de fabrieks-af gemonteerde banden. Geen moment spijt van, het bandenwisselen was ik wel beu. Ze zitten inmiddels ook op mijn andere Opel.
Denk dat ik de volgende in de rij ben met een niet meer werkend start-stop systeem. Grandland is nu 6 maanden oud en bij stilstand knippert het groene start-stop lampje in het dashboard drie keer. Maar motor blijft gewoon lopen. Heb de lijst met criteria doorgelopen waardoor het systeem niet zou werken. Maar kan niet herleiden waardoor deze werking zou worden belemmerd. Vandaag een rit van 200 km gemaakt waardoor de accu toch voldoende opgeladen zou moeten zijn. Komende week de garage maar eens bellen…
Nu te downloaden via de Peugeot website: 15.0.0-r0
Inmiddels via de dealer van Opel Nederland begrepen dat er geen connectie komt met TomTom Traffic. Ondanks dat hetzelfde apparaat bij Peugeot wel van deze services gebruik kan maken. Afgelopen week vanuit Frankrijk naar Nederland gereden met de ingebouwde navigatie. Wat een drama! Geen enkele waarschuwing voor files oid. En natuurlijk snap ik dat via Carplay gebruik kan worden gemaakt van andere apps. Maar daarmee vervalt de mogelijkheid om op het dashboard (tussen de meters) de aanwijzingen te volgen. En eerlijk gezegd vind ik dat Opel gewoon een bijdetijds systeem in de auto had moeten leveren. In de huidige uitvoering is het een onbruikbaar apparaat.
Martijn, de achterklep (en onlangs ook de rechter portierdeur) is inmiddels door het schadebedrijf van de dealer bijgesteld. De naden links en rechts zijn nu meer gelijk maar helaas is de uitlijning met de achterlichten er niet beter op geworden. Dat lijkt inmiddels het ‘handelsmerk’ te worden van de Grandland. De chromen strips boven de portieren en de zwarte afdekplaten aan de B-stijl zijn ook ongelijk. De afwerking aan met name de buitenzijde valt me dus erg tegen.
Gemiddeld verbruik 7,4/100km = 1:13,5 met rustige rijstijl in 8-traps automaat 1.2. Valt me eigenlijk best tegen.
Vorige week mijn Grandland opgehaald bij de dealer. Besteld eind oktober 2018 en geleverd begin maart 2019. De auto bevalt prima en geen spijt van de bestelde opties. Vooral Adaptive Cruise Control (ACC) is verslavend. Helaas moet de Grandland volgende week een dagje terug naar de garage om de achterklep bij te stellen. Die lijkt er scheef op te zitten. Verder nog geen gebreken kunnen ontdekken :)
[quote quote=18363897]Ik kan geen sneeuwkettingen gebruiken voor mijn banden 235/55/19, alleen voor 205/55/19. De informatie in de handleiding is onjuist. Ik heb Opel aansprakelijk gesteld voor de schade. Mijn advocaat werkt aan de zaak, Opel zou deze week inhoudelijk reageren[/quote]
In de gebruikershandleiding wordt alleen de bandenmaat 235/50 R19 genoemd. Waarom heb je gekozen voor winterbanden in een hoogtemaat van 55 ipv 50?
Volgens RDW data rijden er op dit moment 4319 Grandland X rond in Nederland. Verkochte aantallen per jaar:
2017: 304
2018: 3342
2019: 502
De rest (171) is import.
De Grandland X wordt dus steeds minder uniek… ;)
Ik neem aan dat jullie het hebben over de 6-traps automaat. Zijn er bij forumleden al ervaringen met de 8-traps automaat waarmee mijn Grandland over enkele maanden gekeverd gaat worden?
Vervelend dat de ontbrekende opties als een verassing kwamen. Mijn dealer gaf in oktober bij het bestellen al aan dat de inductieve oplaadmogelijkheid zou vervallen omdat deze in de praktijk onvoldoende functioneerde. Ook OnStar zou gaan vervallen. Maar ja, wie weet welke verassingen ik zelf ga meemaken als de Grandland in februari geleverd wordt.
Als je betaald hebt voor de nu ontbrekende opties, is het niet vreemd dat je hiervoor een passende restitutie verlangd bij de dealer.
Denk dat je niet de enige bent met problemen. Want bij bestellen van mijn Grandland vertelde de dealer dat deze optie vanaf 2019 niet meer wordt geleverd.
Jan, vreemd dat je 2 maanden hebt moeten wachten op de €1000 pas. De dealer waar ik heb besteld heeft dat makkelijker opgelost en het volledige bedrag direct als extra korting in mindering gebracht op de verkoopprijs. Het wachten wordt mij dus straks bespaard :)
Laatste week van oktober 2018 een Opel Grandland X Innovation met 8-traps automaat besteld in de kleur Moonstone Grey. Volgens dealer 1 kon de Grandland pas geleverd worden in april of zelfs mei 2019. Dat vond ik te lang duren en gelukkig kan dealer 2 de auto al in februari leveren door een eerder bestelde uitvoering (status 25) te wijzigen naar mijn wensen.
Opties:
– Innovation+ pakket
– 19” velgen
– 360 camera
– Adaptive Cruise Control
– Alarmsysteem
– Panoramadak
– Zonneschermen
– Afneembare trekhaakGEEN zwart dak want voor mij te modieus en GEEN demon geluid want ik wil perse een reservewiel (dus Ultimate viel af). En omdat ik geen zin heb in bandenwissels meteen all-season banden meebesteld.
-
AuteurBerichten