Navi & Systeem updates

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navi & Systeem updates

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 864)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371412
    Edgar Blijenberg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 April 2019

      [quote quote=18371356]Hoi NedCar even een uitleg Set dan links opties dan systeemparam.en dan rechtsonder systeeminfo volgende blad tikken op raadplegen daar staat softwareversie en kaartversie[/quote]

      Ik zal zo kijken. Mijn vrouw is even weg met de GLX.

      Weet jij vast wel:  updaten in de auto duurt een uur ongeveer. Kan je het updaten onderbreken? Ik heb morgen een rit van een 45 min namelijk.

      Als ik de auto dan parkeer en later op de dag weer start, gaat de update dan verder? Of gaat dat problemen geven in de installatie?

      #18371415
      Oscar Suijk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 October 2019

        Edgar,

        gisteren update gedaan: deze liep in eerste instantie fout met als gevolg geen kaart meer…Blijkbaar wordt deze eerst gewist. Update onderbreken zal dus resulteren in een lege navigatie.

        Update ging overigens fout omdat er een navigatie bezig was. Systeem checkt hier niet op en start gewoon de update! Advies: stop een eventuele navigatie en start daarna pas de update.

        #18371426
        Marco knoope
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 December 2018

          Hoi edgar er word zelfs geadviseerd om het niet te doen terwijl je rijd volgens mij

          En nooit onderbreken beste op een vrije dag in de auto zitten en helemaal laten installeren

          #18371433
          Oscar Suijk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 October 2019

            https://connect.opel.nl/

            Connect is live! Hier kan je LIVE Navigatie instellen (real time files etc), Voertuig Informatie (onderhoud etc) en Veiligheidswaarschuwingen (betaald, €99 per jaar of €199 per 3 jaar).

            Activeren LIVE Navigatie: https://connect.opel.nl/sites/ov/files/2019-10/OV-Connect_QG-ActivationInCar_NL_Ed1909_Rev01.pdf

            FAQ: https://connect.opel.nl/node/26

             

            #18371455
            Jan Driebeen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 February 2018

              [quote quote=18371433]https://connect.opel.nl/ Connect is live! Hier kan je LIVE Navigatie instellen (real time files etc), Voertuig Informatie (onderhoud etc) en Veiligheidswaarschuwingen (betaald, €99 per jaar of €199 per 3 jaar). Activeren LIVE Navigatie: https://connect.opel.nl/sites/ov/files/2019-10/OV-Connect_QG-ActivationInCar_NL_Ed1909_Rev01.pdf FAQ: https://connect.opel.nl/node/26[/quote]

              Ben heel benieuwd hoe dit in de praktijk werkt. Heb net mijn activatie opgestart, van het weekend maar eens in de auto kijken of ik het aan de praat krijg. :good:

              ik zie in de Connect app ook dat er een firmware update beschikbaar is 2AC84DC5-1F99-4A6F-99D5-695F2F3415F6

              #18371472
              pkrielen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 March 2019

                Helaas, mijn Grandland zit net tussen de OnStar en OpelConnect series, dus website op mijn telefoon geeft aan “Uw Grandland X is niet Compatible” en in de FAQ te lezen is het niet achteraf in te bouwen..

                Dus die optie zal ik komende 4,5 jaar niet hebben .. (Leasebakje.)..

                Vandaag nog eens op de website ingelogd en “ineens” is mijn Grandland wel compatible ??

                “gratis” abonnement van 3 jaar aangeklikt en staat op status “Activeren”.. ben benieuwd…

                2020-01-11 13_14_02-My Dashboard

                Tevens is er weer een nieuwe firmware voor het Infotainment systeem beschikbaar dus we hebben weer wat te doen komende week ;-) ..

                2020-01-11 13_17_05-Kaartenupdates downloaden

                #18371476
                jjschelling
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 May 2019

                  Toevallig besteld eind maart, geleverd eind augustus. Kan wel activeren, online status sinds gisterenavond – bezig met activeren.

                   

                  #18371478
                  r3mc0
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 November 2018

                    Vanmorgen zonder problemen OpelConnect geactiveerd via de website. Grandland is zonder OnStar of OpelConnect in mei 2019 geleverd en op de website staat dat dit model compatibel is met OpelConnect. Dat betekent dus dat de navigatie eindelijk data kan ophalen van de gekoppelde smartphone en daarmee TomTom traffic kan aanbieden (zoals Peugeot al enige tijd kan). Of ik daarmee ga switchen van CarPlay naar de ingebouwde navigatie moet ik nog even afwachten. Eerst maar eens kijken of het gaat bevallen.

                    Overigens is een prijs van € 99 per jaar voor een ‘waarschuwingen’ abonnement wel erg veel. Denk dat Filitsmeister daarom wat langer in gebruik blijft :)

                    20200111

                    #18371492
                    Oscar Suijk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 October 2019

                      [quote quote=18371478]Vanmorgen zonder problemen OpelConnect geactiveerd via de website. Grandland is zonder OnStar of OpelConnect in mei 2019 geleverd en op de website staat dat dit model compatibel is met OpelConnect. Dat betekent dus dat de navigatie eindelijk data kan ophalen van de gekoppelde smartphone en daarmee TomTom traffic kan aanbieden (zoals Peugeot al enige tijd kan). Of ik daarmee ga switchen van CarPlay naar de ingebouwde navigatie moet ik nog even afwachten. Eerst maar eens kijken of het gaat bevallen. Overigens is een prijs van € 99 per jaar voor een ‘waarschuwingen’ abonnement wel erg veel. Denk dat Filitsmeister daarom wat langer in gebruik blijft :) 20200111[/quote]

                      Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb alles geactiveerd via de  website, bluetooth staat ingesteld met gegevensoverdracht, maar als ik op het I symbool klik dan kan ik niks activeren. Lijkt wel of ik geen internet heb tussen navigatie en iPhone. Opel is net een paar dagen geleden geleverd. Status op website is “wachten op identificatie” . Tethering staat aan op iPhone. Ook via Carplay krijg ik het niet werkend.

                      #18371497
                      Jan Driebeen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 February 2018

                        Oscar, Ik krijg het ook niet voor elkaar… Bij mijn telefooninstellingen blijft het vinkje ‘gegevens mobiel internet’ steeds uit staan ook al vink ik het aan. Moet ik op mijn iPhone een instelling aanpassen? Vanmiddag ga ik in ieder geval de firmware updaten, misschien helpt dat..

                        .25973C1F-12F3-46FE-9A3C-689693FF138F

                        #18371498
                        Opel goes on and on
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 January 2005

                          Middag Jan,

                          heb je je telefoon ingeschakeld staan als persoonlijke hotspot?

                          dit is namelijk nodig om een wereldbol te zien te krijgen in het instellingen scherm icoon naast het tandrad.

                          vervolgens op de wereldbol klikken.

                          groet,

                          Marcel

                          #18371499
                          r3mc0
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 November 2018

                            Ik heb het voor elkaar gekregen zonder de laatste update te installeren (moet ik eerst nog downloaden). Belangrijk is om eerst je Grandland met (in mijn geval) iPhone te koppelen met je geactiveerde hotspot op de iPhone waardoor de Grandland hiermee kan verbinden. Daarna zul je zien dat het vinkje bij ‘Gegevens mobiel internet’ blijft staan.

                            Stap 7 en 8 uit de beschrijving (https://connect.opel.nl/sites/ov/files/2019-10/OV-Connect_QG-ActivationInCar_NL_Ed1909_Rev01.pdf) ben ik overigens niet tegengekomen. Maar dan kan komen omdat in mijn Grandland geen OnStar of OpelConnect is geïnstalleerd.

                            #18371500
                            Opel goes on and on
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 January 2005

                              724514E6-B97B-4053-BD4B-E8556EAAFCA5615321AA-1435-436A-868D-9B7BB20A90F9

                              ik heb nu voor het eerst ook gegevens van het weer en de brandstofprijzen.

                              gr.

                              Marcel

                              #18371501
                              Jan Driebeen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 February 2018

                                [quote quote=18371498]Middag Jan, heb je je telefoon ingeschakeld staan als persoonlijke hotspot? dit is namelijk nodig om een wereldbol te zien te krijgen in het instellingen scherm icoon naast het tandrad. vervolgens op de wereldbol klikken. groet, Marcel[/quote] Die staat inderdaad (nog) niet aan, ga ik straks proberen, bedankt voor de tip :good:

                                #18371503
                                RonaldGLX
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 August 2019

                                  Ik heb het voor elkaar gekregen zonder de laatste update te installeren (moet ik eerst nog downloaden). Belangrijk is om eerst je Grandland met (in mijn geval) iPhone te koppelen met je geactiveerde hotspot op de iPhone waardoor de Grandland hiermee kan verbinden. Daarna zul je zien dat het vinkje bij ‘Gegevens mobiel internet’ blijft staan. Stap 7 en 8 uit de beschrijving (https://connect.opel.nl/sites/ov/files/2019-10/OV-Connect_QG-ActivationInCar_NL_Ed1909_Rev01.pdf) ben ik overigens niet tegengekomen. Maar dan kan komen omdat in mijn Grandland geen OnStar of OpelConnect is geïnstalleerd.

                                  Bij mij lukte het koppelen eerst niet. Ik gebruik niet de draagbare hotspot maar Bleutooth-tethering. Heb een Android telefoon dus zal misschien net iets anders gaan. Stap 7 en 8 had ik ook niet. Ga het eerst een poosje gebruiken om te kijken of ik voor 199 euro de flitsinformatie ga actieveren. Flitsmeister werkt ook goed maar zou het makkelijker vinden (en beter voor de batterij van mijn telefoon) als het via de radio gaat. Flitsmeister krijg ik alleen maar via mijn telefoon speaker.

                                  Ik ben benieuwd of veiligheidswaarschuwingen goed werkt. Heeft iemand dit al geactiveerd?

                                  #18371507
                                  Jan Driebeen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 February 2018

                                    Yes, iPhone als hotspot koppelen is gelukt, werkt alleen via Bluetooth, niet als de iPhone verbonden is via usb. Opel Connect heb ik kunnen activeren en in de navi van Opel zie ik nu ook rechtsonder TomTom Trafic staan. De nieuwe firmware update staat er ook op, duurde circa 25 minuten. Zal het dan toch nog wat gaan worden met dit systeem? Ik kijk nog even de kat uit de boom…70962A60-61B7-4AEC-A08F-4E26A7CC9DA0

                                    #18371508
                                    Oscar Suijk
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 October 2019

                                      wat ik ook probeer: geen activatie mogelijk. Alles staat aan voor zover ik kan zien: bluetooth, tethering op iPhone, vinkje bij gegevens mobiel internet blijft aan staan. Als ik op het wereldbolletje klik dan gaat ie wel proberen te activeren maar de lijst blijft leeg.  Status op website is “wachten op identificatie”. Iemand nog suggestie?

                                      #18371510
                                      Marco knoope
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        28 December 2018

                                        Ben benieuwd mijn opel glx is uitgerust met opel on star maar als ik hem aanmeld geeft hij aan auto is compatible afwachten maar moet volgens mij en opel helpdesk niet kunnen :happy02:

                                        #18371511
                                        RonaldGLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 August 2019

                                          Bij mij lukte het door bij , verbinding data en service op Bluetooth zoeken te drukken. Bluetooth-tethering eerst aan zetten natuurlijk.

                                          Daarna had ik verbinding en verscheen TomTom trafic.

                                          #18371512
                                          Oscar Suijk
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 October 2019

                                            [quote quote=18371511]Bij mij lukte het door bij , verbinding data en service op Bluetooth zoeken te drukken. Bluetooth-tethering eerst aan zetten natuurlijk. Daarna had ik verbinding en verscheen TomTom trafic.[/quote]

                                            waar zit dat in het systeem?

                                            #18371513
                                            RonaldGLX
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 August 2019

                                              Bij navigatie, berichtenpictogram. Rechts boven naast instellingen. Dan, gegevens diensten. Dan kom je bij verbinding data en service.

                                              Bluetooth-tethering aan en vervolgens op Bluetooth zoeken  drukken. Daar kwam mijn telefoon te staan en stond bij status aangesloten service,  geactiveerd.

                                              Ik hoop dat het zo lukt. Was effe zoeken.

                                              #18371514
                                              Oscar Suijk
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                25 October 2019

                                                <p style=”text-align: center;”>[quote quote=18371513]Bij navigatie, berichtenpictogram. Rechts boven naast instellingen. Dan, gegevens diensten. Dan kom je bij verbinding data en service. Bluetooth-tethering aan en vervolgens op Bluetooth zoeken drukken. Daar kwam mijn telefoon te staan en stond bij status aangesloten service, geactiveerd. Ik hoop dat het zo lukt. Was effe zoeken.[/quote]</p>
                                                volgens mij heb ik die optie niet eens. Wel gegevens diensten maar niet data en service. Zal morgen eens kijken.

                                                #18371516
                                                Marco knoope
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  28 December 2018

                                                  Vanmorgen even gekeken of het bij mij ook werkt en ja hoor tomtom traffic het weer en benzineprijzen allemaal present.

                                                  Let wel mijn auto is er 1 met on star dus dat maak niet uit gewoon aanmelden en 3 jaar gratis tomtom traffic.

                                                  :toppie:

                                                  #18371517
                                                  Airwave
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    10 December 2005

                                                    [quote quote=18371508]wat ik ook probeer: geen activatie mogelijk. Alles staat aan voor zover ik kan zien: bluetooth, tethering op iPhone, vinkje bij gegevens mobiel internet blijft aan staan. Als ik op het wereldbolletje klik dan gaat ie wel proberen te activeren maar de lijst blijft leeg. Status op website is “wachten op identificatie”. Iemand nog suggestie?[/quote]

                                                     

                                                    Ik loop hier tegen hetzelfde aan. Grandland X van januari 2019, dus net na de Onstar varianten. Heb zojuist firmware geupdate, bluetooth hot spot aan op telefoon. Ik zie ook bovenin dat de hotspot blauw wordt, dus de auto probeert verbinding te maken. Als ik op het wereldbolletje druk: Verificatie bezig en dan knalt hij een venster terug.

                                                    In de myopel app staat onder connected services ook nog geen startdatum contract. Misschien moet eerst dat geactiveerd worden voordat de verificatie werkt? Heb het abonnement vannacht pas gestart, dus wacht deze week nog even af. In de bevestigingsmail staat ook: Uw abonnement zal binnen 9 dagen actief zijn. Bij frequent gebruik van uw voertuig, binnen een gebied dat gedekt wordt door mobiele telefonie providers, kan de activatie mogelijk eerder tot stand komen.

                                                    #18371520
                                                    Rob Van Der Voort
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      4 July 2018

                                                      Goedemiddag,

                                                      mijn GLX is van juni 2018 met Onstar.

                                                      Ik heb Connect geactiveerd op de site en is 11-01-2020 voor drie jaar ingegaan. Live navigatie is actief.

                                                      telefoon bluetooth-tethering aan. Gegevens mobiel internet blijft in auto aan.

                                                      In de auto heb ik de instructies gevolgd:

                                                      Echter in “Verbinding data en services” staat “status aangesloten services” als “aan” maar beschikbaarheid internetdiensten als “Niet beschikbaar”. Zie foto

                                                      Werkt dus nog niet. Misschien komt het door de systeemversie (21.05.90.42_NAC-r0), Er is een update maar weet niet hoe ik deze kan downloaden.

                                                      Of moet ik geduld :wacko: hebben en morgen maar weer kijken?

                                                      Iemand adviezen :help:

                                                      IMG_20200112_130226

                                                    25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 864)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.