Navi & Systeem updates

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navi & Systeem updates

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 864)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352796
    Wesly
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 November 2017

      Ik heb misschien een manier gevonden om de Navigatie kaarten en de besturingssoftware te downloaden en installeren.

      Ik houd jullie op de hoogte…  :toppie:

      #18352804
      Wesly
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 November 2017

        Besturing software kan niet worden geupdated via deze manier maar wél de maps!

        Ga naar http://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html en vul gewoon jouw chassisnummer in. Download vervolgens de update van de GPS kaarten en pak deze uit op een USB stick van minstens 16GB de root ziet er dan zo uit:

        >root>SWL>’het nummer van de update (op dit moment 002315011505480030)’

        Stop vervolgens de USB stick in de USB poort van de Grandland. Hij zal eerst een melding geven dat er een stick geplaatst is zonder afspeelbare media, dit negeren en wachten op de vraag of de Maps Update geinstalleerd moet worden. En, voila!  :happy02:

        #18352809
        koenwar
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 February 2018

          Klasse! goed gevonden! :praying:

          Maar is dit een foutje van peugeot/opel dat we deze updates zo kunnen downloaden? hoop dat de site online blijft staan. Ik had al een keer gelezen dat het navi 5.0 systeem van de Grandland/Crossland gebaseerd is op het systeem van peugeot/tomtom , maar dit bevestigt dat toch wel?

          Weet iemand of Opel zelf al heeft aangegeven hoe ze de kaartupdates gaan doen met de Grandland? bij andere Opel modellen moet je voor iedere update flink betalen :S

          #18352821
          Wesly
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 November 2017

            @koenwar

            Ja, dat worden waarschijnlijk gewoon updates van 149 euro per keer. Iets wat natuurlijk helemaal niet meer van deze tijd is, want bij alle andere merken zijn deze updates permanent of in ieder geval de eerste jaren gratis.  :whistle:

            #18352829
            blaster45
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 February 2018

              ja bij Nissan qq 3jaar updates sd kaart bij koop :yes:

              #18352857
              JoPeet
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 February 2018

                Hallo Wesley ,

                Ten eerste erg knap dat je dit hebt gevonden!!

                Ik heb tijdens het kennismaken met het navigatiesysteem van mijn Grandland ergens iets voorbij zien komen over welke versie er in zat. Deze bleek van 01-2017 te zijn en dat terwijl ik een auto geleverd krijg eind januari 2018!!   Dit kan ik nu met geen mogelijkheid meer terugvinden helaas.

                Ik heb dit vervolgens aan mijn Opel-dealer gemeld en hier werd mij verteld dat er pas een update zou komen in juli ???? Er zou echter wel iets geregeld worden om die versie te kunnen krijgen , maar hoe of wat is mij niet verteld.

                Als ik het goed zie op de site van Peugeot is de laatste versie van 15-11-2017.

                Indien ik hetgeen jij beschrijft uitvoer heb ik alleen de laatste nieuwe kaarten , nietwaar ? Maar welke kaarten zijn het , heel Europa ?

                 

                Ik zou graag van je horen ,

                Met vriendelijke groet ,

                Johan

                 

                PS kaart-update gedownload , het is echter een   .tar   bestand (PSA_map-eur_7.0.0-NAC_EUR_WAVE2.tar) , klopt dat ?

                PS2 ik vind op een duitse site dat er niet in een keer van versie 2.0.0 naar versie 7.0.0 kan worden geupdate maar dat dat in mijn geval dus in 5 stappen dient te gebeuren …

                Karten bei Auslieferung  2.0.0 ( bei mir Januar 2017)
                Karten Update: 3.01
                Karten Update 4.02
                Karten Update 5.01
                Karten Update 6.01
                Karten Update 7.0.0 (seit 15.11.2017)
                http://download.tomtom.com/OEM/PSA/P3CNS/PSA_map-eur_7.0.0-NAC_EUR_WAVE2.tar

                (Was ich auch festgestellt habe ist, das man anscheinend eine niedrigere Version nicht wieder auf eine höhere Version installieren kann. Wollte damals die fehlerhafte 6.0.0 mit der 5.0.1 ersetzen, ging aber nicht)

                Installationsdauer jeweils ca. 35 – 45 Min.

                Kleiner Tipp: Benutzt 2 USB Sticks.
                Weil während im Auto die Installation stattfindet, könnt ihr währenddessen die Tar. Dateien auf Euren Stick ziehen / entpacken.
                Das dauert nämlich genauso lange wie die Installation !!

                Benutzt am besten das Programm WinRAR  das es umsonst als Testversion gibt.

                Anleitung:
                Punkt 1: 2 x 16 GB USB Stick kaufen ( z.B. Media Markt Toshiba für 7€ )
                Punkt 2: Die Sticks mit FAT32 formatieren
                Punkt 3: Die Karten Update Dateien von der französichen Seite herunterladen,
                oder mit Verspätung auch von der Deutschen Seite.
                Dazu müsst Ihr einfach http://www.Peugeot.fr eingeben und Euch mit Euren Daten anmelden.
                Genauso wie auf der Deutschen Seite.
                TIP: Wenn ihr mit dem Chrom Browser die Seite aufruft könnt Ihr das Französisch in Deutsch übersetzen lassen.
                Da sollte dann ein roter Hinweis erscheinen, das es für Euer Auto Updates gibt.

                Diese Dateien ( Tar Dateien ) auf Euren Rechner ziehen.

                Punkt 3: Öffnet das Programm WinRar und klickt auf den Button: “Entpacken nach”
                Punkt 4: Dann gebt Ihr im Explorer den Pfad an wohin die Tar. Dateien entpackt werden sollen.
                ( Hier den formatierten USB Stick auswählen).
                Dieser Punkt ist wichtig, weil man auf einen mit FAT32 formatierten Stick keine  Dateien, die größer als 4GB sind,kopieren kann.WinRar kopiert quasi kleine Teile und setzt sie dann auf dem Stick zusammen.
                Punkt 5: Jetzt werden die Dateien direkt auf dem Stick entpackt.
                Punkt 7: Den Stick ins Auto stecken, (Es kann sein, das die Meldung kommt “keine Speichermedien auf dem Stick“, dann kurz warten 5 – 10 Sek. , und dann sollte er die Dateien finden.)
                dann das Navigationsmenü öffnen, kurz warten, bis die Meldung kommt” Modul wird geladen, und ob die Aktualisierung starten soll” –
                Bestätigen und dann den Haken setzen bei der angezeigten Aktualisierung.
                Dann kommt ein Hinweis das Ihr den Motor starten sollt während der Installation.
                Bestätigen, Motor starten und los gehts.

                Nach erfolgreicher Installation, das ganze mit dem nächsthöheren Kartenupdate  wiederholen.
                Viel Erfolg.

                 

                #18352859
                Wesly
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 November 2017

                  Hallo @JoPeet

                  Ik ben gewoon van de versie van 20-01-2017 (dit is versie 4.02 en niet 2.0) overgegaan naar de allerlaatste versie. Geen idee waarom dat niet zou kunnen werken, bij mij is het gelukt en werkt het voor zover gewoon prima   B-)

                  #18352866
                  Ro ker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 November 2016

                    Ooit bedacht dat dit gewoon diefstal is en dat je via je ip-adres te achterhalen bent?

                    #18352867
                    pjotter
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 November 2013

                      [quote quote=18352859]Hallo @jopeet

                      Ik ben gewoon van de versie van 20-01-2017 (dit is versie 4.02 en niet 2.0) overgegaan naar de allerlaatste versie. Geen idee waarom dat niet zou kunnen werken, bij mij is het gelukt en werkt het voor zover gewoon prima B-)[/quote]
                      kun je hiermee ook de navigatie van astra K bij werken 900 navilink dmv deze update ?

                      Tickets bij aflevering 2.0.0 (voor mij januari 2017)
                      Kaartupdate: 3.01
                      Kaarten Update 4.02
                      Map update 5.01
                      Kaart-update 6.01
                      Kaarten Update 7.0.0 (sinds 15.11.2017)
                      http://download.tomtom.com/OEM/PSA/P3CNS/PSA_map-eur_7.0.0-NAC_EUR_WAVE2.tar

                      (Wat ik ook heb gemerkt is dat het niet lukt om een ​​lagere versie terug te installeren naar een hogere versie, toen wilde ik de buggy 6.0.0 vervangen door 5.0.1, maar dat deed ik niet)

                      Installatietijd ca. 35 – 45 min.

                      Kleine tip: maakt gebruik van 2 USB-sticks.
                      Terwijl de installatie in de auto plaatsvindt, kunt u nu de tar-bestanden naar uw stick slepen / unzippen.
                      Dat duurt zo lang als de installatie !!

                      Het is het beste om het programma WinRAR gratis te gebruiken als een proefversie.

                      instructies:
                      Punt 1: koop een USB-stick van 2 x 16 GB (bijvoorbeeld Media Markt Toshiba voor 7 €)
                      Punt 2: Formatteer de sticks met FAT32
                      Punt 3: download de kaartupdatebestanden van de Franse site,
                      of met vertraging ook van de Duitse kant.
                      Voer gewoon http://www.Peugeot.fr in en log in met uw gegevens.
                      Net als aan de Duitse kant.
                      TIP: als u de pagina met de Chrome-browser oproept, kunt u het Frans in het Duits laten vertalen.
                      Er zou dan een rood bericht moeten verschijnen dat er updates voor uw auto zijn.

                      Sleep deze bestanden (tar-bestanden) naar uw computer.

                      Punt 3: Open het programma WinRar en klik op de knop: “Unzip to”
                      Punt 4: geef vervolgens in Explorer het pad naar de bestemming van de te laden bestanden.
                      (Selecteer hier de geformatteerde USB-stick).
                      Dit punt is belangrijk omdat je kopiëren naar een FAT32-geformatteerde schijf geen bestanden die groter zijn dan 4 GB, kann.WinRar quasi gekopieerd kleine stukjes en dan zet ze samen op de stick.
                      Punt 5: nu worden de bestanden direct op de stick uitgepakt.
                      Punt 7: Plaats de stick in de auto (Het kan zijn dat ik krijg de melding “geen opslagmedium op de stick,” dan gewoon wachten 5-10 seconden, en dan moet hij de bestanden te vinden ..)
                      open vervolgens het navigatiemenu, wacht even tot het bericht verschijnt “Module wordt geladen en of de update moet starten” –
                      Bevestig en vink de weergegeven update aan.
                      Dan komt er een indicatie dat je de motor moet starten tijdens de installatie.
                      Bevestig, start de motor en klaar.

                      Na succesvolle installatie herhaalt u het geheel met de volgende kaartupdate.
                      Veel succes.

                      #18352869
                      Wesly
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 November 2017

                        Wat het mooiste is is dat je gewoon legaal, dus via een openbare site en met jouw eigen chassisnummer de updates kan downloaden. Niks aan de hand dus  :yahoo:

                        #18352870
                        Wesly
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 November 2017

                          [quote quote=18352866]Ooit bedacht dat dit gewoon diefstal is en dat je via je ip-adres te achterhalen bent?[/quote]

                          @ Ro ker

                          volgens mij kan jij beter ergens anders de moraalridder uit gaan hangen vriend. Het is dat wij niet weten wat jij allemaal uitvreet omdat jij slinks genoeg bent om dat niet publiekelijk in een forum bloot te geven maar ik kan jou nu al zeggen dat jij zéker ook geen heilig boontje bent. Basta

                          #18352874
                          JoPeet
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 February 2018

                            @wesly : thnx !! ?

                            #18353140
                            Ger300
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 February 2018

                              Wesly bedankt

                              #18353157
                              Astroide01
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 June 2011

                                Is het noodzakelijk om ook de software te updaten, of kan je ook alleen de kaarten updaten?

                                #18353242
                                Ger300
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 February 2018

                                  Ik heb hem gedownload  en het zijn enkelt de kaarten en geen systeem upload werkt goed het zijn kaarten van 11-19-2017 dus nieuw

                                  #18353305
                                  quandor
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2017

                                    Op de eerder in dit topic gelinkte site, staan zowel een kaart, alsmede een firmware update. (kaart zo’n 8 gig, firmware 2,5 gig) Echter, als je de firmware tracht te installeren, dan ‘zegt’ je systeem dat de software niet compatible is met de hardware, kortom, idd. alleen kaart update die werkt.

                                    In een ander topic op het Grandland forum heb ik een berichtje geplaatst over de navigatiesoftware. Ik wilde het de lezers in dit topic niet onthouden :

                                    in het kort komt het erop neer dat je in het in de Grandland X aanwezige navigatiesysteem geen bestemmingscoördinaten kunt invoeren, alleen plaatsnamen, adressen, huisnummers en natuurlijk POI. Ik vind dit redelijk oubollig want het is niet van deze tijd om geen coördinaten in te kunnen voeren. Bij mijn weten kun je in bijna alle (of misschien wel in alle?) autonavigatiesystemen de coördinaten van je gewenste bestemming invoeren.

                                    Gemiste kans van Opel en volgens mijn dealer komt het omdat er een Peugeot navigatiesysteem in de Opel zit. Oh, oh, wat ben ik daar (NIET) blij mee!!!!!!!

                                    #18353632
                                    JoPeet
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 February 2018

                                      Nieuwe kaarten beschikbaar op website peugeot.be

                                       

                                      Kaarten: 8.0.0-r0 08/03/18 en/of software: 21.06.47.34_NAC-r0 01/12/17 of “Geen update beschikbaar”

                                       

                                       

                                      #18353641
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        [quote quote=18353632]Nieuwe kaarten beschikbaar op website peugeot.be Kaarten: 8.0.0-r0 08/03/18 en/of software: 21.06.47.34_NAC-r0 01/12/17 of “Geen update beschikbaar”[/quote]  :applause02: Heb de auto nog niet, wel de nieuwste kaarten :wacko:

                                        #18353685
                                        quandor
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2017

                                          [quote quote=18353305]In een ander topic op het Grandland forum heb ik een berichtje geplaatst over de navigatiesoftware. Ik wilde het de lezers in dit topic niet onthouden : in het kort komt het erop neer dat je in het in de Grandland X aanwezige navigatiesysteem geen bestemmingscoördinaten kunt invoeren, alleen plaatsnamen, adressen, huisnummers en natuurlijk POI. Ik vind dit redelijk oubollig want het is niet van deze tijd om geen coördinaten in te kunnen voeren. Bij mijn weten kun je in bijna alle (of misschien wel in alle?) autonavigatiesystemen de coördinaten van je gewenste bestemming invoeren. Gemiste kans van Opel en volgens mijn dealer komt het omdat er een Peugeot navigatiesysteem in de Opel zit. Oh, oh, wat ben ik daar (NIET) blij mee!!!!!!![/quote]

                                          Dit is dus NIET waar. Gebrek aan kennis / ontbreken van richtlijnen in de handleiding, foutief door Opel Nederland én de dealer aan mij verstrekte informatie, die het mij lieten schrijven. Het blijkt toch te kunnen. Het staat echter niet in de handleiding. In voornoemd andere topic wordt beschreven hoe het in zijn werk gaat. Godzijdank kan je dus WÉL rechtstreeks coördinaten invoeren.

                                          Is dus wel fijn voor mensen zoals ik die lukraak ergens in Europa op een bosweggetje hun Grote Land X willen parkeren om daar een eind te gaan lopen met de hond.

                                          #18353891
                                          Wesly
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 November 2017

                                            Goedemorgen, even een kleine ‘update’ over het updaten van de firmware.

                                            De reden waarom het systeem zegt dat de hardware niet compatible is is omdat bij het downloaden van de ‘license key’ jouw computer er een extensie .txt van maakt. Zodra je de extensie .txt verwijderd en de behorende extensie .key word gebruikt dan is het systeem gewoon te updaten met de Peugeot firmware. Deze is gewoon compatible en is getest door een aantal forumleden uit Italië.

                                            Bij mijn Grandland is de update nu bezig en ben ik eindelijk van het iPhone contactboek probleem af  :happy02:

                                            #18353897
                                            Roland Bergsmidt
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 December 2017

                                              Hoi Wesley,

                                              Helaas werkt het bij mij niet ondanks je tip!

                                              Gebruik jij ook versie: PSA_ovip-int-firmware-version_21-06-47-34_NAC-r0_NAC_EUR_WAVE2

                                              Welke stappen heb je gevolgd en hoe ziet jouw mapstructuur er dan uit op de USB-Stick?

                                              Architectuur

                                              Groetjes,

                                              Roland

                                               

                                               

                                              #18353904
                                              Wesly
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 November 2017

                                                Mapstructuur als in onderste afbeelding met in de map ‘license’ het license bestand met de extensie .key

                                                zoals eerder beschreven geeft het systeem eerst aan dat er een stick is geplaatst zonder afspeelbare media, negeer dit. Daarna kon ik de update gewoon starten. Houd er wel rekening mee dat in de submappen de uitgepakte bestanden staan, dus niet zoals je ze heb gedownload met de .tar extensie!

                                                :good:

                                                #18353924
                                                Roland Bergsmidt
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 December 2017

                                                  Hoi Wesley,

                                                  Helaas niet gelukt.

                                                  Heb jij ook  PSA_ovip-int-firmware-version_21-06-47-34_NAC-r0_NAC_EUR_WAVE2 versie gebruikt op onderstaande oude systeemversie: 21.05.90.42_NAC-r0?

                                                  A5

                                                  Dit is mijn mapstructuur op de USB-Stick:

                                                  A6

                                                   

                                                  De NAV-Kaarten updaten naar 8.0 is wel gelukt!

                                                  Groet,

                                                  Roland

                                                  #18353935
                                                  Wesly
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 November 2017

                                                    :mail: Het is versie 21.06.47.34_NAC-r0

                                                    ik zie al waarom het niet lukt  :mail:

                                                    je hebt ‘licence’ geschreven i.p.v. ‘license’

                                                    #18353970
                                                    quandor
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 November 2017

                                                      Even los van alle inspanningen die mensen hier gedaan hebben om anderen te helpen met updaten (complimenten daarvoor!):

                                                      ook ik heb het kaartmateriaal geupdate naar de versie van november. Gruwelijk feit is dat het geloof ik wel een half uur duurde (motor laten draaien en niet rijden met de auto) alvorens de voortgangsbalk eindelijk de 100% bereikte.  Ik denk dat het handiger is om gewoon te wachten tot de kleine of grotere jaarbeurt en het aan de dealer over te laten.

                                                      Hoeveel straten zou je ‘missen’ als je 365 dagen niet  update………? (Tel dat op bij het ongelofelijke wachten dat je moet en de keuze is imho al vrij snel gemaakt, of………….?)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 864)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.