Grandland X besteld

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland X besteld

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Wesly
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 2

Vorige week Zondag mijn Grandland X besteld.

Na eerst heel wat reviews te hebben bekeken van diverse SUV’s en uiteindelijk te hebben proefgereden in de Grandland X bij Opel Van Kouwen in Amsterdam ZuidOost mijn Grandland X besteld.

Er ging heel wat wikken en wegen aan vooraf. Ik heb eerst een lijst gemaakt met welke opties ik écht op mijn nieuwe auto wilde hebben dus o.a. Led verlichting, automaat, lederen bekleding, cruise control en navigatie. Bij veel merken kom je dan uit op de duurste uitvoering, maar dan missen er altijd nog een aantal van de gewilde opties. Zodra je deze dan toevoegt kom je op hoge bedragen uit, vooral bij bijvoorbeeld Mini of Volkswagen. Ook zijn er dan weer merken welke de combinatie aan gewilde opties niet aanbieden.

Wat uiteindelijk een heel goede vergelijker is is de autovergelijker van de alom bekende auto recensie site (die van dat blad ….week). Hier kun je vier auto’s met elkaar vergelijken met de gewilde opties geselecteerd, wat uiteindelijk ook mijn gevoel bevestigde is dat de Grandland X het beste in de opties zit voor de voordeligste prijs, daarbij komt ook nog eens dat iedere recensent zeer te spreken is over de driecilinder motor van PSA.

Ik zal hier het verloop gaan bijhouden van mijn bestelling en bij deze plaats ik ook alvast een foto van exact dezelfde configuratie (van het exterieur) als hoe ik mijn auto heb besteld.

IMG_0738_zpszhvv2dmfIMG_0741_zps4qqel8bwIMG_0736_zpswua69wxvIMG_0739_zpsedsnj7x1IMG_0737_zpsjlyrx4hhIMG_0740_zpszcb74xw4

quandor
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 5

Gefeliciteerd met je bestelling!

Ik denk dat ook jij (en da’s meer een vraag dan een stelling) niet echt ‘valt’ voor de toetertjes / belletjes / kraaltjes en slingertjes van het broertje (of zusje) van de Grandland X, i.c. de 3008?

Ik heb afgelopen 3 juli een Grandland X (Innovation) besteld. (zie hieronder) Ik had toen de mazzel het thans bijna €2500 kostende pakket voor de helft van de prijs te kunnen bestellen. (introductiekorting) De auto is trouwens nog niet geleverd, de dealer verwacht dat ‘ie deze week, uiterlijk volgende week bij hem binnenkomt.

Dus qua levertijd zitten we nu al op 4,5 maand. Als jij ook die ‘mazzel’ hebt, dan kun je ‘m net gaan rijden als het voorjaar begint……………  :-(

Btw : nooit aan gedacht om het aan de dealer te vragen (of aan Opel Nederland), maar het valt mij op dat ook nu weer bij de Grandland X, Opel ervoor gekozen heeft NIET in de spiegels een verklikkerlampje te installeren voor het links, dan wel rechtsaf slaan. De meeste moderne auto’s hebben niet meer dat oerlelijke kleine ‘uitstulpinkje’ op het spatbord links of rechtvoor (zoals Opel dat consequent wél blijft volhouden), maar de fraaie in de buitenspiegels geïntegreerde (LED-) verklikkers. Iemand die de reden weet?

mijn grote land

Wesly
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 2

Dankje quandor,

wat ik van de dealer begreep is dat deze een aantal ‘units’ in bestelling heeft staan van welke hij de configuratie tot uiterlijk 6 weken voor productie nog kan aanpassen. De verwachte levertijd is volgens hem eind januari tot half februari.

Wat betreft de richtingaanwijzers in de voorschermen, dat was mij nog niet eens zozeer opgevallen terwijl mijn huidige auto deze wél in de spiegels heeft zitten. Wat dan wel weer leuk is is dat deze lampjes in verschillende kleuren glas (http://www.gm-tuningparts.nl/product-categorie/tuning-parts/opel-grandland-x-2017/verlichting-opel-grandland-x-tuning-parts/zij-knipperlichten-verlichting-opel-grandland-x-tuning-parts/) los te krijgen zijn zodat je een beetje de auto kunt personaliseren.

pjotter
    Participant
    • Topics 149
    • Reacties 281

Gefeliciteerd met je bestelling! Ik denk dat ook jij (en da’s meer een vraag dan een stelling) niet echt ‘valt’ voor de toetertjes / belletjes / kraaltjes en slingertjes van het broertje (of zusje) van de Grandland X, i.c. de 3008? Ik heb afgelopen 3 juli een Grandland X (Innovation) besteld. (zie hieronder) Ik had toen de mazzel het thans bijna €2500 kostende pakket voor de helft van de prijs te kunnen bestellen. (introductiekorting) De auto is trouwens nog niet geleverd, de dealer verwacht dat ‘ie deze week, uiterlijk volgende week bij hem binnenkomt. Dus qua levertijd zitten we nu al op 4,5 maand. Als jij ook die ‘mazzel’ hebt, dan kun je ‘m net gaan rijden als het voorjaar begint…………… :-( Btw : nooit aan gedacht om het aan de dealer te vragen (of aan Opel Nederland), maar het valt mij op dat ook nu weer bij de Grandland X, Opel ervoor gekozen heeft NIET in de spiegels een verklikkerlampje te installeren voor het links, dan wel rechtsaf slaan. De meeste moderne auto’s hebben niet meer dat oerlelijke kleine ‘uitstulpinkje’ op het spatbord links of rechtvoor (zoals Opel dat consequent wél blijft volhouden), maar de fraaie in de buitenspiegels geïntegreerde (LED-) verklikkers. Iemand die de reden weet? mijn grote land

mooie auto gefeliciteerd ben wel benieuwd hoe de motor zich verhoudt met deze wagen zie dat er maar een type benzine motor leverbaar is

quandor
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 5

Ik heb de diesel besteld. Ik wil de benzinerekening per keer gewoon niet meer voldoen, dat zijn bij benzine absurd hoge bedragen. Bij een kilometertje of 20.000 per jaar speel je met een diesel (t.o.v. een bezineversie) bij veel auto’s wel zo’n beetje ‘kiet’, als je ‘m tenminste een jaar of 4 a 5 in bezit houdt. Tel daarbij op dat (imho) een diesel ‘fijner’ / soepeler / rustiger rijdt dan een benzinemotor en mijn keuze is verklaard. (Mijn laatste benzinemotor zat in een auto die ik in 1998 kocht en daar zelfs ook nog een G3 LPG installatie bij in. Kun je nagaan hoe afgrijselijk ik het afrekenen aan de kassa bij een tankstation vind. :no-money:

quandor
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 5

@wesley : ik zag dat wij bijna dezelfde velgjes hebben besteld, met als enigste verschil dat jij hebt gekozen voor de bi-color technical grey uitvoering, daar waar ik voor de bi-color black heb gekozen. Ik neem aan dat jouw keuze voortvloeit uit de kleur grijs van de auto zodat de sloffen in de lijn van de kleur van het plaatwerk zitten?

Wesly
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 2

@quandor : Ja, dat klopt. Het leek mij beter bij elkaar passen.

quandor
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 5

Vanmiddag telefoontje van de dealer gehad, de auto is vanochtend bij hen afgeleverd. Aanstaande vrijdag om 10.00 uur kan ik ‘m ophalen. Ik ben de eerste persoon aan wie deze dealer (Mulders auto’s Nijmegen) een Grandland gaat leveren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.