TomTom Traffic

Forumindex Forums Modellen Grandland X TomTom Traffic

  • Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 mei 2019om 10:00 door FS.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364684
    r3mc0
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 November 2018

      In de navigatie opties van de Grandland is het mogelijk om je smartphone via tethering (hotspot) te verbinden met internet. Bij Peugeot kan daarmee een connectie worden gemaakt met TomTom Traffic wat dan op het scherm rechtsonder verschijnt in plaats van TMC. Bij de navigatie in de Grandland lukt dat niet. Iemand die weet of deze optie (ooit) verschijnt bij Opel?

      #18364988
      lonius41
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 April 2017

        Ik heb zelden zo’n slecht navigatiesysteem in mijn auto’s als dat van TOMTOM.

        Opel Nederland wil/kan daar ook niets meer aan doen.

        Jammer van die dure auto’s met zo’n speelgoedsysteempje.

        #18365075
        PetervdN
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 August 2018

          De TomTom in de GLX heeft veel minder functies dan een standaard TomTom-apparaat.

          Ik heb nu een nieuwe TomTom 6200 aangeschaft

          – Altijd de kaarten bijgewerkt (via Wifi). En niet met een USB-stick die bij mij nog steeds niet werkt :cry:

          – Altijd flitsers up-to-date (ontbreekt volledig in de GLX)

          – File aanduiding rechts in het balkje met lengte en extra tijd (ontbreekt volledig in de GLX)

          – Alternatieve route aanduiding en keuze indien deze korter is dan 5 minuten tov huidige route <!– x-tinymce/html –>(ontbreekt volledig in de GLX)

          Kortom, de  basis functies die ontbreken in de GLX en die het rijden van lange afstanden veel comfortabeler maken.

           

          #18365079
          Jan Driebeen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 February 2018

            [quote quote=18365075]De TomTom in de GLX heeft veel minder functies dan een standaard TomTom-apparaat. Ik heb nu een nieuwe TomTom 6200 aangeschaft – Altijd de kaarten bijgewerkt (via Wifi). En niet met een USB-stick die bij mij nog steeds niet werkt :cry: – Altijd flitsers up-to-date (ontbreekt volledig in de GLX) – File aanduiding rechts in het balkje met lengte en extra tijd (ontbreekt volledig in de GLX) – Alternatieve route aanduiding en keuze indien deze korter is dan 5 minuten tov huidige route <!– x-tinymce/html –>(ontbreekt volledig in de GLX) Kortom, de basis functies die ontbreken in de GLX en die het rijden van lange afstanden veel comfortabeler maken.[/quote]

            had je ook al eens via Apple CarPlay of AndroidAuto Googlemaps of Waze geprobeerd? Werkt voor mij prima en scheelt, naast €300 voor een TomTom, een extra scherm in de auto.

            Jan

            #18365083
            Mark van Veluw
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 January 2018

              [quote quote=18365079]had je ook al eens via Apple CarPlay of AndroidAuto Googlemaps of Waze geprobeerd? Werkt voor mij prima en scheelt, naast €300 voor een TomTom, een extra scherm in de auto. Jan[/quote]

              Volledig mee eens.

               

              De standaard navi van de auto is idd ruk.

              #18365613
              lonius41
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 April 2017

                hET IS TOCH SCHANDE DAT IN ZO’N DURE AUTO ER GEEN GOED NAVIGATIESYSTEEM INZIT.

                oPEL MOET EEN TERUGROEPACTIE UITVOEREN EN ANDERS ALLE KOPERS SCHADELOOS STELLEN.

                #18365617
                lonius41
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 April 2017

                  Geachte heer Driebeen,

                  Zou u mij kunnen uitleggen hoe ik uw optie kan implementeren.

                  Alvast dank.

                  #18365618
                  pjotter
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 November 2013

                    [quote quote=18365617]Geachte heer Driebeen,

                    Zou u mij kunnen uitleggen hoe ik uw optie kan implementeren.

                    Auto van een update voorzien zodat er optie in je scherm erbij krijgt auto android kan door de dealer worden uitgevoerd of carplay voor iphone
                    op je telefoon deze app instaleren daarna je mobiel verbinden via usb en je scherm v mobiel wordt weergegeven via je display van je auto zodat
                    je bevoorbeeld google maps of waze kan gebruiken als navigatie in plaats van je standaard navigatie systeem
                    5.0 IntelliLink Android
                    vin code invoeren

                    #18365913
                    r3mc0
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 November 2018

                      Inmiddels via de dealer van Opel Nederland begrepen dat er geen connectie komt met TomTom Traffic. Ondanks dat hetzelfde apparaat bij Peugeot wel van deze services gebruik kan maken. Afgelopen week vanuit Frankrijk naar Nederland gereden met de ingebouwde navigatie. Wat een drama! Geen enkele waarschuwing voor files oid. En natuurlijk snap ik dat via Carplay gebruik kan worden gemaakt van andere apps. Maar daarmee vervalt de mogelijkheid om op het dashboard (tussen de meters) de aanwijzingen te volgen. En eerlijk gezegd vind ik dat Opel gewoon een bijdetijds systeem in de auto had moeten leveren. In de huidige uitvoering is het een onbruikbaar apparaat.

                      #18365931
                      FS
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 February 2019

                        Ik vind dit een schande, Grandland X en peugeot zijn de zelfde wagens in de zelfde fabriek geassembleerd en toch zo een verschil

                        had al beter een 3008 gekocht daar is GPS zeer goed en je kan ook Flitscontrole er bij kopen

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.