Ervaring 1.2 Benzine icm automaat

Forumindex Forums Modellen Grandland X Ervaring 1.2 Benzine icm automaat

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357003
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Beste medeforum leden,

      Ik rijdt sinds een week met Grandland X 1.2 benzine met automaat. :smiley-car:

      Alles bevalt me prima tot heden, alleen de automaat bokt en schokt meer dan ik gewend ben van een automaat met koppelomvormer.

      Graag verneem ik wat ervaring van mede Grandland X rijders met een 1.2 automaat.

      Is dit tijdens de inrij periode geweest en daarna beter geworden ?

      of schakelt jullie automaat wel zonder schokken ?

      hoor graag jullie ervaring !  :dank-u:

       

       

       

       

      #18357007
      shotterke1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2018

        Ik heb geen probleem met schokken, eerste keer automaat voor mij en ben er zeer tevreden over

        #18357009
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Fijn te horen !

          Hoop dat het nieuwigheid is en dat het schokken beter wordt.

          Vanmorgen reedt hij wel foutloos naar mijn werk 40km :good: , maar terug was een drama  :scratch:

           

           

           

          #18357016
          Hans GLX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2018

            @ Grandsteef,

            Mijn Grandland 1.2 T automaat is van 13 december 2017 met nu 3700 km weg. Mijn automaat rijd vloeiend en zonder enige schok of stoot. Dit lijkt me niet normaal bij jouw. Kijk het nog even aan, en ga er dan mee terug naar je dealer. Wel moet ik toegeven dat de automaat in mijn vorige Mokka nog nét iets fijner was. Deze schakelt b.v zolang je 83km/u rijd op binnenwegen niet naar 6, maar blijft dan in 5. Naar 6 doet hij pas boven de 90 km/u.

            #18358427
            Data58
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 July 2018

              Ik heb nu 3000 km gereden sinds eind juni, Wat mij opvalt is als de auto nog koud is dat dan de automaat een beetje schokt. Eenmaal warm rijdt hij als een zonnetje. Voor mij geen aanleiding om terug te gaan naar de garage.

              #18358635
              joepke-m
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 July 2006

                Ik ben ook niet echt tevreden met de automaat. Wat Grandsteef ook aangeeft, hij bokt en schokt, met name in de lagere versnellingen. De auto houdt ietsjes in, voordat de volgende versnelling gestoken wordt. Ook bij een warme motor

                Ik had hiervoor een Toyota Auris met CVT-automaat, die had helemaal geen schokken (maar is natuurlijk een ander type automaat) dus misschien was ik wat verwend. Ik kan het me echter niet herinneren dat ik het met de proefrit ook had. Die auto had zo’n 4000 km op de teller en ik ben pas op de helft. Mischien gaat het dus nog wat beter worden…

                Het probleem is inmiddels wel aangekaart bij de dealer en die heeft het bij Opel NL neergelegd, ik hoop op iets van een software update van de bak of dat er iets anders ingesteld kan worden.

                @Grandsteef: is het bij jou al wat verbeterd?

                #18358638
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  @joepke-m, het gaat nu vele malen beter, nu 3k gereden. Hij weet voornamelijk met terugschakelen soms geen raat bij aanrijden stoplicht of file.

                  Maar het is echt al vele malen beter, ook een poosje gehad, vanaf huis naar werk als een zonnetje en van werk naar huis een ongemanierde bok.

                  lage versnelling is voornamelijk van 2 naar 3, 1 is geen probleem.

                   

                  #18358775
                  Ruud
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 March 2018

                    [quote quote=18358635]Ik ben ook niet echt tevreden met de automaat. Wat Grandsteef ook aangeeft, hij bokt en schokt, met name in de lagere versnellingen. De auto houdt ietsjes in, voordat de volgende versnelling gestoken wordt. Ook bij een warme motor Ik had hiervoor een Toyota Auris met CVT-automaat, die had helemaal geen schokken (maar is natuurlijk een ander type automaat) dus misschien was ik wat verwend. Ik kan het me echter niet herinneren dat ik het met de proefrit ook had. Die auto had zo’n 4000 km op de teller en ik ben pas op de helft. Mischien gaat het dus nog wat beter worden… Het probleem is inmiddels wel aangekaart bij de dealer en die heeft het bij Opel NL neergelegd, ik hoop op iets van een software update van de bak of dat er iets anders ingesteld kan worden. @grandsteef: is het bij jou al wat verbeterd?[/quote]

                     

                    Ik ervaar precies hetzelfde! Ik heb ook mijn Auris ingeruild voor de GLX en ervaar een totaal andere bak. Bij lage snelheden (vb: verlaten rotonde) dan steigert ie zowat op zn achterwielen zo grof schakelt ie terug. Merk wel dat dat waarschijnlijk te maken heeft met de kick-down. Veel minder gas geven bij optrekken geeft een rustiger rijgedrag. Maar goed, ik moet er nog wel even aan wennen….

                     

                    #18358783
                    joepke-m
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 July 2006

                      De Auris CVT automaat was heel fijn. Nadeel was alleen dat hij nogal wat herrie ging maken als je vermogen vroeg. Maar wel volledig traploos. Dus misschien zijn we een beetje verwend

                      Ik ben ook nog wat aan het experimenteren, iets voorzichtiger op het gas enzo. Dat schokken na bv een rotonde komt volgens mij doordat iets teveel gas wordt gegeven (kickdown) in combinatie met het inschakelen van de turbo. Als dat tegelijk plaatsvindt schiet ie vooruit. Niet fijn als je ook de bocht nog niet helemaal door bent.

                      Verder heb ik bij de dealer nog een vraag uitstaan of er wellicht een software update voor de versnellingsbak is. Hij heeft die vraag uitgezet bij Opel NL

                      Of de bak is op zondag in elkaar gezet… :rolling:

                      #18358793
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Het wordt wel steeds beter, maar erg verfijnd is het nog niet,

                        #18362678
                        joepke-m
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 July 2006

                          Mijn automatische versnellingsbak wordt op dit moment vervangen. Op de dag voor Kerst ben ik gebeld door de dealer dat Opel NL heeft besloten de bak te gaan vervangen, na herhaaldelijke problemen.

                          Vanaf het begin was ik al niet tevreden over de bak, schokkerig schakelen, timing af en toe niet goed, maar de eerste paar keren reclameren gaf de dealer niet thuis, het zou allemaal normaal zijn wat ik ervaarde. Maar in de afgelopen tijd heb ik echter ook diverse malen uitval gehad. Er verschenen meldingen in het display “versnellingsbak laten repareren”, de bak schakelde dan helemaal niet meer (fijn als ie in zn 6 staat en je moet wegrijden, of in zn 2 op een 80km weg…)

                          Uiteindelijk, na 3 keer in de garage te zijn beland, en na allerlei onderzoekingen en uitsluitingen (wat het allemaal niet was) kwam de dealer met de mededeling dat de problemen zouden worden veroorzaakt door een te laag oliepeil in de versnellingsbak. De olie is vervolgens vervangen en op het juiste peil gebracht en ik mocht de auto (na 2 weken!!) weer ophalen. Nog dezelfde dag, na zo’n 40 km, sloeg de bak wederom in storing. Probleem was dus niet opgelost!

                          Na weer een week in de garage te hebben gestaan is dan nu de kogel door de kerk, de bak wordt vervangen. Vanwege de feestdagen konden ze echter niet zeggen hoelang de levertijd was… logisch, maar best vervelend als je je auto al bijna 4 weken mist… Anyway, hopenlijk duurt het nu niet al te lang meer en mag ik daarna ook eens ervaren wat een soepele versnellingsbak is (en hoe de verwarmde voorruit werkt, want sinds de koudere tijd is aangebroken heb ik mn Grandland niet meer gezien)

                          #18362684
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Beste Joepke,

                            Erg vervelend om dit te moeten lezen, mijn automaat is pas na 12.000km beter gaan rijden, afgelopen week hebben ze hem gereset en opnieuw kalibreert, ik moet zeggen, hij reedt sinds het uiten van mijn problemen naar de dealer al stuk beter, en na de garage bezoek zoals het moet, vooral als hij terug moet schakelen omdat hij onder bepaald toerental kwam en snelheid ging niet vlekkeloos. dit is nu wel 99% van de keer goed.

                            Ik hoop voor je na de bakwissel dat de problemen verholpen zijn en je kan gaan genieten van het autorijden weer.

                            succes !

                             

                            #18362690
                            r3mc0
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 November 2018

                              Ik neem aan dat jullie het hebben over de 6-traps automaat. Zijn er bij forumleden al ervaringen met de 8-traps automaat waarmee mijn Grandland over enkele  maanden gekeverd gaat worden?

                              #18362733
                              Jan Driebeen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 February 2018

                                [quote quote=18362678]Mijn automatische versnellingsbak wordt op dit moment vervangen. Op de dag voor Kerst ben ik gebeld door de dealer dat Opel NL heeft besloten de bak te gaan vervangen, na herhaaldelijke problemen. Vanaf het begin was ik al niet tevreden over de bak, schokkerig schakelen, timing af en toe niet goed, maar de eerste paar keren reclameren gaf de dealer niet thuis, het zou allemaal normaal zijn wat ik ervaarde. Maar in de afgelopen tijd heb ik echter ook diverse malen uitval gehad. Er verschenen meldingen in het display “versnellingsbak laten repareren”, de bak schakelde dan helemaal niet meer (fijn als ie in zn 6 staat en je moet wegrijden, of in zn 2 op een 80km weg…) Uiteindelijk, na 3 keer in de garage te zijn beland, en na allerlei onderzoekingen en uitsluitingen (wat het allemaal niet was) kwam de dealer met de mededeling dat de problemen zouden worden veroorzaakt door een te laag oliepeil in de versnellingsbak. De olie is vervolgens vervangen en op het juiste peil gebracht en ik mocht de auto (na 2 weken!!) weer ophalen. Nog dezelfde dag, na zo’n 40 km, sloeg de bak wederom in storing. Probleem was dus niet opgelost! Na weer een week in de garage te hebben gestaan is dan nu de kogel door de kerk, de bak wordt vervangen. Vanwege de feestdagen konden ze echter niet zeggen hoelang de levertijd was… logisch, maar best vervelend als je je auto al bijna 4 weken mist… Anyway, hopenlijk duurt het nu niet al te lang meer en mag ik daarna ook eens ervaren wat een soepele versnellingsbak is (en hoe de verwarmde voorruit werkt, want sinds de koudere tijd is aangebroken heb ik mn Grandland niet meer gezien)[/quote]

                                Wat een ellende zeg, zolang al je auto kwijt, ik hoop dat je een goede vervangende auto mee hebt gekregen. Uiteindelijk zal het weer goed komen, maar toch. Ben wel benieuwd of jouw nieuwe versnellingsbak de 6 of de 8traps gaat worden.

                                 

                                Groeten Jan

                                #18362743
                                joepke-m
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 July 2006

                                  Schiet niet op, nee. Ik heb een Mokka X handgeschakeld. Niet mijn auto, veel te stuiterig op drempels etc. Maarja, ik moet t er maar mee doen. Ik ga ervan uit dat het een 6-traps wordt

                                  #18362804
                                  shotterke1963
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 March 2018

                                    Ik heb totaal geen  problemen met automaat

                                    #18362872
                                    bartjanisse
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 September 2018

                                      Gisteren mijn GLX Ultimate 1.2 benzine met 8 AT opgehaald. Inmiddels 200 km gereden en ik moet zeggen dat de bak zijde zacht schakelt en ruim voldoet aan mijn verwachtingen.

                                      ik hoop dat voor de mensen die problemen hebben, dat die snel opgelost zullen worden.

                                      #18362873
                                      Bitone
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        4 December 2018

                                        Gefeliciteerd bartjanisse,

                                        Wanneer heb je je auto besteld?

                                        Heel veel rijplezier met je Grandland

                                        #18362877
                                        bartjanisse
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          10 September 2018

                                          Ik heb hem ergens halverwege juli besteld. Had hem veel eerder moeten hebben maar kreeg ineens te horen dat het week 51 ging worden. Toen heb ik besloten de auto niet eerder dan in week 1 2019 op kenteken te willen. Het was lang wachten maar ben blij dat ik hem nu heb.

                                          edit:

                                          Auto is pas in december 2018 in productie gegaan. Het is dus een MY2019

                                          #18362977
                                          joepke-m
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 July 2006

                                            Als alles goed gaat kan ik half volgende week mijn auto weer ophalen. Hij is dan 6 weken uit de roulatie geweest  :wacko:

                                            #18363211
                                            Jan Driebeen
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 February 2018

                                              [quote quote=18362977]Als alles goed gaat kan ik half volgende week mijn auto weer ophalen. Hij is dan 6 weken uit de roulatie geweest :wacko:[/quote] En heb je je GLX al terug?

                                              #18363212
                                              joepke-m
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 July 2006

                                                Ja, heb hem gisteravond weer op kunnen halen. Vandaag mee heen en weer naar mn werk geweest en hij heeft het volgehouden  :yes:

                                                Maar ik merk eigenlijk geen verschil met voor de storingen optraden, als men dit “boterzacht” schakelen vind dan zal ik wel wat verkeerd doen… geef mij de CVT automaat van mn oude Toyota Auris maar!

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.