Tegenvallende levering

Forumindex Forums Modellen Grandland X Tegenvallende levering

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362590
    ToiVer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 October 2018

      Hallo,

      Gisteren mij Grandland X Ultimate met leder en 19inch opgehaald. Toen ik deze nakeek bleek dat er een aantal zaken zonder enige vorm van communicatie zijn aangepast aan de configuratie nl. Opel “OnStar” zit er geheel niet meer op. Op de plaats waar de knopjes zouden moeten zitten is dit nu afgedekt met een simpel zwart plaatje. Beetje teleurstellend qua afwerking ook vind ik. Daarnaast is de inductieve laadmogelijkheid voor je smartphone in de armsteun ook gewoon komen te vervallen. Dit zijn toch twee opties waar je als consument toch voor hebt betaald tijdens je aankoop. Ik heb nog niet kunnen ontdekken van features die er extra in zitten. Heeft iemand hier ook (slechte) ervaringen mee?

      #18362689
      r3mc0
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 November 2018

        Vervelend dat de ontbrekende opties als een verassing kwamen. Mijn dealer gaf in oktober bij het bestellen al aan dat de inductieve oplaadmogelijkheid zou vervallen omdat deze in de praktijk onvoldoende functioneerde. Ook OnStar zou gaan vervallen. Maar ja, wie weet welke verassingen ik zelf ga meemaken als de Grandland in februari geleverd wordt.

        Als je betaald hebt voor de nu ontbrekende opties, is het niet vreemd dat je hiervoor een passende restitutie verlangd bij de dealer.

        #18363759
        stribi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 January 2019

          Ik ben ook ZWAAR teleurgesteld. As maandag wordt mijn :smiley-car: geleverd zonder onstar en draadloos opladen.

          De uitleg die ik net van Opel klantenservice heb gekregen;

          01. Onstar is eigendom van General motors die vervolgens OPEL heeft aan PSA groep verkocht en PSA mag Onstar niet meer gebruiken.
          02. Draadloos werkt in praktijk niet zoals het hoort en OPEL heeft besloten die niet meer toepassen.

          Beide opties zijn eruit gehaald en dat vind ik eenzijdig en niet professioneel van Opel. :negative: Mijn gevoel is dat ik aan Opel teveel heb betaald. Onstar twv € 499 en Draadloos twv €149.  Wat ik echt niet snap dat Opel tot en met vandaag beide opties promoten op Opel officiële website en in de brochure van Grandland X pagina 15 van 36.

          – Draadloos opladen:  onder kopje CONNECTIVITEIT vind je draadloos opladen. https://www.opel.nl/personenwagens/grandland-x/overzicht.html

          – Onstar: https://www.opel.nl/onstar/overzicht-voordelen.html

          Kan/Mag dit zomaar?? Blijkbaar WEL :-( Ik was opel-fan.

           

           

           

           

           

           

           

           

          #18363770
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            dat verhaal van onstar dat klopt wel is een systeem van gm, straks komt in alle modellen het systeem van psa

            #18363771
            rednas_3ssen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 January 2019

              [quote quote=18363770]dat verhaal van onstar dat klopt wel is een systeem van gm, straks komt in alle modellen het systeem van psa[/quote]

              Dat zal wellicht via een software-update ook wel in de bestaande auto’s komen lijkt me?

              #18363812
              FS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 February 2019

                Dan laat Ik die wagen gewoon staan en betaal hem niet, wat Ik besteld heb en in de prijs zit moet er op staan

                #18363842
                stribi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 January 2019

                  Vandaag auto opgehaald zonder onstar en draadloos opladen.  Volgens dealer zijn er 1.000 klachten maar Opel doet niets. Wel kleinigheidje: een thermosfles twv. €14.90 als compensatie voor  :unsure: .  Ze weten ook niet hoe ze aan de klanten moeten uitleggen.

                  GLX Ultimate 1.2 Turbo:

                  Prijs januari 2018 – €37.799 (Incl. Onstar twv € 499 en Draadloos twv €149.)

                  Prijs september 2018 – €38.549 (bpm verhoging + € 750)

                  Prijs januari 2019 – €38.699 (Excl. Onstar twv € 499 en Draadloos twv €149.)

                  Dus,  bedankt en nooit meer Opel! :negative:

                   

                  #18363844
                  Jan Driebeen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 February 2018

                    [quote quote=18363842]Vandaag auto opgehaald zonder onstar en draadloos opladen. Volgens dealer zijn er 1.000 klachten maar Opel doet niets. Wel kleinigheidje: een thermosfles twv. €14.90 als compensatie voor :unsure: . Ze weten ook niet hoe ze aan de klanten moeten uitleggen. GLX Ultimate 1.2 Turbo: Prijs januari 2018 – €37.799 (Incl. Onstar twv € 499 en Draadloos twv €149.) Prijs september 2018 – €38.549 (bpm verhoging + € 750) Prijs januari 2019 – €38.699 (Excl. Onstar twv € 499 en Draadloos twv €149.) Dus, bedankt en nooit meer Opel! :negative:[/quote]

                    Mijn glx is van juli 2018 en ik heb alleen in het begin even Onstar gebruikt. Eind volgend jaar werkt het in geen enkele Opel meer maar ik mis het nu al niet. Mijn telefoon is altijd bedraad gekoppeld aan de auto anders werkt CarPlay niet, en zo wordt mijn telefoon meteen netjes opgeladen. Ik ben het met je eens met de vraag waarom Opel dit niet netjes oplost in de aanschafprijs, maar het ontbreken van beide opties zijn voor geen enkel probleem. Ik ben heel blij met mijn GLX, veel auto voor een niet te hoge prijs. Ik hoop dat je na een paar weken rijden in je nieuwe auto net als ik een tevreden GLX rijder bent.

                    #18363868
                    stribi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 January 2019

                      Het gaat hier om hoe Opel handelt. Eigen medewerkers hebben last van, de kopers voelt zich “genaaid”, en sowieso geen duidelijke communicatie. Stel je vraag dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Dit is onprofessioneel en respectloos tegen de klanten.

                      Verder PRIMA auto, rijdt lekker :smiley-car:  (Ik ben al 30 jaar Opel-rijder ).

                      #18363881
                      wzmn39
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 July 2018

                        Mensen het niet de schuld van Opel maar van Genral Motors ( USA)  zij hebben een jaar na de overname van Opel door PSA , beslist om OnStar vanaf 1/01/20020 niet meer toe te laten in een Opel.

                        #18363888
                        Bitone
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 December 2018

                          Wzmn39, ik ben het helemaal met je eens. PSA wil ook niet betalen voor on star en kiest voor hun eigen systeem

                          #18364414
                          lonius41
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 April 2017

                            Klopt helemaal. Was mij ook al opgevallen en daarover ook al gereclameerd.

                            Daarnaast is ook de bandenspanningsindicatie op het display verdwenen. Advies van Opel is om om de 14 dagen naar een benzinepomp te gaan en voor €0,50 steeds je bandenspanning te controleren.

                            Tov mijn 4 vorige zafira’s mis ik de eneorme opbergmappen van de zafira.

                            Het lijkt mij dat Opel ons moet compenseren voor deze aanpassingen, die NIET aan de klanten is gemeld.

                             

                            Graag jullie reactie. (Meld dat ook aan Opel Nederland svp) :smiley-car:

                            #18364416
                            lonius41
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 April 2017

                              Maakt niet uit wiens schuld het is. Brochures en configuratielijsten van Opel geven aan wat je gaat kopen en het eigenmachig laten verdwijnen van diverse opties kan en mag niet gebeuren.

                              Dus:

                              OPEL COMPENSEREN MET MINIMAAL € 500  MAAR BIJ VOORKEUR ALSNOG INBOUWEN. :wacko: :wacko:

                              #18364450
                              FS
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 February 2019

                                Ik dacht dat dat een verplichting is vanuit de regering, voor veilig verkeer, en je verbruik naar beneden te halen, kan mis zijn maar dat heb ik toch eens gelezen.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.