Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Eén belangrijke tip: koop nooit meer een Insignia of Opel!!
Ik ben blij dat ik er af ben en ben zeer gelukkig met mijn BMW 3-serie (een échte Duitse auto)Opel blijft dus ontkennen? Het vervangen van het stuurhuis heeft bij mij ongeveer 30.000km geholpen en toen was het euvel er weer. Ik ben blij dat de Insignia voor mij verleden tijd is. Als de Insignia rijdt is het een goede auto, maar in mijn geval waren er veel te veel problemen.
Ik rij nu al weer 5000km in een (in mijn ogen en gevoel) veel betere auto, een BMW 320d 163pk. Wat een wegligging en rijgedrag. Ik rij elke dag met een grote smile op mijn gezicht. OK, komt ook door de fantastische 8v automaat, in de Insignia moest ik zelf schakelen.
Ik zou nog niet gaan lachen, bereid je maar voor dat dit vaker gaat voorkomen. En dan maar hopen dat je niet in de bergen rijdt. Ook ik rij in een 160pk dioesel, dan van maart 2012. Nu 49000km en al 5x (!) de noodloop vanwege een verstopt roetfilter. Ook ik heb al de nodige regenereer-sessies bij de dealer gehad alsmede software-updates. Morgen weer een keer een nieuwe druksensor. Lijkt allemaal opgelost maar vergeet het maar! Opel en/of de dealer weten het gewoon niet. En als dit alles is, wat een vervelende auto. Nooit meer een Insignia, nooit meer een Opel.
Dit heb ik met een andere auto (Mazda 6) gehad. Wat was uiteindelijk de oorzaak? Een kromme wielnaaf! Laat de dealer daar eens naar kijken.
Mmm… kan ik dat makkelijk zien? Ik heb een lease-auto en kom dus nooit op plekken waar ik niet moet zijn. Sorry.
Ik had hetzelfde probleem en heb enkele maanden geleden een nieuwe versterker gekregen. En…. opgelost! Geen problemen meer en bass nog steeds voldoende aanwezig.
Vorige week een nieuw stuurhuis onder de auto gekregen en inmiddels de nodige snelweg kilometers gereden. Het euvel lijkt weg te zijn. Auto stuurt wel ietsje zwaarder maar ik verwacht dat dit straks weer iets soepeler gaat lopen. Ik hoop wel dat het euvel weg blijft. Destijds ook 15.000km zonder problemen gereden. Afwachten dus maar de eerste indruk is prima.
Volgens mij moet je dan de Galaxy aansluiten via de 3,5mm aansluiting in de auto én de 3,5mm aansluiting van de Galaxy. Probleem is dan wel dat je de bediening van de nummerkeuze e.d. via de Galaxy moet doen. Sluit je bijv. een iPod aan via de USB-aansluiting en de installatie ‘herkent’ de iPod dan kun je alles bedienen met het systeem zelf.
Donderdag 30.000km beurt gehad. Melding bij het ophalen: u krijgt een nieuw stuurhuis. Nu wachten op de bestelling en de afspraak.
Ik laat mijn ervaringen weten zodra ik een nieuw stuurhuis heb gekregen.Donderdag staat mijn Insignia 2012 bij de dealer voor een 30.000km beurt. Ik had eerder te horen gekregen van de dealer dat ik op de terugroepactie moest wachten. Maandag heb ik de dealer gesproken over het feit dat Opel Nederland niets weet van de terugroepactie. Donderdag gaan ze er toch zelf naar kijken, ben benieuwd of ik een nieuw stuurhuis krijg. Wordt vervolgd….
@wimdm wrote:
allesbehalve stil. het gehele interieur kraakt. de middenconsole, in beide voorste deurpanelen, de hoedenplank. op een strakke asfaltweg blijft dit binnen de perken,maar op een betonbaan met tusssenvoegen is het een ramp. mijn vorige seat toledo van 1999 had hier toch minder last van. in verschillende autotesten wordt wel eens de link gelegd tussen de insignia en de bmw 5 reeks. awel dat is dus een groot verschil. zelfs met een 5 reeks van de vorige generatie. ook heb ik na amper 8000 km bijna alle kwaaltjes hier op het forum beschreven voorgehad.
-flauwe airco
-hopeloos verouderde gps
-uitvallen gps en usb aansluiting
-bij koude temperaturen een piepend en rammelend geluid bij het koppelen/ontkoppelen.
-redelijk hoog verbruik. kom met eenrustige rijstijl (bij stadsverkeer) zelden onder 8l.
ik houd al mijn hart vast voor roetfilterproblemen. bij het eerste onderhoud zal de dealer alvast een waslijst aan aandachtspunten voorkrijgen. ik had er mij veel van voorgesteld maar ben redelijk teleurgesteld. ik denk dat je in deze prijsklasse wel iets beters kan krijgen.– airco: is een update voor. Bij mij opgelost;
– verouderde navigatie bedoel je denk ik. Tja, kaarten zijn altijd verouderd door alle nieuwe wegen.
– piepen bij koppelen als het koud is heb ik ook, alhoewel ik het de laatste week niet heb ervaren. Vreemd, want het was echt koud;
– verbruik (2.0 CDTi 160pk) valt reuze mee.Maar inderdaad, ik heb nog nooit een auto gehad die binnen 1 jaar zoveel ‘problemen’ gaf.
@Frowin wrote:
Ook hier hetzelfde probleem met een 1.6T van aug 2012. Morgen afspraak met de dealer….afwachten maar…..
Laat even weten wat jouw dealer zegt. Mijn dealer geeft aan dat ik moet wachten op de terugroepactie vanuit Opel. Tot op heden nog niets vernomen.
Ik ben gebeld door de dealer n.a.v. bovenstaande: er komt een terugroepactie vanuit Opel. Kijken hoe lang dat gaat duren.
@pleen wrote:
Zelfde probleem hier. Insignia CDTI 05-2012. Vandaag bij de dealer geweest voor de 30.000km beurt waarbij ook direct naar dit probleem is gekeken. De dealer gaf mij aan dat Opel aan de dealer heeft bevestigd dat dit probleem een meer gehoorde klacht is en dat dit vooralsnog alleen betrekking heeft op de Insignia 2012 modellen. Opel heeft echter nog geen oplossing beschikbaar maar de dealer gaf aan op termijn een terugroepactie te verwachten. In opdracht van Opel heeft de dealer vandaag wel aanpassingen in het stuurhuis gedaan en ik moet bevestigen dat tot nu toe de klachten met het sturen zijn verdwenen. Hoe dan ook is het advies het probleem te melden bij de dealer.
Mag ik vragen bij welke Opel-dealer je bent geweest? Mogelijk dat mijn dealer met deze dealer wil overleggen.
Maarrrr…. kan ook goed een software-probleem zijn! Bij mijn Insignia bij 10.000 en 17.000km hetzelfde euvel. Veel snelwegkilometers en ik pak ook vaak stukken met de motor op 2400 toeren (160pk diesel 2012). Dus eigenlijk kan het roetfilter niet vol zitten. Bleek een update voor te zijn voor de oneigenlijke meldingen. Na deze update geen meldingen meer gehad (nu 24000km).
Mijn advies, rij langs de dealer en laat de software voor het roetfilter updaten.Ik heb Maggi Trak kettingen, van een wat ouder type. De werking is nagenoeg hetzelfde. Let er wel op dat je een wielmoeradapter in de maat 22mm koopt anders past het niet.
Ik heb ze toevallig deze week ‘uitgeprobeerd’ op mijn 245/45-18 banden. Ze lagen er supersnel om en ze zitten als gegoten. Ook een stukje meegereden en het loopt nergens aan.
Je hebt de maat 215 nodig. Kijk maar eens op
http://www.sneeuwkettingen.com/zoek-1zoek_2245_345_418_5f6d0f959-a4f5-4e70-a839-59d753cd185b.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dus de Maggi Trak Auto 215.Ik merk dit zelf ook wel eens. Ik luister voornamelijk 3FM en ervaar af en toe ontvangstproblemen in de kop van Noord-Holland. Kan te maken hebben met de weersomstandigheden. Dit had ik ook in mijn vorige auto (Mazda 6) met antenne op het dak. Bij mijn huidige auto (Insignia 2.0 CDTi 2.0 Cosmo maart 2012) zit de radio antenne in het achterraam. Ik ervaar net zoveel problemen als vroeger met de Mazda, ik heb er niet bij stil gestaan dat er mogelijk een probleem is. Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Er bestaan ook loopvlakkettingen hoor!
@DvB: hou ons op de hoogte. Ik heb de dealer er nog niet naar laten kijken. Ik ervaar het in alle standen van de FlexRide en wil wachten tot de auto op winterbanden wordt gezet (half november). Om dus de banden uit te sluiten.
Aanvullende vraag: hoe oud is jouw Insignia en hoeveel km’s heb je gereden?
Mijn Insignia is van maart 2012 en heeft nu 19000km op de teller staan. Lijkt mij te nieuw voor een ander stuurhuis maar je weet maar nooit.Ik gebruik een HTC Desire S. Geen problemen met de carkit van de Insignia (2012).
Bij mijn Insignia (2.0 CDTI 160pk Cosmo maart 2012 zijn de problemen met de Climatronic verholpen na een update eind juli. Ook ik heb 2x ‘stil’ gestaan bij het bericht ‘dringend service nodig’. Oorzaak was een melding van een vol roetfilter, was een software-fout. Is maandag verholpen door een software-update. Gordelpiep heb ik ook wel eens.
27 augustus 2012 om 10:04 In reactie op: Slecht functionerende climatronic ( EINDELIJK OPGELOST !! ) #17879361Vlak voor de vakantie de clima-update laten uitvoeren. Daarna Spanje met hoge temperaturen en………….. de climatronic doet zijn werk nu perfect.
27 juli 2012 om 07:19 In reactie op: Slecht functionerende climatronic ( EINDELIJK OPGELOST !! ) #17879341@Patrick71 wrote:
Ik gebruik de Climatronic nu handmatig. M.a.w. de ventilatorsnelheid bedien ik met de hand en de andere twee opties laat ik op ‘auto’ staan. Van de gekke natuurlijk voor een nieuwe Insignia (maart 2012) van ruim EUR 44.000.
Vrijdag staat de auto bij de dealer voor een check aan het Infinity Sound System (volumewisselingen). Ik heb via Opel Nederland gevraagd om een nieuw type eindversterker. Helaas wist de dealer van niets over dit probleen en zouden ze dit afgelopen week gaan uitzoeken.
Ik zal dan direct ook een ‘case’ laten aanmaken voor de Climatronic. Ik heb het idee dat het een combinatie is van de software en de sensor (bolletje) boven op het dashboard. Dat staat continue in de volle zon. Ik heb dat deze week eens afgeplakt en dan reageert de climatronic heel anders!Helaas deze week moeten constateren dat ik de auto niet ‘koud’ kreeg met de handmatige stand. Op auto blaast de blower veel te veel en dat bleef zo. Afspraak gemaakt bij de dealer. Die constateerde dat er inderdaad een update was vooor de Climatronic en dat deze update vooral het onnodige blazen in de auto-stand zou verhelpen. Koeling lijkt nu ook in orde. Tijd zal het leren, laat het nog maar even warm blijven!
En weer terug van de dealer. Niets mee kunnen doen. Wachten is nu op Opel Nederland die gaat overleggen met Opel Duitsland.
Kijken hoe lang dat gaat duren….1 juni 2012 om 09:14 In reactie op: Slecht functionerende climatronic ( EINDELIJK OPGELOST !! ) #17879312@GM-Tuningparts wrote:
gisteren een dag weg geweest met de auto maar ik kreeg hem niet koud.
stand low / 15 graden + airco aan
had hem op handmatig staan maar onder bij de voeten en uit de roosters komt gewoon lauwe lucht.
( als ik in mijn vectra-b de airco aan zet dan bevries je echt letterlijk )het wordt gewoon niet echt koud in de auto.
je moet hem telkens op stand 4-5 zetten en dan blaast hij wel koude lucht maar dan echt meer lauw.
als ik hem dan weer op stand 1-2 zet komt er weer niks uit en moet je hem gewoon weer op 4 zetten of hoger om wat koude / lauwe lucht te voelen.
wordt je gewoon gek van dat hij niet constant blijft en er geen koude lucht uit komt en dat je de hele tijd aan die knoppen moet zitten.
:(Mijn Climatronic koelt wel. Als ik het systeem op 18 graden zet, komt er wel degelijk koude lucht uit de roosters. Probleem is het hard blazen in de stand ‘auto’. Omdat de sensor op het dashboard zit vlak achter het raam en dus in de zon blijft de blower continue hard blazen. Als ik deze afdek stopt het direct. Ik bedien nu zelf de stand van de blower.
Overigens staat de auto nu bij de dealer voor het probleem met de eindversterker van het Infinity Sound System (volumewisselingen). Bij de dealer hadden ze er nog nooit van gehoord (!?) maar Opel Nederland zou ze informeren hoe dit op te lossen. Maar vanmorgen lag er geen nieuwe eindversterker klaar…. Ze moesten eerst kijken… Jaja, ik heb al aangeven dat internet vol staat over deze problemen en dat de enige oplossingen een nieuw type eindversterker is.
-
AuteurBerichten