Infinity Sound System

Forumindex Forums Modellen Insignia Infinity Sound System

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249123
    Patrick71
      Lid sinds:
      6 February 2012

      Er is al veel geschreven op het Opel-forum over de problemen met het Infinity Sound System = volumewisselingen.
      Nog niet zozeer in het Insignia-forum.

      Mijn Insignia van maart 2012 heeft deze problemen dus ook. De auto staat nu bij de dealer voor het probleem met de eindversterker van het Infinity Sound System (volumewisselingen). Bij de dealer hadden ze er nog nooit van gehoord (!?) maar Opel Nederland zou ze informeren hoe dit op te lossen. Maar vanmorgen lag er geen nieuwe eindversterker klaar…. Ze moesten eerst kijken… Jaja, ik heb al aangeven dat internet vol staat over deze problemen en dat de enige oplossingen een nieuw type eindversterker is.

      Ik ben dus benieuwd wat ik straks ga horen. Waarschijnlijk ‘we hebben niets gevonden’ en ‘succes verder’.

      Wordt vervolgd….

      #18032015
      Patrick71
        Lid sinds:
        6 February 2012

        En weer terug van de dealer. Niets mee kunnen doen. Wachten is nu op Opel Nederland die gaat overleggen met Opel Duitsland.
        Kijken hoe lang dat gaat duren….

        #18032016
        Co-pel
          Lid sinds:
          17 December 2010

          Op dit forum is eral veel over geschreven, onder andere door mijzelf. Het antwoord dat mijn dealer kreeg (Motorhuis Den Haag) vanuit Duitsland is dat dit een producteigenschap is. Er is zelfs iemand vanuit Duitsland komen kijken en luisteren.

          Het is alleen op te lossen door een andere eindversterker te plaatsen. Dit is ook de oplossing die ik heb uitgevoerd. Vanuit Opel geen coulance. Gelukkig was mijn leasemaatschappij wel zo vriendelijk door de helft van de kosten voor hun rekening te nemen. De Infinityversterker zit er nog wel in maar wordt omzeild. Hoewel Opel aangaf dat dit mogelijk problemen zou geven vanwege de canbus, is dus absoluut niet het geval.

          Alles werkt nu naar behoren en het geluid is vele malen beter dan de versterker die Opel monteert. Infinity weet overigens nergens van dat Opel een versterker van Infinity in de auto’s levert. Vaak gewoon een gekochte merknaam. Ik heb meteen ook een subwoofer geplaatst en dat geeft pas mooi laag. Ook de gemonteerde speakers in de auto geven nu een veel mooier gecontroleerder geluid door. de schommelingen zijn volledig verdwenen.

          Als je interesse hebt, geen probleem om het verschil eens te ervaren.

          #18032017
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            Ik heb ook veel problemen gehad met men Infinity Sound System en ik ben woest op Opel geweest! Ik had zelf ook een andere eindversterker geplaatst en daar waren idd de volumeschommelingen mee weg. Omdat ik men geld terug wilde van Opel omdat ze mij geen deftig systeem leverde heb ik contact opgenomen met de hoofd verantwoordelijke. Uit ons gesprek bleek dat er een nieuw type versterker beschikbaar was waarbij het volumeschommeling probleem weg zou zijn. Opel stelde voor men aftermarket eindversterker te vervangen met de nieuwe prototype Infinity eindversterker. Het probleem is met de nieuwe vertserker idd opgelost maar ik vind het helemaal niet zo goed klinken als men vorige aftermarket versterker. Maar goed, ik ben blij dat ik terug een redelijk deftig werkend systeem heb en ik 300€ terug heb gekregen van Opel om mij te vergoeden. Ik heb een facebook pagina aangemaakt hierover en daar zijn foto’s te zien van de nieuwe eindversterker enzo. LAAT JE NIET AFWIMPELEN DOOR DE OPEL KLANTENSERVICE!!!!!! DIE WETEN ZEER GOED WAT ER ALLEMAAL AAN DE HAND IS!!!! Dat hebben ze bij mij ook gedaan, en niks dan leugens vertelt! Totdat ik erachter kwam dat ze mij belogen en ik contact op nam met de baas van Opel. Toen was alles ineens in orde en was het ineens ook geen enkel probleem meer om me terug te vergoeden! Als ze doen alsof ze van niks weten dan moet je maar vragen wat de reden dan is dat er nieuwe versterkers beschikbaar zijn!

            facebookpagina:
            https://www.facebook.com/pages/My-Infinity-Sound-System-Opel-has-a-volume-problem/141045185963753

            De nieuwe prototype versterker (zonder serienummer):

            #18032018
            Relfie
              Lid sinds:
              16 February 2012

              Ik heb mijn insignia begin mei gekregen en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het ISS,geen volumeschommelingen en ook een heel behoorlijk laag,volgens mij heb ik ook een andere sub,tenminste dat idee heb ik,ik heb foto’s gezien dat hij in de reserve wiel ruimte zat maar bij zit hij daar niet( daar ligt mijn thuisbrenger in) bij ligt hij verder naar voren.
              Vreemd is overigens dat op de officiële Opel factuur stond als muzieksysteem: BOSE premium sound system,vreemd of niet?
              Ik kan alleen maar zeggen, voor de meerprijs is het een heel behoorlijk geluid en ik ben best wel kritisch,natuurlijk zijn er betere systemen maar die kosten ook veel meer geld.
              Gr. Relfie

              #18032019
              PolderCruiser
                Lid sinds:
                4 April 2012

                Mijn Insignia van mei 2012 heeft de volume schommelingen ook niet. Geluid is voor mij prima, maar dat kan voor een audiofiel anders zijn :D

                #18032020
                Co-pel
                  Lid sinds:
                  17 December 2010

                  Nou, gelukkig dat anderen die een recenter model hebben er geen last meer van hebben. Ik voelde me in ieder geval behoorlijk bekocht. Ik had die 700 euro graag aan iets anders uitgegeven destijds.

                  #18032021
                  Bravoman
                    Lid sinds:
                    12 June 2012

                    Beste forumleden,
                    Allereerst wil ik me graag als nieuw lid voorstellen.
                    Mijn naam is John Vergouwen, en ben sinds vandaag de gelukkige bezitter van een witte Insignia 5 deurs, 2.0 cdti (130pk) SS sport.
                    Als jullie het leuk vinden, post ik graag wat foto’s.

                    Ik volg het Infinity forum al maanden, en moet helaas melden, dat ik ook zeer teleurgesteld ben met de installatie.
                    Bij deze hartelijk bedankt voor jullie advies !!! :wors :wors :wors
                    zonder deze forums, ben je snel de verliezer bij een garage en moet je dit maar accepteren als eigenschappen van de audio.

                    Ik had in een Insignia gereden met een DVD800, en heb nu zelf de 900 met Infinity sound pakket..
                    Het geluid was na het eerste moment teleurstellend :puke , daar had ik nou maanden op gewacht..
                    Deze modificatie is nog geen 50 euro waard !!
                    Ik heb hiervoor tijdelijk in een Prius gereden, en dat geluid was fenominaal vergeleken met dit..
                    De versterker heeft totaal geen controle, en de klank vliegt alle kanten op..
                    ik zie ook nergens iets van instellingen voor de sub ?
                    ik kom niet verder dan een 3 bands equalizer.
                    ik heb alle instellingen van volume regeling uitgezet, dus daar kan het ook niet aan liggen.
                    kan het zijn dat de firmware van de radio niet goed is ? ik heb gelezen dat er bij het Infinity pakket, nieuwe firmware ingelezen moet worden :hmmz ..

                    Ik hoop dat dit dus ook aan de versterker ligt, en een vervanger de oplossing biedt.

                    Ander zit er niks anders op om mijn 2 Audison versterkers en de Sub van zolder te halen, en de hele zooi er maar zelf uit te gooien..

                    heeft iemand hier ervaring mee, en kan ik met de huidige bekabeling dit realiseren, of moet ik nieuwe voedingskabels trekken..
                    Heeft iemand een uitleg over de connectoren, en waar de versterker zit ?

                    Als iemand een goed advies heeft, graag..

                    #18032022
                    JhonBeton
                      Lid sinds:
                      5 March 2013

                      Beste,

                      Zoals ik hier lees zijn er zeer veel problemen met het ISS systeem van Opel.
                      Nu heb ik mijn Opel Astra ST Feb 2013 besteld met het infinity sound system samen met de gps SD900.
                      Zijn de problemen met de nieuwe radio en de facelift van de astra mee opgelost of blijven de problemen nog steeds bestaande ook met de nieuwe afgeleverde modellen?
                      Mijn wagen word pas over 4 weken geleverd ik hoop dat ik geen spijt krijg van mijn beslissing dat ik het ISS wou.

                      Iemand hier een idee over?

                      Alvast bedankt ;)

                      #18032023
                      Opel_Bjorn
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 May 2008

                        Bij de Insignia blijven ze in ieder geval de slechte versterkers nog gebruiken….. :swear

                        #18032024
                        JhonBeton
                          Lid sinds:
                          5 March 2013

                          Bedankt voor de snelle reactie, straf dat ze bij opel het probleem niet herkennen :s hopelijk hebben ze nu bij de SD900 en facelift ook gekozen voor een goede versterker, ik zal jullie op de hoogte houden als ik hem heb :)

                          #18032025
                          insignia fan
                            Lid sinds:
                            23 February 2012

                            ik heb een insignia van februari 2012 daar zat de slechte versterker nog in.
                            na twee keer aangeven bij de dealer. en een uitdraai van hoe het opgelost kan worden.
                            belde ze opel nederland en die zei dat het klopte.

                            twee dagen later gebeld door de dealer en kon langs komen om de nieuwe versterker te laten monteren.

                            #18032026
                            JhonBeton
                              Lid sinds:
                              5 March 2013

                              Oke bedankt! hopen dat ze eindelijk het probleem tot in het fabriek hebben doorgetrokken en gestopt zijn met de slechte versterkers te monteren… :D i will keep you all posted :)

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.