Maat wielmoeren tbv adapter sneeuwketting

Forumindex Forums Modellen Insignia Maat wielmoeren tbv adapter sneeuwketting

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248404
    Patrick71
      Lid sinds:
      6 February 2012

      Sinds maart 2012 rijden we in een nieuwe Opel Insignia Cosmo 160pk CDTI met 18 inch LM-velgen en 245/45 banden.
      De velgen zijn van het type 8J x 18 5 dubbele spaken.
      Na lang zoeken erachter gekomen dat je voor deze 245/45 r18 zogenaamde loopvlak-kettingen moet gebruiken. Zoals de Maggi Trak.

      Ik nu een set Maggi Trak loopvlak-sneeuwkettingen van de eerste generatie. Hiervoor moet je twee adapters op één wielmoer (per kant dus één) draaien. Vraag is: wat is de maat van de wielmoer? 17, 19, 21, 23mm of ….?
      Ook moet je dan nog kiezen voor een korte, middel of lange adapter.

      Wie heeft er ervaring met dit soort Maggi Trak loopvlakkettingen?

      Alvast dank voor jullie reacties!

      #18016185
      Opel4all
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 August 2006

        @Patrick71 wrote:

        Vraag is: wat is de maat van de wielmoer? 17, 19, 21, 23mm of ….?

        Alvast dank voor jullie reacties!

        Hallo,

        De maat van de Wielmoeren is 22mm, sneeuwkettingen heb ik geen ervaring mee ;)

        Groetjes, Joche

        #18016186
        Patrick71
          Lid sinds:
          6 February 2012

          Dank! Ik heb adapters voor 19mm wielmoeren en 22mm zijn niet meer te krijgen.
          Zou je per wiel een 22mm moer kunnen vervangen (tijdelijk voor de wintersport) door een 19mm wielmoer zodat de adapter past?
          Deze 19mm moer zou dus ook op de M12 wielbout geplaatst moeten worden.

          #18016187
          Opel4all
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 August 2006

            @Patrick71 wrote:

            Dank! Ik heb adapters voor 19mm wielmoeren en 22mm zijn niet meer te krijgen.
            Zou je per wiel een 22mm moer kunnen vervangen (tijdelijk voor de wintersport) door een 19mm wielmoer zodat de adapter past?
            Deze 19mm moer zou dus ook op de M12 wielbout geplaatst moeten worden.

            Hallo,

            Ik denk niet dat het een probleem is, als de kegel maar het zelfde is, en met alleen 4 moeren valt het wiel er ook niet af ;)

            De spoorverbreders van H&R voor de Insignia hebben ook allemaal kleinere moeren om de verbreders te bevestigen, en daar hangt ook een kompleet wiel aan ;)

            Groetjes, Joche

            #18016188
            Daanz
              Lid sinds:
              28 November 2012

              Hallo, ik rij sinds oktober een nieuwe Insignia business edition+ 2.0 CDTI met LM 245/45-18 banden.
              Weet iemand welke sneeuwketting van Maggi Trak type geschikt is ?
              Ik kom deze maat niet tegen op de diverse types van maggi trak.
              Wie helpt ?

              Gr
              Danny

              #18016189
              Patrick71
                Lid sinds:
                6 February 2012

                Ik heb Maggi Trak kettingen, van een wat ouder type. De werking is nagenoeg hetzelfde. Let er wel op dat je een wielmoeradapter in de maat 22mm koopt anders past het niet.
                Ik heb ze toevallig deze week ‘uitgeprobeerd’ op mijn 245/45-18 banden. Ze lagen er supersnel om en ze zitten als gegoten. Ook een stukje meegereden en het loopt nergens aan.
                Je hebt de maat 215 nodig. Kijk maar eens op
                http://www.sneeuwkettingen.com/zoek-1zoek_2245_345_418_5f6d0f959-a4f5-4e70-a839-59d753cd185b.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
                Dus de Maggi Trak Auto 215.

                #18016190
                Daanz
                  Lid sinds:
                  28 November 2012

                  Patrick, thx voor je hulp!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.