PROBLEEM Insignia , wagen aan de kant

Forumindex Forums Modellen Insignia PROBLEEM Insignia , wagen aan de kant

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259972
    MattVC
      Lid sinds:
      17 September 2011

      Hallo mede forumleden ,
      Daarnet mijn wagen bij de dealer nog gelukkig kunnen afzetten, helaas gesloten dus maandag kan ik pas langs.

      ik was nog maar net terug op de baan 5min , een 4km verder kwam er op men display ; service verreist
      waarop ik direkt niet meer kon optrekken ,lag toen in 3de versnelling aan 55km/km drukte men gaspedaal eens volledig in , en haalde de 70 niet meer , eens terug geschakeld , ook in 2de hetzelfde en dat ook in 1ste na het starten , geen vermogen meer.
      Heb men insignia nog enkele kms verder gereden aan een max snelheid van 50 en daar achtergelaten bij de dealer.

      Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? :???:

      #18166729
      PaulAstra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 August 2013

        Zonder een foutcode is er geen zinnig woord over te zeggen. Je zult dus moeten wachten tot maandag…

        #18166730
        MattVC
          Lid sinds:
          17 September 2011

          Inderdaad , jammer dat er enkel service verreist op het display staat , daar weten we niks mee.
          IK denk meer dat het een verstopping is van 1 of andere filter. vandaar mss het vermogen verlies.
          Zal wel moeten afwachten tot maandag.

          #18166731
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            kan zijn dat er een turbo slang gescheurt is, dat komt nog wel eens voor

            #18166732
            PaulAstra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 August 2013

              Het vermogensverlies wat je ervaart dat is het gevolg van de storing. De motor gaat in noodloop en beperkt daarmee het vermogen van de motor om eventuele gevolgschade te beperken.

              #18166733
              MattVC
                Lid sinds:
                17 September 2011

                De massadebietregelaar zou het wel eens kunnen zijn , dit is wat een kennis mij liet weten die ne hetzelfde probleem had. Maandag zal ik het wel weten he. Zal de oplossing hier op posten

                #18166734
                MattVC
                  Lid sinds:
                  17 September 2011

                  zou dit er iets met te maken hebben ? ” plotseling vermogensverlies “

                  http://www.autoblog.nl/nieuws/opel-roept-insignia-terug-om-kalibreerfout-motorsoftware-60568″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                  #18166735
                  calibra-power
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Waarschijnlijk heeft het te maken met je roetfilter.
                    Hier zijn heel veel problemen mee. Als de auto detecteerd dat deze vol zit dan kan ie in noodloop gaan.
                    Hij zou deze dan leeg moeten gaan “stoken” (regenereren) maar dit gaat niet altijd goed. Daar is ook een software update voor gekomen.
                    Drama met die dingen. Ik denk dat ik hem compleet laat verwijderen. Wordt ie zuiniger van en de auto trekt beter.
                    Heb alleen nog niet gevraagd wat dat dan in zou houden voor de APK keuring.

                    #18166728
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Nog nieuws?

                      #18166736
                      MattVC
                        Lid sinds:
                        17 September 2011

                        Laten uitlezen , roetfilter verstopt en druksensor vervangen
                        Verder nog updates uitgevoerd :).

                        Alles terug inorde :D

                        #18166737
                        NelisZ20LER
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 March 2011

                          Mooi zo! :thumb

                          #18166738
                          Nick-GSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            mooi dat het opgelost is

                            #18166739
                            Patrick71
                              Lid sinds:
                              6 February 2012

                              Ik zou nog niet gaan lachen, bereid je maar voor dat dit vaker gaat voorkomen. En dan maar hopen dat je niet in de bergen rijdt. Ook ik rij in een 160pk dioesel, dan van maart 2012. Nu 49000km en al 5x (!) de noodloop vanwege een verstopt roetfilter. Ook ik heb al de nodige regenereer-sessies bij de dealer gehad alsmede software-updates. Morgen weer een keer een nieuwe druksensor. Lijkt allemaal opgelost maar vergeet het maar! Opel en/of de dealer weten het gewoon niet. En als dit alles is, wat een vervelende auto. Nooit meer een Insignia, nooit meer een Opel.

                              #18166740
                              alaintrines
                                Lid sinds:
                                8 July 2012

                                @Patrick71 wrote:

                                Ik zou nog niet gaan lachen, bereid je maar voor dat dit vaker gaat voorkomen. En dan maar hopen dat je niet in de bergen rijdt. Ook ik rij in een 160pk dioesel, dan van maart 2012. Nu 49000km en al 5x (!) de noodloop vanwege een verstopt roetfilter. Ook ik heb al de nodige regenereer-sessies bij de dealer gehad alsmede software-updates. Morgen weer een keer een nieuwe druksensor. Lijkt allemaal opgelost maar vergeet het maar! Opel en/of de dealer weten het gewoon niet. En als dit alles is, wat een vervelende auto. Nooit meer een Insignia, nooit meer een Opel.

                                Jammer dat jouw dealer het probleem niet kan oplossen, misschien het probleem eens opschalen naar importeur !!. :vertag

                                #18166741
                                calibra-power
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  Volgens mij is de terugroepactie die nu aan de gang is speciaal voor dit probleem.
                                  Problemen met de roetfilter is echt geen insignia probleem. Alle moderne diesels hebben er problemen mee.
                                  Lees maar bij Vw audi ford etc etc.

                                  Waarom laat je de roetfilter niet verwijderen? je krijgt meer vermogen en het verbruik wordt minder.

                                  #18166742
                                  Opeltje17
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 January 2012

                                    @calibra-power wrote:

                                    Volgens mij is de terugroepactie die nu aan de gang is speciaal voor dit probleem.
                                    Problemen met de roetfilter is echt geen insignia probleem. Alle moderne diesels hebben er problemen mee.
                                    Lees maar bij Vw audi ford etc etc.

                                    Waarom laat je de roetfilter niet verwijderen? je krijgt meer vermogen en het verbruik wordt minder.

                                    +1

                                    We hebben hier op de zaak al een aantal keer een fiat doblo gehad met ook telkens het zelfde probleem zelfs het roetfilter leeg gehaald maar bleef in noodloop gaan, deze uit laten programmeren evenals de EGR rijdt nu alweer 9 maanden probleemloos rond.

                                    Weet niet of het mogelijk om hem uit te programmeren bij een insignia maar is zeker het proberen waard, is namelijk erg jammer om op deze manier je vertrouwen te verliezen in opel.

                                    #18166743
                                    welderke
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      22 August 2013

                                      Hallo,

                                      weet iemand waar zich de egr klep van de insignia zich bevind?
                                      en er eventueel een foto van heeft? zou me echt opweg helpen om hem eens goed te poetsen :)

                                      Alvast bedankt!

                                      #18166744
                                      nicocorsa
                                        Lid sinds:
                                        6 June 2006

                                        hallo beste roetfilter problemen kunnen van veel dingen komen

                                        ten eerste motor niet op temp krijgen . je kan dan mss wel 80 km per dag doen maar als je hem elke 20 km stil legt . heeft hij de kans niet voor zelf regeneratie .

                                        injector’s die niet 100% na behoren werken . kan te maken hebben met de type brandstoffen dat er getankt wordt .

                                        egrklep die beetje blijft open staan .

                                        turbo lekkage intercooler turbo darmen inlaat .

                                        dit alles zorgt voor een verhoogde roetvorming .

                                        wat ik aanraad aan mijn klanten probeer altijd rond de 200rpm te rijden motor heeft dat liever . temp motor wordt sneller gehaald +uitlaat temp ligt hoger als 1500-1800rpm . klinkt mss allemaal beetje muggenziften . maar werkt wel in de meeste omstandigheden .

                                        er zijn insignia’s terug geroepen . met roetfilter problemen . dit heeft te maken met motor software . die er voor kon zorgen dat er dat de roetfilter verbranden . en dus wss ook zal verstoppen . waarbij je fouten krijgt op roetfilter of verstoppingen .

                                        hopelijk helpt jullie dit wat verder .

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.