Slecht functionerende climatronic ( EINDELIJK OPGELOST !! )

Forumindex Forums Modellen Insignia Slecht functionerende climatronic ( EINDELIJK OPGELOST !! )

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 76 tot 99 (van in totaal 99)
  • Auteur
    Berichten
  • #17879350
    Insignia_fan
      Lid sinds:
      1 October 2011

      @El Warrior wrote:

      Ik zit op dit moment bij de Opel dealer OPC Oosterhout, voor dit probleem. Er is wel degelijk een update hiervoor. Laat staan, hij wordt er op dit moment opgezet. Ben benieuwd of hij echt goed werkt, maar ik laat het jullie weten.

      Kan je niet even vragen welke versie je erop krijgt nu ?
      En misschien hoe je zelf dat versienummer kan zien ergens ?

      #17879351
      Admiral
        Lid sinds:
        19 January 2012

        Vanochtend mijn auto afgeleverd bij Bulters Nijmegen en een software-update laten uitvoeren. Diverse kleine rare mankementen zoals het volledig uit gaan van de navigatie en het geluidsysteem, regelmatige meldingen van het oliepeil (wat telkens dik in orde bleek) en de “bekende” klima-problemen. Nu moet ik zeggen zeer tevreden te zijn over de service aldaar en het lijkt dat de airco nu zijn werk goed doet. Wel werd me nog verteld dat ik binnenkort een oproep kon verwachten voor een nieuwe update. Deze schijnt eind augustus beschikbaar te zijn al vertelde de receptioniste dat ook zij soms geen hoogte krijgt van de fabriek omtrent de vrijgeef-datum van nieuwe software.
        Verder dik tevreden over de auto en ik hoop dan ook dat de problemen nu opgelost zijn.

        #17879352
        El Warrior
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2004

          Hallo insignia rijders. Ik kan officieel mededelen dat hij serieus zijn werk doet. Ik heb vanmiddag in de zon gereden met mijn climate control op 20 graden en een buitentemp van 24 graden. Thermometer in de auto gelegd en gaf 19,8 graden aan. Hij werkt eindelijk naar behoren. De update heet iets van: “update interieur” en is vorige week dinsdag bij mijn dealer verschenen. Lijkt me sterk dat er nog dealers zijn die deze niet hebben.

          De dealers zullen het wel druk krijgen met insignia’s die langs komen nu. :jerry

          #17879353
          Reneh
            Lid sinds:
            16 October 2011

            Morgen gaat mijn Insignia met een niet goed werkende climate control naar de dealer voor de nieuwste update. Ik ben benieuwd of het gaat werken. Laat de zon maar komen.

            #17879354
            TBN
              Lid sinds:
              17 May 2012

              Koeling werkt nu redelijk, comfortabel is het nog niet. Veel koude tocht in de auto.
              ’s Morgens bij lage temperaturen gaat de koeling ook al vroeg aan. Dan weer te snel te koud in de auto. Zal mij benieuwen hoe dit in de winter gaat.

              #17879355
              swiepjes
                Lid sinds:
                21 May 2012

                Zojuist bij Opel Wormerveer geweest voor de airco. Drie weken geleden bij Opel Amsterdam Westpoort geweest, en hebben mij erg slecht geholpen. “gebruiksfout”. Jahoor, erg lastig om de knop Auto in te drukken met 19 graden…

                Anyhow, in Frankrijk dus met de knop op 16-17 moeten rijden, maar de echte koude lucht ontbreekt gewoon. Enkel het eerste kwartier na het starten van de auto. Dan is ‘ie echt goed koud.

                Vandaag hebben ze in Wormerveer dus een update uitgevoerd, waarschijnlijk dezelfde als hier meerdere malen besproken. Afwachten hoe en wat. In ieder geval kwam er zelfs koele lucht uit bij 22, dit heb ik nog niet eerder gehad. Hopelijk is het nu opgelost.

                #17879356
                opel.sergio
                  Lid sinds:
                  19 December 2011

                  Hij werkt echt, zit in spanje met 44 graden en de airco op 20 en hij koelt perfect. Twee weken geleden update laten doen in spanje.
                  G Sergio

                  #17879357
                  Opel-Michel
                    Lid sinds:
                    1 July 2012

                    :thumb :thumb Hij doet het nu goed de climatronic.
                    Gisteren de up-date gehad bij mijn opel dealer en hij koelt nu ook bij 20 graden.

                    Volgens mijn dealer heeft Opel nu de up-date vrijgegeven. ;) ;)

                    #17879358
                    DvB
                      Lid sinds:
                      20 August 2012

                      Op 9 augustus weer bij de dealer geweest…. en jawel, de airco werkt weer. Ik kreeg weer een aparte update voor de airco.
                      Wat wel weer frapant was dat er tegelijk met mij een andere Insignia gebracht werd, met exact hetzelfde probleem.
                      De service van de dealer is best OK, maar de kennis is en vooral communicatie van Opel is bedroevend.

                      Ik ben ik totaal 3 keer terug geweest en elke keer zou het probleem verholpen moeten zijn. Maar niks was minder waar. In plaats van te zeggen dat er een (software) probleem is, sturen ze je weg met een vaag verhaal dat de airco klot op de stand ‘low’ en het dus moet doen. Toen ik melde over het forum en dat het een bekend probleem, waren ze bij de dealer iets meer geneigd om er naar te kijken.

                      Het is niet de beste airco die ik ooit heb gehad. Met een gezin in de auto heeft de airco erg veel moeite om te koelen en de juiste temp te houden.
                      Maar goed, probleem verholpen en het is weer aangenaam in de auto. :thumb

                      #17879359
                      Insignia_fan
                        Lid sinds:
                        1 October 2011

                        Van de week met deze hoge temperaturen maar eens een thermometer in de auto gelegd, met de airco op 19 graden word het in de auto meer dan 31 graden. Vanmiddag maar weer ens even terug naar de dealer voor een software update.

                        #17879360
                        Melgi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 July 2011

                          Gisteren mijn auto opgehaald bij de dealer. Ze hebben drie zaken gedaan:
                          – nieuwste motormanagement software geïnstalleerd
                          – uitlijnen
                          – software update van de airco. Ik had er niet eerder opgelet, maar bij mij blies de airco bij 18 graden hard en heel koude lucht en bij 19 graden zacht en warmere lucht. Nu is de overgang tussen 18 en 19 graden veel geleidelijker en aangenaam. De software update doet zo op het eerste gezicht dus perfect zijn werk!

                          Sent using Tapatalk HD

                          #17879361
                          Patrick71
                            Lid sinds:
                            6 February 2012

                            Vlak voor de vakantie de clima-update laten uitvoeren. Daarna Spanje met hoge temperaturen en………….. de climatronic doet zijn werk nu perfect.

                            #17879362
                            Michael01
                              Lid sinds:
                              3 January 2012

                              Update nummer zoveel::::

                              Zucht, zucht. Donderdag jl auto naar garage, in de vakantie veel hinder gehad van de niet goed functionerende climatronic. Elke keer op low zetten en een beetje spelen met de snelheid van de blower. Maar na alle berichten van de andere forum gebruikers met volle moed naar de garage.

                              Auto heeft alle updates weer gehad en het zou moeten werken. Nou niet dus !!!..

                              Kenmerken: Climatronic reageert wel beter op schaduw en zon, MAAR het blijft veel te warm in de auto en er komt onvoldoende volume stroom aan koude lucht uit de ventilatiekanalen.

                              Voorbeeld: Buiten 22 graden (bewolkt) instelling climatronic: 19 graden. Temperatuur in de auto::: 28 graden…
                              Zo zijn er meerdere voorbeelden.

                              Maandag Opel Nederland gebeld. Ik ben er helemaal klaar mee. Gemeld dat ze de auto maar ophalen en dat ze de auto naar de t.d. van Opel brengen en niet eerder terug brengen voor hij gereed is. En dat Opel Nederland een vervangende auto mag inzetten.

                              Nou zo werkt het volgens Opel dus niet. Ik heb aangegeven dat er heel snel wat moet gebeuren, anders ga ik een advocaat in handen nemen.

                              Binnen een uur word ik gebeld door de dealer, Insignia moet naar de garage en krijg tijdelijk een Zafira mee. ( De dealer doet echt zijn best en ik kan me voorstellen dat de dealer hier ook niet blij mee is ). Auto naar de dealer gebracht. Samen met de chef werkplaats een tijdje in de auto alles bekeken en wat geprobeerd.

                              Ik de Zafira mee. Wat een verademing. De climatronic op 19 graden auto gezet. Buiten 21 graden bewolkt. Na een kwartier de instelling maar op 20 graden gezet. Brrr, had het gewoon koud !! Opel je kan het dus wel !!!!!!!

                              Doorgegeven aan dealer en Opel Nederland wat het verschil is met de Zafira en de Insignia. En dat het probleem is opgelost als de Insignia climatronic net zo functioneerd als de Zafira.

                              Als ik meer weet dan laat ik weer van mij horen.

                              Ps. Heb je ook problemen met de climatronic, hou een dossier bij. Mijne is inmiddels 6 kantjes, en heel wat mailtjes…

                              #17879363
                              Insignia_fan
                                Lid sinds:
                                1 October 2011

                                Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn airco, na een aantal updates, de laatste vorige week, is het nog altijd niet goed. Net wat jij beschrijft, de airco op 19 en in de auto word het dan gewoon 27 graden, gemeten met een losse digitale thermometer. Ik heb de zaak ook bij opel aangekaart, net zoals het turbogat probleem waar ik maar niet vanaf kom ondanks diverse updates van de software.

                                Ik zou andere insignia gebruikers willen vragen om ens een thermometer in de auto te leggen en te kijken hoe warm het nu echt word in je auto met de airco aan.

                                #17879364
                                Michael01
                                  Lid sinds:
                                  3 January 2012

                                  Update nummer zoveer !!!!

                                  Ik sta op het punt de hoop op te geven. Mijn auto heeft net een week in de garage gestaan, en natuurlijk werkt de climatronic nog steeds niet goed. Ben er helemaal mee aan.

                                  Vandaag ben ik weer door Opel Nederland gebeld. Ik heb ook aangegeven dat het gewoon nog niet goed is, en dat men het moet oplossen. Auto heeft denk ik al 15 tot 20 keer bij de garage gestaan.

                                  Een reactie van de medewerker van Opel Nederland was: Ik weet niet of ze in Duitsland wel gaan schrijven aan nieuwe software als de afwijking ongeveer 5 a 6 graden is. Tweede opmerking was dat ik de blower hoger kon zetten.

                                  Mijn reactie: Dan kan Opel Nederland mij een hoop geld terug gaan geven, ik koop een auto met climatronic en krijg een hand bediende airco. Ik heb dus te veel betaald. !!! Toen was het even stil aan de andere kant.

                                  De leenauto een nieuwe Zafira had een perfect functionerende climatronic. Reactie van Opel, ja maar het is een heel ander systeem. Nou maakt me niets uit denk ik bij mezelf. Climatronic is Climatronic. Als ik 20 graden instel moet het geen 27 a 28 graden worden in de auto…

                                  Of ik ga starten met advocaten en de media op zoeken, of ik ga een nieuw topic openen en daar verzoeken aan alle probleem gevallen mij de kentekens, type te mailen. Er moet gewoon een productiefout zijn geweest.

                                  Ik denk nog even na.

                                  Iedereen die van mening is dat de climatronic niet goed functioneerd neem contact op met Opel Nederland. Tel: 0800-1410 en geef je klacht door. Samen staan we sterk !!!!

                                  #17879277
                                  gerritje64
                                    Lid sinds:
                                    28 August 2012

                                    Misschien lullig, maar goed te horen dat wij niet de enige zijn met deze klacht. En ja zoals jij het omschrijft is het precies. Auto gisteren weer naar de garage gebracht, dus ben benieuwd. Wel blij te lezen dat Opel het probleem herkend, nu nog de oplossing als deze maar niet te lang op zich laat wachten, anders is auto straks versleten en heb je al die tijd met slecht werkende ECC gereden. Hebben auto nu bijna een jaar en staat nu al voor de zoveelste keer in de garage. Eerst 2x andere software problemen en nu weer het ECC systeem (wat op deze manier werkt wel een doodgewone ordinaire airco lijkt). Wij hebben 4 verschillende Vectra ’s gehad allemaal met ECC systeem, nog nooit geen problemen mee gehad werkte altijd perfect. Voor de beste auto ooit gemaakt moet er toch ook een oplossing zijn. :???:

                                    #17879365
                                    Michael01
                                      Lid sinds:
                                      3 January 2012

                                      Update:

                                      Hieronder een ontvangen mail van Opel Nederland. We blijven wachten. ZUCHT !!!
                                      Nu het kouder is heb je geen last van een climatronic die te warm is.

                                      Geachte heer,
                                      In verband met uw dossier over de ECC in uw Opel Insignia informeren wij u als volgt.

                                      Op dit moment wordt onderzocht of de werking van de ECC van uw Opel Insignia wederom een aanpassing in de software behoeft. Hiervoor wordt door een externe partij onderzoek gedaan bij een identieke Opel Insignia. Wij zullen u nader informeren zodra uit dit onderzoek een advies of oordeel is gekomen.

                                      Het spijt ons dat de behandeling van uw dossier langer duurt dan u normaal gesproken van ons gewend mag zijn.

                                      Met vriendelijke groet,
                                      GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.

                                      #17879366
                                      Michael01
                                        Lid sinds:
                                        3 January 2012

                                        Hier zijn we weer… Na lange stilte en een lange koude winter waarbij de Insignia snel besloeg is het eindelijk weer lente.

                                        En ja hoor, Climatronic werkt nog steeds niet naar behoren. Ondertussen wel twee maal contact gehad met Opel Nederland en men heeft mij per mail het volgende gemaild.


                                        Geachte heer,

                                        Naar aanleiding van uw ervaring over de werking van het elektronisch klimaatregelsysteem van uw Opel hebben wij uitgebreid onderzoek gedaan in samenwerking met uw Opel dealer Merel te Alkmaar en onze technische afdeling. Graag willen wij u over het volgende informeren.

                                        Dit elektronisch klimaatregelsysteem meet de temperatuur in en buiten uw Opel en vergelijkt die met de gewenste temperatuur. Daarvoor zijn er in uw Opel temperatuur-, zonlicht- en luchtvochtigheidsensoren ingebouwd. Deze sensoren geven de informatie door aan de regeleenheid die vervolgens de verwarming en airconditioning bedient. Door middel van luchtstromen wordt het interieur op de gewenste temperatuur gebracht.

                                        Op de voorruit, ter hoogte van de binnenspiegel, is een vochtigheidssensor gemonteerd. Deze meet de luchtvochtigheid en temperatuur en op basis van deze gegevens wordt de luchtstroom langs de voorruit geleid om beslaan te voorkomen.

                                        Uw Opel dealer heeft het elektronisch klimaatregelsysteem met behulp van speciale Opel diagnose apparatuur op de juiste werking getest en daarbij zijn geen storingen en/of afwijkingen aan het systeem vastgesteld. De manier waarop wij als mensen een temperatuur ervaren kan afwijken van de werkelijke temperatuur. De snelheid waarmee de lucht zich verplaatst, eventuele zonnestralen en de luchtvochtigheid bepalen de gevoelstemperatuur.

                                        Het elektronisch klimaatregelsysteem van uw Opel houdt in zekere mate rekening met het fenomeen gevoelstemperatuur. Dit verklaart waarom met een thermometer gemeten temperaturen kunnen afwijken van de ingestelde temperatuur. Daarnaast ervaart niet ieder mens de gevoelstemperatuur op dezelfde wijze. In de meest voorkomende weersituaties wordt de automatische modus van het klimaatregelsysteem met een ingestelde temperatuur van rond de 22 graden als optimaal comfortabel ervaren.

                                        Mocht u de volledig automatische modus onder specifieke weersomstandigheden niet als prettig ervaren dan adviseren wij u de luchtstroom en/of temperatuur handmatig in te stellen. De instellingen worden opgeslagen in het geheugen van de sleutel waarmee u uw auto afsluit. De volgende keer dat u deze sleutel gebruikt, worden uw voorkeurinstellingen ingelezen in het klimaatregelsysteem. U hoeft dus niet iedere keer de instellingen opnieuw in te stellen.

                                        Mocht u naar aanleiding van deze email nog vragen hebben adviseren wij u contact op te nemen met Ton Rodenburg, Servicemanager bij uw Opel dealer Merel te Almaar.

                                        Wij vertrouwen u met deze informatie van dienst te zijn en spreken de wens uit dat onze uitleg en aanwijzingen behulpzaam voor u zijn om tot een prettig klimaat te komen in uw Opel.

                                        Met vriendelijke groet,
                                        GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.



                                        Dit slaat echt helemaal nergens op. En als je dan eens logisch nadenkt en merkt dat er nog NOOIT buiten de garage met een echte dag situatie gemeten is en dat de sensoren nog nooit vergvangen zijn en dan dit antwoord.

                                        Ik direct gebeld met Opel ( 27-maart-2013 ) en mijn zaak komt bij de directeur van Opel en hij gaat mij antwoorden.

                                        Vandaag ( 15-04-2013 ) brief ontvangen van de directeur van Opel Nederland de heer Howkins.

                                        Hieronder de berichtgeving.



                                        Geachte heer,

                                        Via het management van de Opel klantenservice heb ik vernomen dat u ontevreden bent over de werking van de ECC van uw Opel Insignia.

                                        In samenwerking met uw Opel Dealer Merel te Alkmaar werden alle mogelijke stappen gezet vanuit Opel Nederland om dit systeem naar uw wensen af te stellen.

                                        Verder kan ik slechts verwijzen naar de e-mail die vanuit de Opel klantenservice aan u werd gezonden op 27 maart jongstleden, waarin de werking wordt uitgelegd. Op dit moment is uw Opel Insignia technisch gezien in orde bevonden.

                                        Voor de goede orde wil ik u nog graag informeren dat de leverancier van uw Opel Insignia, Opel dealer Merel te Alkmaar, het officiële aanspreekpunt is in dit soort gevallen.

                                        Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



                                        Dit gaat nergens meer over.

                                        1. Men heeft nooit in een praktijk situatie gemeten wat de sensoren doen. ( alleen maar binnen in de garage in de schaduw en met aangename tempraturen )
                                        2. Men heeft nooit enige sensor vervangen.
                                        3. Al meerdere malen aangegeven dat ik naar het technisch centrum wil komen om mijn Insignia te laten testen ( nooit reactie gehad )
                                        4. Hoe gaan we het doen als ik de auto ooit ga inruilen met een niet goed functionerende climatronic?
                                        5. Wie gaat nu voor kosten opdraaien?

                                        Vandaag was het lekker weer. Buiten 18 graden en climatetronic instelling 18 graden. Gemeten met een dubbele digitale meter 24 graden. En gefilmd met de telefoon.

                                        Beste Insignia rijders met dezelfde klacht. Dit mag gewoon niet gebeurden dat Opel zo makkelijk deze klacht wegschuift.

                                        Geef het aan als u dezelfde klacht heeft en dan wil ik graag dat u in een pm mij uw kenteken en naam, en type Insignia doorgeeft.

                                        Ik ga nu overleggen met mijn werkgever wat te doen.

                                        Groeten,

                                        Michael

                                        #17879367
                                        Michael01
                                          Lid sinds:
                                          3 January 2012

                                          UPDATE 26-08-2013

                                          PROBLEEM NA 20 MAANDEN EINDELIJK OPGELOST !!!!!!

                                          Het is een wonder.. Het probleem met de ECC is eindelijk opgelost. Begin juli zijn er technische mensen van Opel Nederland naar mijn dealer gekomen en hebben mijn Insignia een hele dag op de openbare weg getest.

                                          Via Opel Nederland voor de zomervakantie te horen gekregen dat de techneut dacht het probleem te kunnen verhelpen.

                                          Na de vakantie langs de dealer geweest en naast de hoofd software van de ECC is er ook een software voor de flow of dergelijke. Deze heeft een update ontvangen en nu werkt de ECC naar behoren.

                                          Instelling 20 graden automatisch en je merkt dat er veel koele lucht uit de ventilatiekanalen stroomt. Het is ook lekker behaaglijk in de auto.

                                          Mijn complimenten aan mijn contactpersoon bij Opel Nederland. Hij heeft mijn klacht altijd serieus genomen en bijgedragen aan oplossingen.

                                          :thumb :thumb

                                          #17879368
                                          Insignia_fan
                                            Lid sinds:
                                            1 October 2011

                                            Hier heb ik ook wel zin in, mijn airco vind ik nog lang niet in orde.
                                            Zouden alle dealers nu die update hebben ?
                                            En naar welke update kan ik vragen bij mijn dealer ?

                                            #17879369
                                            stefanDTI
                                              Lid sinds:
                                              10 May 2007

                                              Wat een verhaal zeg , maar de aanhouder wint king:

                                              #17879370
                                              NelisZ20LER
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                20 March 2011

                                                @ Michael01: Mooi dat het is opgelost! :thumb

                                                #17879371
                                                Nick-GSI
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  mooi dat het opgelost is nu

                                                  #17879372
                                                  juruca
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    16 January 2005

                                                    @Michael01:

                                                    Zou je nog eens willen informeren wat ze nu precies hebben gedaan want er zijn meer mensen met dit probleem.

                                                    Dan wordt het voor de forum leden ook duidelijk wat ze moeten zeggen!

                                                    Thx :thumb

                                                  24 berichten aan het bekijken - 76 tot 99 (van in totaal 99)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.