Problemen met Insignia Ecoflex 1.4

Forumindex Forums Modellen Insignia Problemen met Insignia Ecoflex 1.4

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239479
    huibscholte
      Lid sinds:
      28 March 2012

      Ik ben sinds december in het bezit van een insignia 1.4 Turbo Ecoflex
      Mijn ervaringen zijn tot op heden niet goed. Omdat ik tegen enkele opvallende zaken aanloop post ik hier mijn klachten en irritaties. Ik ben vooral nieuwsgierig of andere gebruikers tegen dezelfde problemen aanlopen.

      Klachten:
      1. De auto geeft regelmatig (zeker elke dag een keer) een zachte gordelpiep, terwijl ik mijn gordel om heb. Piepen stopt pas als ik de auto stop, op slot doe, en opnieuw start. Dealer geeft aan dat dit een bekend probleem is maar dat ze het niet kunnen verhelpen.
      2. Climate Control is met 18 graden ijskoud, en met 19 graden erg heet. Naar de garage gebracht (motorhuis leiden), na een week weer opgehaald met resultaat: 14 (min) ijskoud, 15 warm. Zit de hele dag te draaien aan de temperatuurknop.
      3. Na drie weken was mijn dynamo kapot. Auto heeft vervolgens een maand (!) bij de dealer gestaan voordat de dynamo werd vervangen.
      4. Al een paar keer error gehad dat Navigatie SD kaart niet wordt herkend, terwijl de kaart er in zit.

      Irritaties:
      1. Je kan je navigatie NIET instellen tijdens het rijden. Hiervoor moet je langs de kant van de weg gaan staan en het adres invoeren. Dat geldt ook als er een passagier naast je zit. Vroeger waren systemen nog aan te passen, maar sinds eind 2012 en bij Navi 900 niet meer. Twee dealers en zelfs een bevriende autohacker naar laten kijken, maar zonder resultaat. Geldt ook voor overige instellingen in het menu. Voor mij als zakelijk rijder die veel op pad is is dit zeer irritant.
      2. Waarschijnlijk niet voor veel mensen relevant, maar het het systeem kan niet meer dan 1000 telefoonnummers aan. Maakt de carkit voor mij onbruikbaar omdat ik door mijn werk meer dan 1000 nummers heb.
      3. Twee dealers (eef en huub r’dam en motorhuis leiden) gaan ongeïnteresseerd met deze problemen om. Auto heeft al drie keer bij de garage gestaan, en los van een nieuwe dynamo heb ik nog steeds problemen.

      Conclusie:
      Aan alle potentiële kopers: als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik niet voor deze auto gaan. Hij ziet er mooi uit, maar daar houd het mee op.

      #17898447
      Michael01
        Lid sinds:
        3 January 2012

        Op punt 3 en 4 van de klachten na heb ik dezelfde problemen. Ik hoop dat andere Insignia bestuurders met dezelfde problemen zich melden. Betreffende de irritaties heb ik geen hinder van punt 1, wel van punt 2, heb al nummers moeten schrappen uit mijn telefoon.

        Iedereen met dezelfde klachten, irritaties meldt dit a.u.b. Samen sta je veel sterker.

        #17898448
        O.Z racing
          Lid sinds:
          27 February 2011

          als het goed is,is er een software update voor je climate control probleem..ik heb er vandaag eentje geprogrammeerd met de nieuwe software.
          voor je gordel piep moet je ff geduld hebben denk ik,als het probleem bekent is bij opel dan word er naar een oplossing gezocht bij de fabriek.het duurt meestal even voordat er nieuwe software of een andere oplossing voor is gevonden.je dynamo vind ik en beetje een lullig verhaal,je laat je klant toch geen maand wachten op een dynamo?! ze hadden ook even een dynamo van een showroom auto af kunnen halen.en daar later de nieuwe op kunnen zetten.
          voor de navigatiesystemen SD600/SD900 (SD cardreader fouten)….. 2012 modellen is een software update voor.

          en voor je laatste advies!! neem voor je volgende auto maar een volkswagen of audi….dan zie ik je wel weer op de VW Audi forums…haha
          die zijn hetzelfde of soms zelf erger..alle systemen worden door dezelfde fabrikanten geleverd en hebben dezelfde fouten of tekortkomingen…succes.

          #17898449
          Melgi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 July 2011

            @huibscholte wrote:

            Irritaties:
            1. Je kan je navigatie NIET instellen tijdens het rijden. Hiervoor moet je langs de kant van de weg gaan staan en het adres invoeren. Dat geldt ook als er een passagier naast je zit. Vroeger waren systemen nog aan te passen, maar sinds eind 2012 en bij Navi 900 niet meer. Twee dealers en zelfs een bevriende autohacker naar laten kijken, maar zonder resultaat. Geldt ook voor overige instellingen in het menu. Voor mij als zakelijk rijder die veel op pad is is dit zeer irritant.

            Adressen kun je ook via de voice control met je stem invoeren. Werkt indrukwekkend goed is wel zo veilig!

            #17898450
            Michael01
              Lid sinds:
              3 January 2012

              @O.Z racing wrote:

              als het goed is,is er een software update voor je climate control probleem..ik heb er vandaag eentje geprogrammeerd met de nieuwe software.
              voor je gordel piep moet je ff geduld hebben denk ik,als het probleem bekent is bij opel dan word er naar een oplossing gezocht bij de fabriek.het duurt meestal even voordat er nieuwe software of een andere oplossing voor is gevonden.je dynamo vind ik en beetje een lullig verhaal,je laat je klant toch geen maand wachten op een dynamo?! ze hadden ook even een dynamo van een showroom auto af kunnen halen.en daar later de nieuwe op kunnen zetten.
              voor de navigatiesystemen SD600/SD900 (SD cardreader fouten)….. 2012 modellen is een software update voor.

              en voor je laatste advies!! neem voor je volgende auto maar een volkswagen of audi….dan zie ik je wel weer op de VW Audi forums…haha
              die zijn hetzelfde of soms zelf erger..alle systemen worden door dezelfde fabrikanten geleverd en hebben dezelfde fouten of tekortkomingen…succes.

              Beste,

              Ik heb nu twee maal een software update gehad. De meest recente was maandag jl. Vandaag met klanten naar Belgie geweest en het is gewoon niet te geloven, het is nog steeds drama met de climatronic. In Belgie was het buiten 15 graden en binnen in de auto bijna 28 graden. Moest de airco op 15 zetten en dan nog is het te heet in de auto…. Low gaat ff te ver want dan komt er veel te veel koude liucht. MORGEN WEER NAAR DE DELAER!!!!!! Baal er nu wel van.

              #17898451
              gerritje64
                Lid sinds:
                28 August 2012

                Hoi, wij hebben ook vanaf december een 1.4 turbo ecoflex, is reeds 2x naar garage geweest voor update software, kregen telkens melding van dringend service beurt nodig, tevens parkeersensoren en cruisecontrol van slag af. Nu ook problemen met de airco inderdaad zelfde verhaal 18gr. steenkoud en op 19 gr. loopt temp steeds verder op. Auto vandaag naar garage gebracht ben benieuwd of ze het kunnen oplossen. Voorheen een vectra gehad met ECC erin en deze werkte altijd perfect! Is probleem bij jou reeds opgelost met die temp of nog steeds niet? Zou er gewoon mee terug blijven gaan want dit is niet normaal. Als je de temp op 19 graden zet meoet het géén 28 gr. worden in je auto. Wij merkte het eigenlijk al in decembet met regenachtig weer, normaal ECC aan en nooit geen ruiten met condens erop nu met de Insinia direct al dat we zeiden, was bij de vectra beter! Nou hoop dat onze garage het probleem kan vinden en kan oplossen we wachten het af. :fy1

                #17898452
                huibscholte
                  Lid sinds:
                  28 March 2012

                  Vorige maand is bij mij de nieuwste software geïnstalleerd, die volgens gen motors speciaal was geschreven om dit probleem op te lossen: en de problemen zijn inderdaad verholpen! CC weer op normale temperatuur, ook bij de warme dagen van twee weken terug.
                  Het duurde even maar dan heb je ook wat :shock:

                  #17898453
                  Insignia_fan
                    Lid sinds:
                    1 October 2011

                    @huibscholte wrote:

                    Vorige maand is bij mij de nieuwste software geïnstalleerd, die volgens gen motors speciaal was geschreven om dit probleem op te lossen: en de problemen zijn inderdaad verholpen! CC weer op normale temperatuur, ook bij de warme dagen van twee weken terug.
                    Het duurde even maar dan heb je ook wat :shock:

                    Heb je al eens een thermometer in de auto gelegd om de temperatuur te meten wat deze in werkelijkheid word tov de ingestelde temperatuur ?

                    #17898454
                    demonius abraxis
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 May 2012

                      Dat je de navi niet kan bedienen tijdens rijden is alleen maar veilig en bij andere nieuwe types is dat ook zo tegenwoordig.
                      Wat er eerder al aangegeven werd kun je met voice controle het wel bedienen, je kunt wel zeggen van dit is vervelend en bla bla bla maar das puur gewenning als je het eenmaal gebruikt wil je niet anders meer.

                      Omtrent dynamo is dat echt schandalig dat ze jou zo lang laten wachten tot er een reparatie plaats vindt en zou hier zeker melding van maken bij opel nederland.

                      De airco problemen is idd iets wat ik al vaker her en der gehoord heb van mensen die ook insignia rijden.

                      Zou gewoon eens al je puntjes waar je mee zit of bij de hogere bazen van de dealer legen en anders gewoon eens opel nederland en wellicht dat daar iets uit komt. (Of je nou prive rijdt of een leasebak zou ik dat doen)

                      #17898455
                      gerritje64
                        Lid sinds:
                        28 August 2012

                        Na nieuwe software hebben we vandaag weer thermometer in de auto gelegd en klopt nog steeds helemaal niets van, diepvriesstand is eruit gehaald, maar op 18 graden op autotmaat koelt hij nog steeds niet goed. Buitentemp was 22gr. CC op 18 gezet en de temp in de auto 24,9 gr. na 3 kwartier rijden, poeh, echt shit is dit!! :hmmz

                        #17898456
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Klinkt misschien stom, maar heb je het airco knopje ook wel aanstaan? ;) Want als je ‘m op automatisch hebt staan dan moet je alsnog de airco er bij aan zetten om ‘m volledig automatisch te hebben.

                          #17898457
                          gerritje64
                            Lid sinds:
                            28 August 2012

                            Ja de airco knop staat aan zo stom zijn we ook weer niet :sleeping rijden al jaren Opel en hebben 2 Vectra’s gehad met perfect werkend ECC systeem.

                            #17898458
                            Michael01
                              Lid sinds:
                              3 January 2012

                              @gerritje64 wrote:

                              Ja de airco knop staat aan zo stom zijn we ook weer niet :sleeping rijden al jaren Opel en hebben 2 Vectra’s gehad met perfect werkend ECC systeem.

                              Beste Gerritje,

                              Ik sta op het punt de hoop op te geven. In het andere forum staat al heel veel over de climatronic. Mijn auto heeft net een week in de garage gestaan, en natuurlijk ook bij mij werkt de climatronic niet goed. Ben er helemaal mee aan.

                              Vandaag ben ik weer door Opel Nederland gebeld. Ik heb ook aangegeven dat het gewoon nog niet goed is, en dat men het moet oplossen. Auto heeft denk ik al 15 tot 20 keer bij de garage gestaan.

                              Een reactie van de medewerker van Opel Nederland was: Ik weet niet of ze in Duitsland wel gaan schrijven aan nieuwe software als de afwijking ongeveer 5 a 6 graden is. Tweede opmerking was dat ik de blower hoger kon zetten.

                              Mijn reactie: Dan kan Opel Nederland mij een hoop geld terug gaan geven, ik koop een auto met climatronic en krijg een hand bediende airco. |Ik heb dus te veel betaald. !!! Toen was het even stil aan de andere kant.

                              Of ik ga starten met advocaten en de media op zoeken, of ik ga een nieuw topic openen en daar verzoeken aan alle probleem gevallen mij de kentekens, type te mailen. Er moet gewoon een productiefout zijn geweest.

                              Ik denk nog even na.

                              #17898459
                              DvB
                                Lid sinds:
                                20 August 2012

                                @huibscholte wrote:

                                Ik ben sinds december in het bezit van een insignia 1.4 Turbo Ecoflex
                                Mijn ervaringen zijn tot op heden niet goed. Omdat ik tegen enkele opvallende zaken aanloop post ik hier mijn klachten en irritaties. Ik ben vooral nieuwsgierig of andere gebruikers tegen dezelfde problemen aanlopen.

                                Klachten:
                                1. De auto geeft regelmatig (zeker elke dag een keer) een zachte gordelpiep, terwijl ik mijn gordel om heb. Piepen stopt pas als ik de auto stop, op slot doe, en opnieuw start. Dealer geeft aan dat dit een bekend probleem is maar dat ze het niet kunnen verhelpen.
                                2. Climate Control is met 18 graden ijskoud, en met 19 graden erg heet. Naar de garage gebracht (motorhuis leiden), na een week weer opgehaald met resultaat: 14 (min) ijskoud, 15 warm. Zit de hele dag te draaien aan de temperatuurknop.
                                3. Na drie weken was mijn dynamo kapot. Auto heeft vervolgens een maand (!) bij de dealer gestaan voordat de dynamo werd vervangen.
                                4. Al een paar keer error gehad dat Navigatie SD kaart niet wordt herkend, terwijl de kaart er in zit.

                                Irritaties:
                                1. Je kan je navigatie NIET instellen tijdens het rijden. Hiervoor moet je langs de kant van de weg gaan staan en het adres invoeren. Dat geldt ook als er een passagier naast je zit. Vroeger waren systemen nog aan te passen, maar sinds eind 2012 en bij Navi 900 niet meer. Twee dealers en zelfs een bevriende autohacker naar laten kijken, maar zonder resultaat. Geldt ook voor overige instellingen in het menu. Voor mij als zakelijk rijder die veel op pad is is dit zeer irritant.
                                2. Waarschijnlijk niet voor veel mensen relevant, maar het het systeem kan niet meer dan 1000 telefoonnummers aan. Maakt de carkit voor mij onbruikbaar omdat ik door mijn werk meer dan 1000 nummers heb.
                                3. Twee dealers (eef en huub r’dam en motorhuis leiden) gaan ongeïnteresseerd met deze problemen om. Auto heeft al drie keer bij de garage gestaan, en los van een nieuwe dynamo heb ik nog steeds problemen.

                                Conclusie:
                                Aan alle potentiële kopers: als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik niet voor deze auto gaan. Hij ziet er mooi uit, maar daar houd het mee op.

                                Ik heb ook die ”piep”. Lijkt erop dat als ik de deur open heb, de motor start en dan pas de deur dicht doe, de auto denkt dat de deur nog open is?! (beeldschermpje geeft overigens ver niets aan. Stoppem, motor uit, opslot, open… en dan weer starten pfff piepje weg! Omslachtig, maar dat is de enige manier om het te stoppen.
                                Wat trouwens ook bijzonder irritant is, is dat als je de sleutel in het contact laat zitten en de deur open doet/laat, de auto maar blijft piepen. Dus niet 1 minuut ofzo, maar volgens mij totdat de accu leeg is ofzo.

                                Die climatronic problemen heb ik ook gehad (zie ander topic), maar is inmiddels opgelost. Ik heb nog niet met een thermometer gemeten, maar het wel comfortabel in de auto. Al moet ik wel zeggen dat als we met 5 mensen in de auto zitten, de climatronic er hard aan moet trekken. Kortom, het is niet de beste airco.

                                Ik heb een korte poging gedaan om met spraak herkenning te werken, maar het lukte niet meteen. Dus daarna niet meer geprobeerd. Mischien moet ik dat toch wer eens doen. Maar het is en blijft wel irritant dat je geen adres kan invoeren tijdens het rijden.

                                Dat Opeldealers niet ongeinteresseerd zijn is ook mij opgevallen. Of ze willen niet, of ze kunnen niet. Maar feit blijft dat als je zegt dat het airco probleem een bekend probleem is, de dealers je aanstaren en net doen aslof jij een uniek geval bent. Toevallig stond er voor mij ook eenzelfde Insignia met exact dezelfde problemen. Ik heb tegen die bestruurde gezegd dat hij even op het Opel forum moest kijken.
                                Ook stuurt de dealer je weg met halve oplossingen, d.w.z. software update en doei. Zonder enige vorm van controle achteraf. En natuurlijk het feit dat Opel niet in staat is om goede software aan te leveren.

                                Kortom, nog niet de beste auto die ze ooit hebben gemaakt!

                                #17898460
                                Patrick71
                                  Lid sinds:
                                  6 February 2012

                                  Bij mijn Insignia (2.0 CDTI 160pk Cosmo maart 2012 zijn de problemen met de Climatronic verholpen na een update eind juli. Ook ik heb 2x ‘stil’ gestaan bij het bericht ‘dringend service nodig’. Oorzaak was een melding van een vol roetfilter, was een software-fout. Is maandag verholpen door een software-update. Gordelpiep heb ik ook wel eens.

                                  #17898461
                                  arjontje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 March 2006

                                    @DvB wrote:

                                    @huibscholte wrote:

                                    *knip*

                                    *knip*
                                    Wat trouwens ook bijzonder irritant is, is dat als je de sleutel in het contact laat zitten en de deur open doet/laat, de auto maar blijft piepen. Dus niet 1 minuut ofzo, maar volgens mij totdat de accu leeg is ofzo.

                                    *knip*

                                    Dat hebben alle opels, dat als de sleutel er nog in zit er een piep klinkt.
                                    of auto op contact of sleutel er uit halen.

                                    Ik zelf zie het probleem er niet in.

                                    #17898462
                                    acor
                                      Lid sinds:
                                      12 April 2011

                                      Het blijven piepen met de sleutels nog in het contact is standaard op veel wagens en kwam er omdat veel mensen hun sleutels in het contact lieten zitten als ze de wagen verlaten. Zo werd een wagen stelen wel heel makkelijk. Net zoals het alarm op bijna alle automerken als je de motor aflegt en de lichten niet uitschakelt.

                                      Het niet kunnen bedienen van de gps tijdens het rijden is ook zo’n veiligheidssnufje. Zelfs mijn ‘gewone’ gps weigert om bediend te worden tijdens het rijden en geeft een waarschuwing weer: ‘Geen bediening tijdens het rijden, plaats u eerst veilig aan de kant van de weg’ of iets in die aard.

                                      #17898446
                                      THE Mask
                                        Lid sinds:
                                        16 July 2012

                                        Hallo Mensen wat lees ik toch een ellende allemaal, heb sinds half maart ook een Insignia 1.4T met inmiddels 12000 km maar gelukkig heb ik geen van die problemen, dus helaas kan ik jullie niet steunen.
                                        En wat betreft de irritatie dat je de navigatie via voice controle moet bedienen is een veiligheid kwestie, het is namelijk bij de wet verboden om je navigatie tijdens het rijden te bedienen.
                                        Tja ze bedenken daar wat in Denhaag.

                                        Succes met de strijd,
                                        The Mask

                                        #17898445
                                        insigniatuning
                                          Lid sinds:
                                          17 August 2012

                                          Beste Opel ooit gemaakt……………………..

                                          Hahahaha, dat is echt een lachertje……………

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.