Oscar Suijk

Aangemaakte reacties

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Navi & Systeem updates #18407637
    Oscar Suijk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 October 2019
      In reactie op: Navi & Systeem updates #18405544
      Oscar Suijk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 October 2019

        http://download.tomtom.com/OEM/PSA/MAP/PSA_map-eur_18.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE2.tar

        overigens is deze versie van april 2020. Is wel de laatste versie

        In reactie op: Navi & Systeem updates #18383989
        Oscar Suijk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 October 2019
          In reactie op: Navi & Systeem updates #18372068
          Oscar Suijk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 October 2019

            Weet iemand trouwens of er een lijst is met spraakcommando’s voor de Navi 5? Van mijn vorige auto (Ford Focus) was wel zo’n lijst beschikbaar.

            In reactie op: Navi & Systeem updates #18372040
            Oscar Suijk
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 October 2019

              [quote quote=18372025]

              Ik heb de originele Opel firmware gebruikt. Ben benieuwd wat ze bij de dealer dan moeten doen qua software. Dealer vertelde mij dat zij alles openzetten op auto’s die ze afleveren.

              Ben even langs de dealer gegaan. Als je het erover hebt, kijken ze alsof ze water zien branden. Ze weten het echt niet. Heb contact gehad met de Peugeot dealer of zij het zouden kunnen gezien het hetzelfde systeem is. Helaas niet. Normaal teken je daar een contract, die gaat naar de importeur en dan wordt aldaar het geactiveerd en kan je het in de auto activeren. Klopt ook wat je op de peugeot site leest, daar gaat het dus fout. Ik vermoed dat het probleem niet in de auto zit, maar bij de activatie bij Opel Connected Services. Klopt ook wel, omdat ik zie dat de auto verbinding maakt met PSA en ook antwoord krijgt, maar het niet geverifieerd krijgt.

              kastje…muur….

              Oscar heb je het inmiddels al opgelost? Ik eindelijk wel. Vandaag moest hij naar de dealer voor het stellen van de deur. Heb aangedrongen dat ze er nog eens naar zouden kijken omdat op de website nog steeds wacht op identificatie stond, ze hebben een case ingeschoten naar Opel Nederland. Vanmiddag zag ik opeens dat de status op de website veranderd was (naar wacht op activatie). Net activatie nogmaals geprobeerd en het werkt :good: Ik zou je dealer dus vragen een case in te schieten naar Opel, zodat ze de identificatie door kunnen zetten. Klopt ook wel dat ik wel kon zien dat de website met PSA website verbinding maakte, maar er niet doorkwam omdat Opel zijn zaakjes nog niet op orde had. Voor de andere, er zijn dus verschillende statussen op de Opel Connect website. Als je inlogt in je account zie je dat staan. Wacht op identificatie (waiting for association op de engelse website)–> Moet Opel Nederland oplossen. Van een Peugeot dealer begreep ik dat er bij hun een formulier ingevuld moet worden en daarmee wordt de identificatie afgerond worden. Opel heeft dit nog niet goed op orde, dus die moeten dit actief doen. De dealers hebben naar ik hoorde maar amper bijscholing gehad en die hebben geen idee wat er moet gebeuren, dus daar kan je niet van verwachten dat zij dit oplossen. Zij moeten blijkbaar met je VIN contact opnemen met Opel NL. Wacht op activatie –> Naar de gegevens diensten in de auto gaan en dan de dienst activeren Active –> Dienst geactiveerd in de auto.[/quote]

              Volgens mij heeft Opel NL een hele lijst weggewerkt, want bij mij doet ie het nu ook! Snap ook eigenlijk niet waarom dit niet af-fabriek is geregeld, zodat je als berijder alleen maar hoeft te activeren. Is toch gratis….

              Moet zeggen: het werkt goed!

              In reactie op: Verwarming beenruimte #18371647
              Oscar Suijk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 October 2019

                [quote quote=18371646]inderdaad bedroevend slecht. ook veel minder dan mijn vorige auto (Peugeot 308SW) sowieso vindt ik de climate control van de GLX niet zijn sterkste punt[/quote]

                hoe is bij jou de stoelverwarming? Als ik deze op stand 3 zet dan voel ik nauwelijks warmte. Vorige auto ( Ford Focus) zat je bijna te zweten als ik de stoelverwarming aanzette…

                In reactie op: Navi & Systeem updates #18371635
                Oscar Suijk
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 October 2019

                  [quote quote=18371634]

                  Ik heb de originele Opel firmware gebruikt. Ben benieuwd wat ze bij de dealer dan moeten doen qua software. Dealer vertelde mij dat zij alles openzetten op auto’s die ze afleveren.

                  Ben even langs de dealer gegaan. Als je het erover hebt, kijken ze alsof ze water zien branden. Ze weten het echt niet. Heb contact gehad met de Peugeot dealer of zij het zouden kunnen gezien het hetzelfde systeem is. Helaas niet. Normaal teken je daar een contract, die gaat naar de importeur en dan wordt aldaar het geactiveerd en kan je het in de auto activeren. Klopt ook wat je op de peugeot site leest, daar gaat het dus fout. Ik vermoed dat het probleem niet in de auto zit, maar bij de activatie bij Opel Connected Services. Klopt ook wel, omdat ik zie dat de auto verbinding maakt met PSA en ook antwoord krijgt, maar het niet geverifieerd krijgt.[/quote]

                  kastje…muur….

                  In reactie op: Navi & Systeem updates #18371630
                  Oscar Suijk
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 October 2019

                    Ik heb de originele Opel firmware gebruikt. Ben benieuwd wat ze bij de dealer dan moeten doen qua software. Dealer vertelde mij dat zij alles openzetten op auto’s die ze afleveren.

                    In reactie op: Navi & Systeem updates #18371626
                    Oscar Suijk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 October 2019

                      Nou dealer weet ook niks….had het over een eventuele verificatiecode per email? maar over het tekenen van een formulier heeft ie nog nooit gehoord.

                      In reactie op: Navi & Systeem updates #18371622
                      Oscar Suijk
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 October 2019

                        Ik kwam deze tegen op het Peugeot forum, wellicht een idee? Ik ga het straks in ieder geval zelf ook eens proberen.

                        http://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?f=272&t=8280

                        Overigens schijnt er ook door de dealer nog een en ander geactiveerd te moeten worden. Die vraag staat nu uit bij de dealer.

                         

                        In reactie op: Navi & Systeem updates #18371594
                        Oscar Suijk
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 October 2019

                          Tot nu toe nog geen succes bij mij. Opel NL gebeld maar die wisten ook niet direct hoe en wat. Wordt nog teruggebeld. Status op connect.opel.nl blijft onveranderd “wacht op identificatie”.

                          In reactie op: Navi & Systeem updates #18371514
                          Oscar Suijk
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 October 2019

                            <p style=”text-align: center;”>[quote quote=18371513]Bij navigatie, berichtenpictogram. Rechts boven naast instellingen. Dan, gegevens diensten. Dan kom je bij verbinding data en service. Bluetooth-tethering aan en vervolgens op Bluetooth zoeken drukken. Daar kwam mijn telefoon te staan en stond bij status aangesloten service, geactiveerd. Ik hoop dat het zo lukt. Was effe zoeken.[/quote]</p>
                            volgens mij heb ik die optie niet eens. Wel gegevens diensten maar niet data en service. Zal morgen eens kijken.

                            In reactie op: Navi & Systeem updates #18371512
                            Oscar Suijk
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 October 2019

                              [quote quote=18371511]Bij mij lukte het door bij , verbinding data en service op Bluetooth zoeken te drukken. Bluetooth-tethering eerst aan zetten natuurlijk. Daarna had ik verbinding en verscheen TomTom trafic.[/quote]

                              waar zit dat in het systeem?

                              In reactie op: Navi & Systeem updates #18371508
                              Oscar Suijk
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 October 2019

                                wat ik ook probeer: geen activatie mogelijk. Alles staat aan voor zover ik kan zien: bluetooth, tethering op iPhone, vinkje bij gegevens mobiel internet blijft aan staan. Als ik op het wereldbolletje klik dan gaat ie wel proberen te activeren maar de lijst blijft leeg.  Status op website is “wachten op identificatie”. Iemand nog suggestie?

                                In reactie op: Navi & Systeem updates #18371492
                                Oscar Suijk
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 October 2019

                                  [quote quote=18371478]Vanmorgen zonder problemen OpelConnect geactiveerd via de website. Grandland is zonder OnStar of OpelConnect in mei 2019 geleverd en op de website staat dat dit model compatibel is met OpelConnect. Dat betekent dus dat de navigatie eindelijk data kan ophalen van de gekoppelde smartphone en daarmee TomTom traffic kan aanbieden (zoals Peugeot al enige tijd kan). Of ik daarmee ga switchen van CarPlay naar de ingebouwde navigatie moet ik nog even afwachten. Eerst maar eens kijken of het gaat bevallen. Overigens is een prijs van € 99 per jaar voor een ‘waarschuwingen’ abonnement wel erg veel. Denk dat Filitsmeister daarom wat langer in gebruik blijft :) 20200111[/quote]

                                  Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb alles geactiveerd via de  website, bluetooth staat ingesteld met gegevensoverdracht, maar als ik op het I symbool klik dan kan ik niks activeren. Lijkt wel of ik geen internet heb tussen navigatie en iPhone. Opel is net een paar dagen geleden geleverd. Status op website is “wachten op identificatie” . Tethering staat aan op iPhone. Ook via Carplay krijg ik het niet werkend.

                                  In reactie op: Navi & Systeem updates #18371433
                                  Oscar Suijk
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 October 2019

                                    https://connect.opel.nl/

                                    Connect is live! Hier kan je LIVE Navigatie instellen (real time files etc), Voertuig Informatie (onderhoud etc) en Veiligheidswaarschuwingen (betaald, €99 per jaar of €199 per 3 jaar).

                                    Activeren LIVE Navigatie: https://connect.opel.nl/sites/ov/files/2019-10/OV-Connect_QG-ActivationInCar_NL_Ed1909_Rev01.pdf

                                    FAQ: https://connect.opel.nl/node/26

                                     

                                    In reactie op: Navi & Systeem updates #18371415
                                    Oscar Suijk
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 October 2019

                                      Edgar,

                                      gisteren update gedaan: deze liep in eerste instantie fout met als gevolg geen kaart meer…Blijkbaar wordt deze eerst gewist. Update onderbreken zal dus resulteren in een lege navigatie.

                                      Update ging overigens fout omdat er een navigatie bezig was. Systeem checkt hier niet op en start gewoon de update! Advies: stop een eventuele navigatie en start daarna pas de update.

                                      In reactie op: Navi & Systeem updates #18371397
                                      Oscar Suijk
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 October 2019

                                        Goedemorgen allen,

                                        gisteren mijn GLX opgehaald. prachtige auto, niks mis mee. Echter: het 8″ touchscreen vertoont aan de onderkant een heldere vlek in de vorm van een boog. Zie foto. Zijn er meer die dit hebben of is dit gewoon forse “bleeding” ?20200109_075728089_iOS

                                        In reactie op: Grandland X besteld #18371396
                                        Oscar Suijk
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 October 2019

                                          Gisteren mijn GLX opgehaald. Besteld november 2019. 1.2 m6 Business Executive , Pearl White, 18″ bi-color black velgen, lederen bekleding, Executive + pakket, achteruitrijcamera, sidesteps en aluminium pedalen. Wat er alleen niet meer bij zit is het draadloos opladen…20200108_095735146_iOS

                                          In reactie op: Navi & Systeem updates #18370929
                                          Oscar Suijk
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 October 2019
                                            In reactie op: Grandland X besteld #18370592
                                            Oscar Suijk
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 October 2019

                                              Bericht van dealer:

                                              Hierbij willen wij u graag informeren m.b.t. de levering van uw bij ons in bestelling staande auto.

                                              Door een nieuwe wet die in Europa is aangenomen door de Raad van de Europese Unie welke betrekking heeft tot de verordening tot vaststelling van strengere CO2-emissienormen voor nieuwe personenauto’s krijgen wij vanuit de importeur een maximale gemiddelde CO2 uitstoot toegewezen vanuit de importeur.Dit maximaal gemiddelde kunnen en mogen wij als leverende dealer niet overschrijven. Dit wordt gecontroleerd op basis van alle voertuigen waarvan wij een kenteken aanvragen en op naam van de klant / leasemaatschappij zetten.

                                              Door deze nieuwe wet kunnen wij niet garanderen dat uw auto ook daadwerkelijk in eerder afgegeven maand zal worden afgeleverd maar mogelijk een maand later.

                                              Wij zijn hier momenteel zowel intern, als in overleg met de leasemaatschappijen naar aan het kijken hoe wij dit het beste kunnen inregelen zodat het verschuiven naar andere maanden van afleveringen tot een minimum zal worden beperkt.

                                              Wilt u meer weten over deze nieuwe wet? Dan kunt u op de website van de Europese Raad meer lezen hierover.

                                              Op dit moment is dit de meest actuele informatie die wij u kunnen geven. Zodra er meer bekend wanneer wij u auto kunnen afleveren, zullen wij uiteraard direct informeren. Hierbij willen wij nogmaals benadrukken wat wij er alles aan zullen doen om u als nieuwe bestuurder hier de minst hinder van te ondervinden.

                                              In reactie op: Grandland update MY2020 #18369984
                                              Oscar Suijk
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                25 October 2019

                                                Benzinemotor is ook aangepast qua max snelheid, is nu 197 (was 188)

                                                In reactie op: Grandland X besteld #18369970
                                                Oscar Suijk
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 October 2019

                                                  Leverdatum bestelde GLX: half december. Maar:

                                                  Door de CO2 wetswijziging (CAFE norm) per 01-01-2020 is inschatting dat de genoemde data met betrekking tot de bestelde auto impact zal hebben.De verwachte datum van binnenkomst en de afleverdatum kunnen tot nader orde wijzigen wij zullen er alles aan doen om u te voorzien van de meest recente informatie tot levering.

                                                  Info Opel NL…..

                                                  In reactie op: Grandland X besteld #18369507
                                                  Oscar Suijk
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    25 October 2019

                                                    Hier ook positief nieuws: GLX besteld week 37, verwachte week binnenkomst: week 49. Dat wordt rijden eerste week januari!

                                                  24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)