Navi & Systeem updates

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navi & Systeem updates

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 864)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371521
    Airwave
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 December 2005

      Wat gebeurt er als je op dat wereldbolletje drukt onder aangesloten services?

      #18371522
      Rob Van Der Voort
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 July 2018

        als ik op het wereldbolletje druk hoor ik alleen een ping. Verder gebeurt er niets.

        #18371523
        Rob Van Der Voort
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 July 2018

          Ik zie net dat ik een email moet ontvangen (zie onder). Deze heb ik nog niet. Misschien wordt dit alleen gedaan op een werkdag?

          Ik heb in de spam gekeken. Niets gevonden.

           

          connect

          #18371525
          StannekeS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2020

            Ik krijg het ook niet aan de gang. Op de website staat wachten op identificatie.

            In de auto geprobeerd met bluetooth tethering en usb tethering. Krijg telkens de wereldbol. Als ik daar dan op klikt dan verschijnt er dat het bezig is en dan gebeurt er uiteindelijk niks.

            #18371526
            Airwave
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2005

              Ik denk dat we te vroeg zijn en dat er aan de kant van Opel eerst iets geactiveerd moet worden. Staat in mijn mail ook dat activatie negen dagen duurt. Dat zal die mail ook zijn die jij bedoelt vermoed ik. Ik wacht het gewoon maar even af. Iig wel al geupdate naar laatste firmware vanochtend :good:

              #18371527
              Rob Van Der Voort
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 July 2018

                Hoi Airwave, ik zal ook afwachten.  Maar hoe heb jij je firmware geupdate?

                De versie in mij auto is 21.05.90.42_NAC-r0. En ik zie dat er hogere versies zijn.

                Ik krijg geen melding in de app.

                #18371532
                RonaldGLX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 August 2019

                  Ik denk dat het updaten van de firmware niets uit maakt. Ik heb versie 14 en hem nog niet geupdate. Denk dat je moet wachten op de mail waarin staat dat het geactiveerd is. Op de site connect.opel.nl kan je zien of je abonnement al is ingegaan.

                  #18371533
                  samson1955
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 February 2005

                    [quote quote=18371520]Goedemiddag, mijn GLX is van juni 2018 met Onstar. Ik heb Connect geactiveerd op de site en is 11-01-2020 voor drie jaar ingegaan. Live navigatie is actief. telefoon bluetooth-tethering aan. Gegevens mobiel internet blijft in auto aan. In de auto heb ik de instructies gevolgd: Echter in “Verbinding data en services” staat “status aangesloten services” als “aan” maar beschikbaarheid internetdiensten als “Niet beschikbaar”. Zie foto Werkt dus nog niet. Misschien komt het door de systeemversie (21.05.90.42_NAC-r0), Er is een update maar weet niet hoe ik deze kan downloaden. Of moet ik geduld :wacko: hebben en morgen maar weer kijken? Iemand adviezen :help: IMG_20200112_130226[/quote]Hoi Rob ,misschien een domme vraag maar waar en welke site heb jij connect geactiveerd ,heb ik niet kunnen vinden als je de MYOPEL site bedoeld ,ik krijg het ook niet voorelkaar. :wacko:

                    #18371534
                    RonaldGLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 August 2019

                      Hoi Samson, activeren op connect.opel.nl. Inloggen met je account van MyOpel.

                      #18371535
                      Rob Van Der Voort
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 July 2018
                        #18371537
                        samson1955
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 February 2005

                          :applause02: Dank u heren , inmiddels gelukt ,nu nog even wachten op de mail van meneer opel. :happy02:

                          #18371541
                          Jan Driebeen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 February 2018

                            Hm, ik heb vrijdag op connect.opel.nl mijn account geactiveerd. Ik heb daar geen mail over gehad. Wel kon ik gisteren in de GLX via het wereldbolletje live-kaarten activeren. Weet dus niet of je wel/geen mail krijgt…

                            #18371551
                            slo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 October 2018

                              Beste Rob,

                              mijn GLX is zonder onstar en van sept 2018.
                              ik heb de live dienst werkend gekregen, met tom-tom live:

                              wat ik extra nog moest doen:

                              ga in het navi scherm naar menu, klik door naar kaartgegevens en vink daar de optie aan om dataverkeer mogelijk te maken.

                              op de telefoon is bij mij geen wifi hotspot nodig, ook de kaarten en software nog niet ge-updated.

                              gr

                              Sjoerd

                              #18371565
                              Opel goes on and on
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 January 2005

                                <p style=”text-align: left;”>Vandaag voor het eerst TomTom traffic gebruikt. Werkt echt prima en is behoorlijk accuraat.</p>
                                must have voor dit navigatiesysteem, nu gebruik ik hem zeker vaker gebruiken.

                                Nu nog bedenken of ik de gevarenzones erbij ga kopen. Iemand die deze aanschaf al gedaan heeft?

                                 

                                gr.

                                Marcel

                                 

                                 

                                #18371594
                                Oscar Suijk
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 October 2019

                                  Tot nu toe nog geen succes bij mij. Opel NL gebeld maar die wisten ook niet direct hoe en wat. Wordt nog teruggebeld. Status op connect.opel.nl blijft onveranderd “wacht op identificatie”.

                                  #18371602
                                  mfkne
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 January 2020

                                    Ik krijg niet eens het voertuig toegevoegd in Connect – als ik de VIN invoer en op het knopje druk zie ik een paar seconden de “spinner”, die verdwijnt dan en verder gebeurt er niks. Als ik wat dieper graaf, zie ik dat er een exception optreed op de server van Opel zelf. Gaat om een Crossland van 2018, dus het zou kunnen dat het komt omdat die te oud is, maar heeft iemand zoiets gezien?

                                    #18371606
                                    Rob Van Der Voort
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      4 July 2018

                                      Hé Sjoerd, dat was het. Ik zie nu TomTom trafic in het scherm staan. Ik ga het van de week nog testen op de weg. Bedankt.

                                      :toppie:

                                      #18371610
                                      Marco knoope
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        28 December 2018

                                        Vandaag even de tomtom traffic getest werkt echt goed je krijgt nu ook de vertraging in de balk rechts te zien het word echt wat met onze navigatie ?

                                        Echt blij mee

                                        :toppie:

                                        #18371612
                                        RonaldGLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 August 2019

                                          Kan je voor de update ook een USB-stick  3.0 gebruiken?  Of werkt alleen de normale USB 2.0.

                                          #18371613
                                          Opel goes on and on
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 January 2005

                                            USB 3.0 stick kan, gebruik ik ook.

                                            wel formatteer ik deze altijd eerst voor ik hem gebruik.

                                            #18371614
                                            RonaldGLX
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 August 2019

                                              Bedankt. Ik ga het proberen

                                              #18371619
                                              Airwave
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                10 December 2005

                                                [quote quote=18371594]Tot nu toe nog geen succes bij mij. Opel NL gebeld maar die wisten ook niet direct hoe en wat. Wordt nog teruggebeld. Status op connect.opel.nl blijft onveranderd “wacht op identificatie”.[/quote]

                                                 

                                                Kan je ons op de hoogte houden? Ik loop tegen exact hetzelfde aan.

                                                #18371621
                                                WidgetTWW
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  27 August 2019

                                                  [quote quote=18371602]Ik krijg niet eens het voertuig toegevoegd in Connect – als ik de VIN invoer en op het knopje druk zie ik een paar seconden de “spinner”, die verdwijnt dan en verder gebeurt er niks. Als ik wat dieper graaf, zie ik dat er een exception optreed op de server van Opel zelf. Gaat om een Crossland van 2018, dus het zou kunnen dat het komt omdat die te oud is, maar heeft iemand zoiets gezien?[/quote]

                                                  Volgens de Connect website:

                                                  OpelConnect is sinds mei/juni 2019 beschikbaar voor de Grandland X, Crossland X, Combo, Vivaro Life en Zafira Life. Daarnaast is OpelConnect beschikbaar voor alle nieuwe en toekomstige modellen, zoals de nieuwe Corsa.

                                                  OpelConnect is alleen beschikbaar in nieuwe auto’s die hiermee af-fabriek zijn uitgerust en kan niet achteraf worden ingebouwd.

                                                  Wellicht dat toch het systeem in je auto dan te ‘oud’ is? Maar misschien een belletje naar Opel NL wagen?

                                                  #18371622
                                                  Oscar Suijk
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    25 October 2019

                                                    Ik kwam deze tegen op het Peugeot forum, wellicht een idee? Ik ga het straks in ieder geval zelf ook eens proberen.

                                                    http://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?f=272&t=8280

                                                    Overigens schijnt er ook door de dealer nog een en ander geactiveerd te moeten worden. Die vraag staat nu uit bij de dealer.

                                                     

                                                    #18371623
                                                    Airwave
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 December 2005

                                                      [quote quote=18371622]Ik kwam deze tegen op het Peugeot forum, wellicht een idee? Ik ga het straks in ieder geval zelf ook eens proberen. http://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?f=272&t=8280 Overigens schijnt er ook door de dealer nog een en ander geactiveerd te moeten worden. Die vraag staat nu uit bij de dealer.[/quote]

                                                      Ik hoor graag wat je dealer zeg! Ik ben zelf ook op zoektocht geweest. Als ik mijn telefoon verbindt verschijnt het wereldbolletje en kan ik de verificatie starten. Op mijn telefoon zie ik dat de hotspot draait. De auto probeert de verificatie te doen, maar springt dan een venster terug.

                                                      Ik heb net mijn Macbook als hotspot ingesteld zodat ik het verkeer over bluetooth kan afluisteren. Dan zie ik dat de auto verbinding probeert te maken met server 194.2.56.138:443. Een WHOIS op dat IP levert op dat deze uit Blagnac in Frankrijk komt met eigenaar Peugeot Citroen Automobile SA. Helaas is de data zelf encrypted, maar ik zie wel dat de auto antwoord krijgt op port 38131. Als ik de verificatie een aantal malen herhaal, steeds hetzelfde alleen het IP-adres waarmee die verbindt verandert een beetje (bijvoorbeeld 194.2.57.138), echter allemaal in de range van peugeot.

                                                      Vooralsnog mijn conclusie, een van de volgende problemen:

                                                      1. Server sided is mijn connected services nog niet geactiveerd waardoor hij niet verifieerd. –> Op het duitse Grandland Forum lijkt dit zo te zijn, daar is iemand waarbij het eerst nog niet werkt en een dag later na een mail opeens wel. (https://www.grandlandx-forum.de/index.php?thread/1446-onstar-opel-connect/&pageNo=2)

                                                      2. Bij de dealer moet nog iets getekend worden zoals bij peugeot ook moet? Maar daar hoor ik in dit topic verder niemand over, dus dat is vreemd.

                                                      3. De peugeot firmware is anders dan de Opel firmware waardoor hij naar de verkeerde server verbindt? Bij de mensen waarbij het werkt, hebben jullie de firmware van de Opel site of van de peugeot site?

                                                       

                                                      Als ik op de connect website kijk staat er : IN AFWACHTING VAN IDENTIFICATIE. Ik snap niet goed wat dit inhoudt. Op de Engelse versie staat waiting for association. De lees meer knop eronder werkt niet. Op de Duitse connect website (kan je ook gewoon op inloggen), levert het een popup naar een niet werkende website op. Implementatie is niet helemaal jofel.

                                                      Ik blijf hoop houden :good:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 864)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.