Navi & Systeem updates

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navi & Systeem updates

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 864)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372040
    Oscar Suijk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 October 2019

      [quote quote=18372025]

      Ik heb de originele Opel firmware gebruikt. Ben benieuwd wat ze bij de dealer dan moeten doen qua software. Dealer vertelde mij dat zij alles openzetten op auto’s die ze afleveren.

      Ben even langs de dealer gegaan. Als je het erover hebt, kijken ze alsof ze water zien branden. Ze weten het echt niet. Heb contact gehad met de Peugeot dealer of zij het zouden kunnen gezien het hetzelfde systeem is. Helaas niet. Normaal teken je daar een contract, die gaat naar de importeur en dan wordt aldaar het geactiveerd en kan je het in de auto activeren. Klopt ook wat je op de peugeot site leest, daar gaat het dus fout. Ik vermoed dat het probleem niet in de auto zit, maar bij de activatie bij Opel Connected Services. Klopt ook wel, omdat ik zie dat de auto verbinding maakt met PSA en ook antwoord krijgt, maar het niet geverifieerd krijgt.

      kastje…muur….

      Oscar heb je het inmiddels al opgelost? Ik eindelijk wel. Vandaag moest hij naar de dealer voor het stellen van de deur. Heb aangedrongen dat ze er nog eens naar zouden kijken omdat op de website nog steeds wacht op identificatie stond, ze hebben een case ingeschoten naar Opel Nederland. Vanmiddag zag ik opeens dat de status op de website veranderd was (naar wacht op activatie). Net activatie nogmaals geprobeerd en het werkt :good: Ik zou je dealer dus vragen een case in te schieten naar Opel, zodat ze de identificatie door kunnen zetten. Klopt ook wel dat ik wel kon zien dat de website met PSA website verbinding maakte, maar er niet doorkwam omdat Opel zijn zaakjes nog niet op orde had. Voor de andere, er zijn dus verschillende statussen op de Opel Connect website. Als je inlogt in je account zie je dat staan. Wacht op identificatie (waiting for association op de engelse website)–> Moet Opel Nederland oplossen. Van een Peugeot dealer begreep ik dat er bij hun een formulier ingevuld moet worden en daarmee wordt de identificatie afgerond worden. Opel heeft dit nog niet goed op orde, dus die moeten dit actief doen. De dealers hebben naar ik hoorde maar amper bijscholing gehad en die hebben geen idee wat er moet gebeuren, dus daar kan je niet van verwachten dat zij dit oplossen. Zij moeten blijkbaar met je VIN contact opnemen met Opel NL. Wacht op activatie –> Naar de gegevens diensten in de auto gaan en dan de dienst activeren Active –> Dienst geactiveerd in de auto.[/quote]

      Volgens mij heeft Opel NL een hele lijst weggewerkt, want bij mij doet ie het nu ook! Snap ook eigenlijk niet waarom dit niet af-fabriek is geregeld, zodat je als berijder alleen maar hoeft te activeren. Is toch gratis….

      Moet zeggen: het werkt goed!

      #18372068
      Oscar Suijk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 October 2019

        Weet iemand trouwens of er een lijst is met spraakcommando’s voor de Navi 5? Van mijn vorige auto (Ford Focus) was wel zo’n lijst beschikbaar.

        #18372084
        Jodokus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 January 2020

          Je kan spraakcommando HELP of HULP ? roepen. Dan worden de meeste commando’s wel voorgesteld. Je kan ook specificeren Hulp navigatie bijvoorbeeld. Maar misschien wist je dit al ?

          #18372094
          mgoudapp
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 January 2020

            Hier zat voor mij de gouden tip tussen mbt het formatteren via een MacBook. De usb stick herkende hij, echter kwam nog de melding systeem niet compatibel. Dit heeft met de license key te maken. Aparte folder gemaakt met kleine letters ‘license’ . Hier de key ingezet. Stick voor de zoveelste keer in de auto gestopt en dan ineens vind hij de update. De aanhouder wint. Vind het immers wel erg summiere instructies  vanuit Opel. Het gaat immers hier heel erg om de details. Als de firmware is geïnstalleerd dan maar de kaart downloaden en installeren. Bedankt zover voor het delen van jullie informatie en kennis, erg nuttig.

            #18372099
            Jan Driebeen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 February 2018

              Ik heb me suf gezocht in dit topic maar kan het antwoord niet meer vinden terwijl ik (bijna) zeker weet dat ik het ergens gelezen had: hoe stel je in de navigatie in wat je huidige positie is, hoe kan je deze opslaan? Iemand het verlossende antwoord?

              #18372107
              mgoudapp
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 January 2020

                Bij het updaten van de navigatiekaart gaat het toch weer mis. Hij vind map-eur, installeren ‘ja’, vervolgens zegt hij dat het mislukt is.

                Wie o wie enig idee? Gister wel de firmware update geïnstalleerd. Bedankt alvast

                #18372109
                Jodokus
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 January 2020

                  Knipsel

                  Voor de kaart ziet het er als bovenstaand uit op de usb stick. Of het bestand updateinfo.xml echt nodig is weet ik niet. Ik lees hier weleens dat de update mislukt omdat de navigatie nog bezig was met een route ?? Meer aanwijzingen heb ik even niet

                  #18372237
                  PoedelS
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 February 2020

                    Gister hele poos bezig geweest met de laatste firmware update (van 20-01-2020). Ging wel installeren, maar ongeveer halverwege ineens de melding ‘firmware update error’ en daarna alleen nog een melding ‘system has limited functionality’.

                    Meerdere opties geprobeerd; licentie bestand (.key file) in root, map license, License, UpdateInfo.xml wel en niet op stick, maar maakte geen verschil. Steeds weer dezelfde error. Vanochtend nogmaals geprobeerd, nu met map LICENSE (dus alles in hoofdletters), key file hierin, UpdateInfo.xml in root en uiteraard de SWL map. En nu is de update WEL geïnstalleerd… :applause02:

                    Wie het weet mag het zeggen, (ben IT’er, firmware updates zijn mij allesbehalve onbekend), gister echt alles ‘check-double check’ gedaan (ook nog andere usb stick geprobeerd), maar blijkbaar moet de LICENSE map (soms?) blijkbaar toch in hoofdletters (net als de SWL map overigens). Raar maar waar?!

                    #18372238
                    PetervdN
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 August 2018

                      @PoedelS:

                      Dat ging bij mij de 1e keer ook fout.

                      Daarna rijdend de update gedaan.

                      Dat ging goed, zonder problemen.

                      #18372243
                      henry dukel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 August 2019

                        hier was het ook even proberen, lukte toen ik USB stick opnieuw geformateerd had. license file zowel in ede root als ook in de folder license gezet.

                        waar ik nu nog niet achtergekomen ben: wat is er verandert in de firmware? kan geen verschil ontdekken met de oudere versie firmware

                        #18372261
                        mgoudapp
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 January 2020

                          :help: Bedankt voor het meedenken. Helaas nog niet gelukt. Dus als er nog andere mensen zijn met een tip over de foutmelding ‘installatie mislukt’ bij het installeren van de kaart ik hou me graag aanbevolen. Hij start wel de update op maar stopt er mee als hij gaat beginnen.

                          [quote quote=18372109]Knipsel Voor de kaart ziet het er als bovenstaand uit op de usb stick. Of het bestand updateinfo.xml echt nodig is weet ik niet. Ik lees hier weleens dat de update mislukt omdat de navigatie nog bezig was met een route ?? Meer aanwijzingen heb ik even niet[/quote]

                           

                          #18372265
                          BramA
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 May 2018

                            Wie kan mij zeggen wat de nieuwste navigatieupdate is. Op de Opel site staat nog steeds 2019-Q3.

                            Is er al een nieuwere update te verkrijgen, en zo ja waar kan ik deze dan downloaden.

                            #18372269
                            Jan Driebeen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 February 2018

                              Kaart versie 16 is de meest recente versie.

                              #18372277
                              BramA
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 May 2018

                                Waar kan ik kaartversie 16 downloaden? Ingelogd bij “Mijn Opel ” kan ik alleen versie 2019-Q3 (versie 15) downloaden.

                                #18372474
                                MamR67598
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  16 January 2020

                                  [quote quote=18372277]Waar kan ik kaartversie 16 downloaden? Ingelogd bij “Mijn Opel ” kan ik alleen versie 2019-Q3 (versie 15) downloaden.[/quote]

                                   

                                  Het forum is inmiddels te lang geworden ;-) Hier is een werkende link van pagina 1:

                                  http://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html

                                  Het navigatiesysteem is van Peugeot (PSA). Als je op die site je VIN intoetst zie je daar wat de nieuwste versie is….

                                  #18372516
                                  FunnyMedia
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 February 2020

                                    Ik heb het hele topic nu eens doorgenomen maar snap ik het goed dat ik mijn astra niet kan updaten?
                                    Met de link http://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html wordt er verwezen naar een VIN nummer, ik heb een W0LBE nummer dus kom niet verder?

                                    Heb de opel Astra uit 2016 (november) met NAVI900
                                    Een update zou wel erg wenselijk zijn maar ook hier heb ik (nog) niet de howto gevonden

                                    Hulp is meer dan welkom!. :help:

                                    #18372517
                                    RonaldGLX
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 August 2019

                                      Je hebt ook een hele andere navigatie dan de Grandland denk ik. De navigatie uit de Grandland is dezelfde als Peugeot. Dit zal voor de Astra niet gelden.

                                      #18372528
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        Navigatie update voor navi 900 moet je kopen, er worden er ook wel Oudere versies aangeboden op marktplaats, had zelf navi 600 (benelux) in Astra maar navi 900 (Europa) kaartje werkte ook.

                                         

                                        #18372534
                                        kiekeboeboe
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 April 2016

                                          Ik heb ook een AstraJ van 2015, jammer genoeg moet je voor deze de update zelf aankopen.

                                          Daar vragen ze nu nog 99€ voor, een kaart van 2018 :wacko: :cry:

                                          https://opel.navigation.com/product/Catalog/Catalog_Opel-Astra_2015_Navi950/NAVI-950-IntelliLink-Europa-2018/sku/84161645/nl_NL/OpelEMEA/EUR

                                           

                                          De “NAVI 950 IntelliLink Europa” van de Astra vind ik trouwens waardeloos.

                                          Zelf navigeer ik nu altijd met mijn smartphone, waze of googlemaps.

                                           

                                          Normaal zou ik vanaf volgende week ook een Grandland moeten hebben met Navi 5.0 IntelliLink.

                                          Zal wel een stap vooruit zijn t.o.v. de navigatie in de Astra hoop ik.

                                          #18372556
                                          Henri Nagelhout
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 January 2019

                                            [quote quote=18372474]

                                            Waar kan ik kaartversie 16 downloaden? Ingelogd bij “Mijn Opel ” kan ik alleen versie 2019-Q3 (versie 15) downloaden.

                                            Het forum is inmiddels te lang geworden ;-) Hier is een werkende link van pagina 1: http://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html Het navigatiesysteem is van Peugeot (PSA). Als je op die site je VIN intoetst zie je daar wat de nieuwste versie is….[/quote]

                                             

                                            Bij mij staat daar versie 15 van september vorig jaar :unsure: geen versie 16 (op de PSA site)

                                             

                                            edit:

                                            De link naar de tomtom pagina aanpassen werkt wel om versie 16 te downloaden.

                                            http://download.tomtom.com/OEM/PSA/MAP/PSA_map-eur_16.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE2.tar

                                             

                                            #18372585
                                            MWW
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 February 2020

                                              Hi, even aangemeld voor het drama met de Navi en hoe het uiteindelijk gelukt is. (tips n tricks)

                                              Er zijn 3 onderdelen:

                                              1. Navigatie-software update.

                                              2. Navigatie-kaart-update

                                              3. Opel Connect linken via je mobiel. (live navigatie)

                                               

                                              Voor deel 1 & 2 kun je hedentendage het beste de MYOPEL APP installeren op je mobiel.  Bij updates kun je dan kijken OF er updates nodig zijn voor je auto en zo ja, dan kun je jezelf een downloadlink sturen van beiden.

                                              1. = Downloadlink van de software + Downloadlink van de KEY, dit zijn TAR bestanden, uitpakken met 7-ZIP(free software) en op een USB zetten.

                                              (USB bij voorkeur 32gig en FAT32 geformateerd in windows)

                                              Sommige (als ik ook) moeten het license bestand in een map license zetten. (tip license en niet License, dat was de trickbij mijn auto)

                                              USB in USB-poort auto, 5 min wachten en dan loopt de installatie vanzelf (duurt max 30min)

                                               

                                              2. = Downloadlink van de software. Ook dit zijn TAR bestanden, uitpakken met 7-ZIP(free software) en op een USB zetten.

                                              (USB bij voorkeur 32gig en FAT32 geformateerd in windows)

                                              USB in USB-poort auto, 5 min wachten en dan loopt de installatie vanzelf (duurt max 60min)

                                              (momenteel is bij opel versie 15 en voor de gedurfde google-aars een versie 16, niet fully supported, maar living on the edge heeft ook wel wat)

                                               

                                              3. Opel Connect (https://www.opel.nl/connect/overzicht.html)

                                              Site openen en inloggen en dan kun je kiezen voor LIVE navigatie, standaard 1e 3 jaar gratis vanaf moment aanmelden.

                                              Niet downloaden, maar met je mobiele telefoon in de auto gaan zitten en op de display/console het (tekst) icoontje boven rechts klikken.

                                              Telefoon linken via Bluetooth, bij sommige is dat al genoeg, gezien de diverse privacy-shizzle op alle mobieltje tegenwoordig zul je bij een nieuwere telefoon (android 10 / ik ook) moeten kiezen voor Bluetooth – Hotspot – en dan ook Bluetooth tethering.

                                              Wereldbolletje klikken en als het goed is zie je daar de gekozen diensten staan.

                                              Dan is het even wachten (max 2u ongeveer)

                                              Dan is je abbonnement via de site actief en de auto heeft een keer ‘gechat` met de website, en dan zijn ze vriendjes.

                                              Dan ga je naar de navigatie en dan zie je rechtonder in het scherm TOMTOM-Traffic staan.

                                               

                                              Vanaf dan kan achterover leunen :good-job: en hopen dat je het ooit echt allemaal nodig hebt B-)

                                               

                                              Side note, persoonlijk vindt ik die 99,- per jaar voor de extra connect services wel meevallen, dat behelst ook de flitspalen :praying: want ook bij een SUV zit het gas gewoon rechts.

                                              #18372589
                                              kiekeboeboe
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 April 2016

                                                @MWW mooi handleiding die je daar gepost hebt.

                                                Wat betreft Opel connect, is dat niet gratis de eerste 3 jaar?

                                                #18372618
                                                mgoudapp
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 January 2020

                                                  [quote quote=18372585]Hi, even aangemeld voor het drama met de Navi en hoe het uiteindelijk gelukt is. (tips n tricks) Er zijn 3 onderdelen: 1. Navigatie-software update. 2. Navigatie-kaart-update 3. Opel Connect linken via je mobiel. (live navigatie) Voor deel 1 & 2 kun je hedentendage het beste de MYOPEL APP installeren op je mobiel. Bij updates kun je dan kijken OF er updates nodig zijn voor je auto en zo ja, dan kun je jezelf een downloadlink sturen van beiden. 1. = Downloadlink van de software + Downloadlink van de KEY, dit zijn TAR bestanden, uitpakken met 7-ZIP(free software) en op een USB zetten. (USB bij voorkeur 32gig en FAT32 geformateerd in windows) Sommige (als ik ook) moeten het license bestand in een map license zetten. (tip license en niet License, dat was de trickbij mijn auto) USB in USB-poort auto, 5 min wachten en dan loopt de installatie vanzelf (duurt max 30min) 2. = Downloadlink van de software. Ook dit zijn TAR bestanden, uitpakken met 7-ZIP(free software) en op een USB zetten. (USB bij voorkeur 32gig en FAT32 geformateerd in windows) USB in USB-poort auto, 5 min wachten en dan loopt de installatie vanzelf (duurt max 60min) (momenteel is bij opel versie 15 en voor de gedurfde google-aars een versie 16, niet fully supported, maar living on the edge heeft ook wel wat) 3. Opel Connect (https://www.opel.nl/connect/overzicht.html) Site openen en inloggen en dan kun je kiezen voor LIVE navigatie, standaard 1e 3 jaar gratis vanaf moment aanmelden. Niet downloaden, maar met je mobiele telefoon in de auto gaan zitten en op de display/console het (tekst) icoontje boven rechts klikken. Telefoon linken via Bluetooth, bij sommige is dat al genoeg, gezien de diverse privacy-shizzle op alle mobieltje tegenwoordig zul je bij een nieuwere telefoon (android 10 / ik ook) moeten kiezen voor Bluetooth – Hotspot – en dan ook Bluetooth tethering. Wereldbolletje klikken en als het goed is zie je daar de gekozen diensten staan. Dan is het even wachten (max 2u ongeveer) Dan is je abbonnement via de site actief en de auto heeft een keer ‘gechat` met de website, en dan zijn ze vriendjes. Dan ga je naar de navigatie en dan zie je rechtonder in het scherm TOMTOM-Traffic staan. Vanaf dan kan achterover leunen :good-job: en hopen dat je het ooit echt allemaal nodig hebt B-) Side note, persoonlijk vindt ik die 99,- per jaar voor de extra connect services wel meevallen, dat behelst ook de flitspalen :praying: want ook bij een SUV zit het gas gewoon rechts.[/quote]

                                                   

                                                  Er is nog een 4e dienst die nog actief is. Opel On Star. Deze biedt voertuiglocatie, inzicht in verbruik, voertuig diagnose (airbag, motor, emissie enz.) Wifi en afstandsbediening. Connect biedt dit ‘nog’ niet aan.

                                                  #18372636
                                                  mgoudapp
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 January 2020

                                                    [quote quote=18372261]:help: Bedankt voor het meedenken. Helaas nog niet gelukt. Dus als er nog andere mensen zijn met een tip over de foutmelding ‘installatie mislukt’ bij het installeren van de kaart ik hou me graag aanbevolen. Hij start wel de update op maar stopt er mee als hij gaat beginnen.

                                                    Knipsel Voor de kaart ziet het er als bovenstaand uit op de usb stick. Of het bestand updateinfo.xml echt nodig is weet ik niet. Ik lees hier weleens dat de update mislukt omdat de navigatie nog bezig was met een route ?? Meer aanwijzingen heb ik even niet

                                                    [/quote]

                                                    jaja hij doet het! :toppie:

                                                    Het lijkt erop dat dat het bestandje Updateinfo.xml de sleutel tot de oplossing was. Ik heb een weer opnieuw uitgepakt en op een usb-stick gezet. Ineens gaat hij updaten. Bedankt voor het meedenken. Zowel systeem als navigatiekaart heb ik nu kunnen updaten vanaf MacOS.

                                                    #18372672
                                                    MWW
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 February 2020

                                                      [quote quote=18372589] @mww mooi handleiding die je daar gepost hebt. Wat betreft Opel connect, is dat niet gratis de eerste 3 jaar?[/quote]

                                                      dank je.

                                                      jazeker puntje 3, 1e regel ;-)

                                                       

                                                      @goudapp

                                                      Opel OnStar-diensten na 31 december 2020 niet meer bruikbaar

                                                    25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 864)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.