Grandland update MY2020

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland update MY2020

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368232
    Jappio
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 August 2019

      Weet iemand al de belangrijkste wijzigingen voor de Grandland met MY2020? Vanaf 26 juli is er een nieuwe prijslijst, zaken die mij al opvielen:

      • AGR verstelbare bestuurdersstoel vaak standaard
      • In hoogte verstelbare kofferruimte vaak alleen nog in duur optiepakket te verkrijgen (betekent dit standaard geen vlakke laadvloer meer?)
      • 19 inch velgen niet meer te bestellen?

      Ook las ik op een Engelse site dat het verwarmde stuur vanaf nu een ‘flat bottom design’ zou hebben, maar ik heb geen idee of dit in elk land zo is. Andere opties komen ook niet echt overeen met de nieuwe Nederlandse prijslijst: https://www.astonvauxhall.co.uk/news/grandland-x-2020-model-year-update/

       

      #18368234
      Knutsel2
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 April 2018

        Grandland X (ab 04.06.2019)
        Motoren:
        Neu
        * Plug-In mit Hybridmotor
        Benzinmotor 1.6 DIT 147kW /200 PS
        Elektromotor vorn 80 kW / 109 PS
        Elektromotor hinten 80 kW / 109 PS
        Systemleistung 221 kW /300 PS

        Farben:
        Neu
        * Rubin Rot (Metallic) Aufpreisfrei

        Entfall
        * Saphir Grau (Uni)
        * Amethyst Violett (Metallic)

        Ausstattung:
        Neu
        * Motorhaube, Dach und Außenspiegel in Diamant Schwarz (nur für Ultimate Hybrid)
        * Alu Sportpedale
        * 19 Zoll Alufelgen Mehrspeichen mit rollwiderstandsarmen Reifen (RT6)
        * 19 Zoll Alufelgen Mehrspeichen in BiColor mit rollwiderstandsarmen Reifen (RBM)
        * 18 Zoll Alufelgen 5-Speichen mit Allwetterreifen (RSZ&QH0)
        * Opel Connect Telematikdienst (nicht mit Radio R4.0)
        * teilbeheizte Windschutzscheibe im Bereich der Scheibenwischer für Hybrid
        * Vorrüstung für Standheizung bei Dieselmotoren
        * Für Hybrid: OnBord Charger und Ladekabel mit höherer Leistung, Universal Ladekabel für Haushaltssteckdose und öffentliches Laden
        * Serie AGR Sitze vorn beim Innovation
        * Serie beheizbare Therma Tec Windschutzscheibe beim Ultimate (nicht für Hybrid)

        Entfall
        * 17 Zoll Alufelgen 5-Doppelspeichen in Technical Grey (PXS)
        * 19 Zoll Alufelgen 5-Doppelspeichen in BiColor (RZA)
        * Ergonomische Aktiv Sitz Fahrer/Beifahrer in Stoff/Lederoptik Beige
        * Serie Entfall beheizbare Therma Tec Windschutzscheibe beim Innovation
        * Serie Entfall Alu Sportpedalen, Sitzheizung hinten, 230-V-Steckdose in MKL hinten, 12-V-Steckdose Kofferraum und DAB+ Radio beim Ultimate
        * Doppeltonhorn bei Innovation und Ulitmate

        Ausstattungsänderungen:
        * Grundpreise +450 € / Innovation +850 €
        * Neu Komfortöffnungsfunktion der Zentralverriegelung für Fenster (bisher nur Schließung)
        * Park&Go Premium +350 € bei Bus.Edition
        * Preisanpassung Dachreling silber alle Ausstattunsreihen jetzt 400 €
        * Radio R4.0 IntelliLink für Selection erhältlich
        * Opel Connect Serie in Verbindung mit Navi 5.0 IntelliLink
        * Soundsystem beim Hybrid nicht von Hersteller Denon
        * beheizbares Lederlenkrad ist jetzt abgeflacht unten
        * Außenspiegelgehäuse incl. unterer Bereich statt Hochglanzschwarz in Grau
        * Einige Instrumentencluster wechseln Ihre Markierung von farbig zu Grau
        * 120 Jahre Emblem und Türeinstiegsleisten mit Schriftzug vorn
        * LED Scheinwerfer ersetzten Halogen Scheinwerfer (vorr. ab Dezember Produktion)

        #18368250
        Quadrijder2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2015

          Ja dat viel mij ook op bij de bestelling van de 2de GLX.

          In ieder geval wel bij de Business Executive.

          1 agr stoel standaard en niet meer de mooie 18 inch velgen maar 17 inch velgen.

          Van de kofferbak bodem is mij niets bekend , ik hoop wel dat het volume gelijk blijft.

          #18368252
          Jappio
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 August 2019

            Bij bijvoorbeeld de business executive staat de verstelbare laadruimte nu genoemd bij het executive+ pakket. Heb ook nog niet precies een idee welke gevolgen dat heeft. Zoals ik al aangaf denk ik dat dus standaard de vlakke laadvloer er niet meer in zit?

            #18369976
            Jappio
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 August 2019

              Inmiddels rijd ik in mijn MY2020 Grandland dus heb wat antwoorden. In de kofferruimte is de dubbele bodem weg, hierdoor geen vlakke laadvloer bij neergeklapte achterstoelen. Ik heb wel een nieuw stuurwiel, met vlakke onderkant. Dit is volgens mij alleen als je een verwarmd stuur hebt.

              20191118_165803

              #18369982
              WidgetTWW
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 August 2019

                [quote quote=18369976]Inmiddels rijd ik in mijn MY2020 Grandland dus heb wat antwoorden. In de kofferruimte is de dubbele bodem weg, hierdoor geen vlakke laadvloer bij neergeklapte achterstoelen. Ik heb wel een nieuw stuurwiel, met vlakke onderkant. Dit is volgens mij alleen als je een verwarmd stuur hebt. [/quote]

                Ik vind het stoer zo wel een stuk mooier. Voor wat betreft de dubbele bodem, dit staat bij mij op de bestelling (nadat deze is gewijzigd naar MY2020): Verstelbare laadvloer bagageruimte (D7E)

                #18369984
                Oscar Suijk
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 October 2019

                  Benzinemotor is ook aangepast qua max snelheid, is nu 197 (was 188)

                  #18369985
                  KlaasGLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 September 2019

                    Ik rijd ook MY2020:

                    Wel een dubbele bodem (onderdeel van Innovation uitvoering misschien?) en een rond stuurwiel (zonder verwarming).
                    (geproduceerd op 11-10-2019 in Frankrijk)

                    #18369987
                    SaVaGe058
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 September 2019

                      @KlaasGLX

                      De mijne is geproduceerd in Duitsland op 19-10-2019, maar volgens het chassisnummer heb ik een MY2019 model ( K = 2019 )
                      ook 1.2 Innovation Automaat, Diamond black. ook een rond stuur en dubbele bodem.

                      Vreemde snuiters die Fransen/Duitsers :P

                      #18369988
                      KlaasGLX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 September 2019

                        Dat is vreemd inderdaad. Bijna exact dezelfde auto als jij, een week eerder geproduceerd in Frankrijk en MY2020 (L = 2020 in chassisnummer). :wacko:

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.